ts kirjutas: ↑30 Aug 2022, 10:30
See on VDC system failure ja on tingitud Abs'i süsteemi veast. AGA ma ei ole varasemalt kuulnud, et see limp mode'i tekitaks. Mingi loogika võib sellel muidugi olla (eriti, kui see ei ole katki vaid annab valeinfot- nt 1 ratas liiigub aju jaoks 30km/h ja teised 50/km/h, siis võib plokkima küll hakata). tõenäolsielt on viga selles, et ABS'i anduril on kaabel-pistik v,ms viga saanud.
VDC saab täiesti välja lülitada sellega, et hoiad veojõukontrolli nuppu all ca 3 sekki (alguses lükkad ASR'i välja ja siis VDC välja). Selle järel peaks kohu elektroonika väljas olema.
Nii, tuvastasin vasakpoolse esimese ABS anduri, millel oli juhe viga saanud. Vahetasin uue anduri vastu. Läksin proovisõidule, sain kiiruse 40km/h peale, kui viskas tuled armatuuris põlema, nii ABS kui selle hüüumärgi millel nool ümber. Armatuurile kuvas, et nii VDC, ASR, kui ka hill brake on unavailable ning keskkonsoolis ASR VDC nupu valgustus põleb, seega nupule vajutus ei tee enam midagi. Seekord ka enam limp mode'i ei läinud vaid saab edasi sõita. Panin diagnostika seadme taha, mingil põhjusel ei andnud lugeda ühtegi veakoodi, kuid ära kustutada sai. Proovisin uuesti sõita ja sama nali samal kiirusel ning nüüd viskas ette kirja, et EBD failure ning lisaks jäi põlema ka käsipiduri hoiatustuli.
Diagnostikaseadme näidu põhjal viskab uus andur mingi hetk sõidu ajal täiesti suvalisel ajal vasaku ratta kiiruse hetkeks ~35km/h juurde ja siis tagasi, parempoolsel esirattal, kus vana andur küljes näitab kiirus samal ajahetkel ~55km/h.
Kui esirattad näitavad ~60km/h, siis tagumised ~56km/h. Esirehvid on 205/45 ja tagumised 205/55, sellest peaks kiiruste vahe olema.
Tuvastasin, et sel ABS rõnga plastikkattel on ühest kohast tükk väljas ja selles kohas ka sügavam lohk sees plastikul. Võib see seda tekitada või hoopis uut andurit kahtlustama?

If you park it and don't look back as you walk away... you bought the wrong car.