Re: Alfa Romeo 156 GTA, Slicer

#1189
Kas keegi teab mingit firmat või inimest, kes suudab Alfa 156'l uue küljekarbi panna?
Parempoolne on eest suht sisse vajunud just selle tungraua tõste kohapealt.
Sai TRK'st ostetud ka tava 156 uus küljekarp, eeldan et see võiks ka GTA'le sobida, sest see osa võiks neil sama olla selle plastik küljekarbi all?

Üldsegi tahaks siis juba terve põhja ära teha ilusti. Kes on pädev?

Re: Alfa Romeo 156 GTA, Slicer

#1190
See esimese osa sissevajumine on põhjustatud sellest, et töökojas autot tõstes pannakse käpad karbiääre alla ja see vajutab karbiääre kõveraks. Ma ise tõstan autot põhja all olevatest tugevduskohtadest õlitungrauaga.
CSG autohooldus Tähetornis või siis Nõmme Keevitaja, viimasel oli päris pikk ootejärjekord tööle, nii 2-3 kuud, kuid see peaKS tähendama seda et tegu on oma ala profiga ning töö peaks kvaliteetne saama. Ma ise Tema teenust ei kasutanud, kuna oli vaja kiiremini töö ära teha.
If you don't look back, when you walk away from your car: "You've either chosen a wrong car or you haven't taken a right care."

Re: Alfa Romeo 156 GTA, Slicer

#1191
Alfa Romeo 33 kirjutas:
08 Nov 2018, 19:06
See esimese osa sissevajumine on põhjustatud sellest, et töökojas autot tõstes pannakse käpad karbiääre alla ja see vajutab karbiääre kõveraks. Ma ise tõstan autot põhja all olevatest tugevduskohtadest õlitungrauaga.
CSG autohooldus Tähetornis või siis Nõmme Keevitaja, viimasel oli päris pikk ootejärjekord tööle, nii 2-3 kuud, kuid see peaKS tähendama seda et tegu on oma ala profiga ning töö peaks kvaliteetne saama. Ma ise Tema teenust ei kasutanud, kuna oli vaja kiiremini töö ära teha.
Tänud, eks ma uurin mõlemaid.
Mul omal ka üks koht kus olen abi saanud 156 GTA erinevate töödega- EstConnect, uurin ka sealt.

Re: Alfa Romeo 156 GTA, Slicer

#1192
Novembri alguses käivitasin autot ja siis töötas kuidagi ebaühtlaselt ja turtsus. Jätsin sinnapaika. Ning siis novembri lõpu poole proovisin uuesti ja siis ei teinud isegi võtme keeramisel mingit häält. Aku läbi.
Proovisin laadida oma halli pealt, jooksutasin päris pikalt hoovis. Oli näha, et 13.8V jõuab ka GTA akuni, kuid õrnast starteri häälest kaugemale ei läinud.
Ennem käivitusabi andmist mõõtsin multimeetriga 2.5V GTA aku pealt. Kutu mis kutu.
Täna ostsin uue Varta Silver Dynamic 77aH aku, see mis kunagi oli ja pidas ~4.5 a. vastu. See praegune Yuasa pidas napilt 2.a....
Nüüd tuleb oodata nats soojemat ilma, et vahetus ette võtta.
Pilt

Re: Alfa Romeo 156 GTA, Slicer

#1193
... jätk 159 teema postitusele. http://foorum.alfaromeoklubi.ee/viewtop ... 425#p98425

Niisiis, see aku mis sai ostetud GTA'le läks hoopis mu 159'le ja otsustasin 159 vana akut GTA peal proovida.

GTA'l on aku maha võtmine palju keerulisem kui 159'l. Siin on mitu erinevat juhet + poole peale kinnitatud.
Kõige tipuks jääb ette õhufiltrist tulev ja segusiibrisse minev plastiktoru. Mille peab eest ära tõmbama, et aku alt kätte saada.
Õnneks on see lõtk kinni kruvikeerajaga keeratava "liblik klabriga" vms. Seega ei olnud keeruline ära tõmmata, kuid siis pidi veel ühte teist voolikut ka eemaldama mis kinnitus esimese plokikaane nurka, ka see oli reguleeritava klabriga kinni, seega polnud raske ka seda lahti tõmmata.
Peale seda pääses ilusti ligi mutrile, mis oli aku kinnitusrihma avamiseks vajalik, ning et aku välja saaks.

Peale seda panin 159 pealt tulnud vana aku külge ja proovisin käivitada. Lubas rohkem kui 159'l see sama aku, kuid käima päris ei tõmmanud.
Otsustasin siis krokodillid panna 159 külge ja siis töötava masina pealt lisavoolu võtta... ning käima ta läks mõnus kärgatusega :D

Kui vähegi soojemaks mootor sai siis kuskilt hakkas suitsema. Teadsin juba, et mis seda suitsu põhjustab- see oli välja tilkunud jahutusvedelik.
Suits oli ka selline magusa maiguga, see kinnitas seda. Paisupaak sai uuesti täis valatud. Nii 1.5l läks peale.
Mingi tüüp viga on viimaste V6 radikatega olnud, kuskilt nurgast vaikselt immitseb läbi... peab selle ette võtma kevad-suvel. Kas üle valtsima mingi nurga või täitsa uue ostma.

Aga alguses kui töötas siis suht rabe oli ja õrnalt puterdas. Kohe meenus see hetk, et miks ma ta üldse seisma jätsin septembri lõpus. Arvasin midagi hullemat probleemiks olevat, samas OBD pistikus olnud lugeja ja mobiilis olnud tarkvara mingit viga ei näidanud.
Kuid omale üllatuseks, kui auto oli juba mingi 15min töödanud ja samal ajal 30cm paksuse lumekihi alt välja puhastasin... oli see puterdamine kadunud ja mootor töötas puhtalt. Ma ei teagi mis siis probleemiks võis olla, mingi niiskus kuskil pihustite vahel või kondens bensupaagis?

Kuid peale seda tegin kohe 1 tunnise tiiru ja loodan, et see väheg vanat akut täitis ja järgmine kord pole vaja halli abi, et särtsu lisaks saada.

Re: Alfa Romeo 156 GTA, Slicer

#1195
Läksin siis õhtul sõitma, et kontrollida kas auto läheb käima ja läks suht lihtslat. Kuna külmad on tulekul siis tahtsin väikese tiiru teha, et mitte lasta autol liiga pikalt seista.
Sai mingi 10min sõidetud, kui auto heli muutus. Selliseks madalamaks ja jõrisevamaks, nagu V8. Ei pööranud väga tähelepanu kui paar minutit hiljem hakkas viskama teada tuntud mootori tuld. Tuli ikoon ja kadus.. ning nii ta vilkus.
Kartsin juba hullemat, teades mismoodi peale esmast autoostu mul hammasrihma üle viskas ja osad klapid pähe said. Kartsin hullemat ühesõnaga...
Pidasin kesklinnas ühel kõrvaltänaval kinni ja hakkasin oma OBD Torque telefoni äpiga vaatama, et mis viga ta annab.
Fault codes=0. See oli kummaline, kuid menüüs oli ka pending faults ja see näitas P0306 koodi. Ning Misfire cylinder 6.
Kõrval oli kohe veebilink ka ja see viis siia:
http://www.dtcsearch.com/P0306/?from=Torque
Samal ajal kõikus ka "Vacum" näitaja päris palju. nii 14.0-15.9 jne.
Kuna ma liigutasin aku kättesaamiseks neid õhuvoolikuid siis võibolla ei pannud korralikult tagasi. Pean üle vaatama kui ilmad soojemaks lähevad.
Kuid võimalik, et on ka midagi läbi konkreetselt. Süütepool hiljuti vahetati. Peab uurima täpselt, milline mul tookord läbi läks.

Code Severity & Symptoms Conditions which promote storage of a P0306 are likely to cause catalytic converter and/or engine damage.
This code should be classified as severe.

Symptoms may include:
Diminished engine performance ---ei hakanud katsetama, kuid tundus küll
Rough or unstable feeling from engine (at idle or under light acceleration) --- oli tunda
Odd odor from engine exhaust ---oli tunda
Flashing or constant MIL (malfunction indicator lamp) illumination ---vilkus

Causes
A code P0306 may mean that one or more of the following has happened:

Defective ignition coil(s) Bad spark plug(s), spark plug wires, or spark plug boots ---varem üks on vigane olnud
Faulty fuel injector(s) --- ei tahaks uskuda
Malfunctioning fuel delivery system (fuel pump, fuel pump relay, fuel injectors, or fuel filter) ---pump on kunagi vahetatud, kuid ei usu et see probleem hetkel
Major engine vacuum leak ---võimalik, et akuvahetusega jäi paha ühendus segusiibriga või vigastasin õhuvoolikut, külmaga võis rabe olla
EGR valve stuck in the wide open position --- kas üldse sellel mootoril on seda, minuteada mitte?.
Clogged EGR ports

Diagnosis & Repair Steps
A diagnostic scanner, digital volt/ohmmeter (DVOM), and a reliable vehicle information source will be required to diagnose a stored (or pending) code P0306.

Begin your diagnosis with a visual inspection of the affected ignition coil, spark plug, and spark plug boot
Components that are contaminated with liquid (oil, engine coolant, or water) must be cleaned or replaced
If the recommended maintenance interval demands (all) spark plug replacement, this is a good time to do it
Inspect primary wiring and connectors, for the ignition coil in question, and make repairs as necessary
Key-on-engine-running (KOER), listen for the presence of a large vacuum leak and make repairs if necessary
If lean exhaust codes or fuel supply codes accompany the misfire code, they should be diagnosed and repaired first
All EGR valve position codes should be rectified prior to diagnosing a misfire code
Insufficient EGR flow codes should be addressed before diagnosing this code


Lindistasin ka selle "V8 heli" :D
https://clyp.it/4flihnaq

Re: Alfa Romeo 156 GTA, Slicer

#1197
Sai siis esimest korda ette võetud küünalde vahetus.
Paras porno on see V6'tel. Peab selle sisselaske kolde maha katkuma ja neid polte ja voolikuid omajagu. Ning lisaks ka ECU.
Peale vahetust selgus, et misfire oli ikka alles 6'ndas silindris ning näitas ka 3's silindris nüüd :/
Ok. See tähendab seda, et viga polnud küünaldes. Läks päev mõõda ja otsustasin siis katsetada 6'nda silindri süütepooli vahetamisega 5'nda oma vastu.

Kuna 4,5 ja 6 silinder on esimesed nina poolt, siis seal kõige lihtsam katsetada. Piisab ainult küünalde kattekaane maha kruvimisest. Pealt poolt pole mõtet katsetada, et 1'st ja 3'ndat omavahel ära vahetada, siis peaks jälle kogu mansa lahti keerama.
Kuid peale vahetamist ja auto käivitamist selgus, et viga liikus 6'ndast 5'ndasse, siis oli 100% kindel, et tegu vigase süütepooliga, aga kummalisel kombel enam 3's silinder viga ei andnud. Hea seegi. Kuid võimalik, et kunagi kerkib jälle ülesse. Sai siis uus Boschi originaal süütepool ära tellitud (69 eurot), õnneks suht odav jupp.

Samas teine viga on ikka veel. Jahutusvedelik kaob kuhugile, ning kui auto pikalt seisab siis hakkab ninaosast aurama kui mootor soojaks läheb, kuid siis ühel hetkel kaob.
Selline magus suits, seega suht kindlalt antifriis. Alguses arvasin, et kuskilt radika alt lekib, kuid täna mulle juba tundus, et esimese plokikaane vahelt!? Kaardus justkui täpselt selle kaane alt välja.

Otsisin siis oma endoskoop kaamera välja, et siis seda täpselt filmida. :)
Panen läpaka külge ja salvestama, käivitan auto ja ootan ning ootan... sittagi. Enam ei tule midagi... närvi ajab, justkui auto teadis, et keegi sondiga kallal. :D

Aga jah, plaan oli tegelt kõik kaaned maha kiskuda ja siis ära puhastada ning värvida. Kui kaane tihend ka justkui läbi, siis seda enam tasub see töö ära teha.

Targemad oskavad öelda, kas kaane võib maha ka võtta kui õli sees ja pärast tagasi panna, ilma õli vahetamata?
Ma mingi 2000km tagasi panin sinna just uue õli sisse.

Re: Alfa Romeo 156 GTA, Slicer

#1198
üldiselt- kui jahutusvedeliku välja lased, siis jääb kaane alla ikkagi mingi ports vedelikku paika. Kaane eemaldamisel jookseb see ka õlikanalitesse (need on Bussol suht lähestikku) ning silindritesse, seega tahes-tahtmata tekib olukord, kus natuke vedelikke segamini läheb (seda kui palju jahutusvedelikku karteris on liiga palju ei tahaks spekuleerida ;) )

võibolla kui jahutusvedeliku eemaldamisel auto nina allapoole positsioneerida, siis saab mootori enamvähem kuivaks (TB-l igaljuhul sirgel pinnal olid silindrid vedelikku täis

lekke osas - tee survetest, siis on kindel (pole midagi hullemat, kui avastada, et peale plokikaane tihendi vahetamist kaob vedelik ikka mingi pragunenud vooliku tõttu);
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: Alfa Romeo 156 GTA, Slicer

#1200
Sain siis täna uue süütepooli kätte
Pilt


Otsutasin ühtlasi vähemalt selle pooli poldid uute roostevabast poltide vastu asendada.
Tellitud sai teve komplekt Inglismaalt, V6 mootori jaoks mõeldud täpses mõõdus polte. (~78 eurot).
Pilt


Need on ühed viisakamad poldid, mis vahetusse läksid. Kuna istuvad koguaeg kaane all ja ilmastikuoludega väga kokku ei puutu.
Pilt


Peale vahetust
Pilt