Re: Alfa Romeo 156 2.0 JTS TI, 2004, Alfa Romeo 33

#241
ts kirjutas:
30 Sept 2024, 16:16
aga miks mitte uued juhtmed?

ma lõikaks need kuskilt piisavalt kaugusest ära, teeks uued joodisliited ja paneks uued pistikud-klemmid otsa.
juhtmete parandamine ei ole väärt tegevus (kui rohelist juba paistab, siis on päris kindel, et seda pudi on seal kaugemalgi.

kui pistikuid ei taha päris vahetada, siis sama soovitus, mis eelpoolgi-> pistikuavaja, uued klemmid ja voila.

NB! kui juhtmeid vahetad, siis püüa leida sama värvi juhtmestik VÕI märgi neile järejestus peale.

Küünalde osas-> kui küünlad on uued, siis ei ole 1 või mitu elektrroodi vahet, kui on juba mingi 20kkm+ sõitnud, siis on vahe sees...
Kahjuks pistikuid ei ole leidnud, mis nendele süütepoolidele sobiks, muidu oleks pistikud ka välja vahetanud. Aga see pistikuavajate komplekt sai soetatud ning proovin klemmid nendega pistikust kätte saada ja asendada katkised juhtmed piisavas ulatuses uutega. :)

Küünalde osas arvasin ma ka sama, et vaevalt auto mingit vahet teeb kas seal on Denso või NGK originaal küünal ja nüüd sain seda ka tunda, et reaalset vahet ei ole, ükskõik mida ka ei väideta. :)
If you park it and don't look back as you walk away... you bought the wrong car.

Re: Alfa Romeo 156 2.0 JTS TI, 2004, Alfa Romeo 33

#242
Täna leidsin aega, et ette võtta süütepooli minev juhtmestik. Vanad juhtmed süütepoolide juurest murdusid enamuses kõik ära, kui neid liigutasin. Seega sai pandud pikemas ulatuses kōigile uus juhtmestik.

Uus pluss juhe:
Pilt
Uus maandusjuhe:
Pilt
Tagasi omal kohal:
Pilt
Originaal maandusjuhe ja pluss juhe olid väga kahtlaselt kokku ühendatud, mitte mingisugust jootmise jälge. Kui hakkasin neid juhtmeid ühenduskohast lahti rebima, siis oli tunne nagu oleks Pikniku juustupulka rebinud. :D
Pilt
Pilt
If you park it and don't look back as you walk away... you bought the wrong car.

Re: Alfa Romeo 156 2.0 JTS TI, 2004, Alfa Romeo 33

#243
Täna sai juhtmetega ühele poole. Uue juhtme ja pistiku sai ka kliimapumpa minev juhe. Vanal pistikul oli kõrv ära murdunud ning juhe polnud ka enam oma esimeses nooruses, paarist kohast oli kuuma saanud ja sulanud.
Mootori ligiduses olevatele juhtmetele sai ümber tõmmatud kaitseks spets nailonsukk. :)
Pilt
Pilt
Pilt
Vana pistik selline:
Pilt

Mõtlesin siis, et proovin auto käima panna uute juhtmetega aga kauaks ma teda käia ei saanud lasta...
Järsku märkan kapoti all õlileket ning variaatori solenoidi vahelt tuleb õli.
Pilt
Pilt
Keegi oskab öelda kas seda variaatori solenoidi alumist O kummirõngast on kusagilt eraldi saada (nagu alloleval pildil), oletan et see on selle lekke põhjustajaks? Või on keegi sarnase probleemiga silmitsi seisnud?
Pilt

Kurja, samas tuvastasin pildilt, et mul vist hoopis selline variaatori solenoid. Mul ka EFEL ja A370 kiri korpuse peale pressitud nagu sellel:
Pilt
Pilt
Sellist vist ei saagi parandada lekke osas?
If you park it and don't look back as you walk away... you bought the wrong car.

Re: Alfa Romeo 156 2.0 JTS TI, 2004, Alfa Romeo 33

#245
Ladu24 annab uue originaali hinnaks 772.45 eurot.
Hollandi saidilt leidsin 495.86 euroga uue. Kasutatud jupi eest küsitakse ka paarsada eurot, hetkel ebays silma isegi ei hakanud kasutatud juppi (kasutatud jupiga ka ei tea kas saad korraliku või sama lekkiva jupi) aftermarket tootja oma pole üldse saada.
Aliexpressis on uus Made in China jupp 20 eurot. No ei kisu Hiinakat kah ostma... :D
Kunagi oli 159 2.2 JTS-ile ka samasugust solenoidi vaja aga sel maksis see vaid 30 raha uuest peast. Ei tea mis kullast tükk see 156 peale on pandud. :D
If you park it and don't look back as you walk away... you bought the wrong car.

Re: Alfa Romeo 156 2.0 JTS TI, 2004, Alfa Romeo 33

#247
Slicer kirjutas:
14 Nov 2024, 21:27
Ok, see on küll mingi kulla hinnaga jupp.
Mis see kood on?
Kaks koodi annab antud varuosale.

71736025 ja 60629170

Viimane peaks olema eraldi O rõngaga ja esimene kood on täpselt sellele solenoidile nagu mul hetkel küljes on. Googeldades enda auto mootoreid leidsin, et kõigil sama mootoriga Alfadel on eraldi O rõngaga solenoid, ehk siis 60629170 koodiga varuosa. :)
If you park it and don't look back as you walk away... you bought the wrong car.

Re: Alfa Romeo 156 2.0 JTS TI, 2004, Alfa Romeo 33

#249
Hetke seisuga lahenes olukord nii, et leidsin googlest otsides, et antud varuosal on veel kolmas varuosakood ja kui selle Ebaysse lõin, siis leidsin sealt 55 euroga uue originaal solenoidi. Ainus miinus, muidugi oli see, et saatmine maksis 45 eurot aga 100 eurot uue originaali eest elab üle. Nii, et tellimus sai tehtud ja loodetavasti jõuab saadetis lähiajal ka minuni. Aga tänud kaasa mõtlemast. :hi: :angel:
If you park it and don't look back as you walk away... you bought the wrong car.

Re: Alfa Romeo 156 2.0 JTS TI, 2004, Alfa Romeo 33

#251
Tegelikult on need selles kullahinnaga müüdavas kategoorias - kellelgi on 2 tükki ja püüab autohinnaga maha müüa :)

Muidugi mis on paratamatu on see, et vanu tõesti enam ei ole (see 700 eur originaaljupp tõenäoliselt ka tegelikult ei eksisteeri vaid on mingi teoreetiine summa milega tehas oleks nõus mingi tootmise tellima)
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: Alfa Romeo 156 2.0 JTS TI, 2004, Alfa Romeo 33

#252
ts kirjutas:
19 Nov 2024, 22:36
Tegelikult on need selles kullahinnaga müüdavas kategoorias - kellelgi on 2 tükki ja püüab autohinnaga maha müüa :)

Muidugi mis on paratamatu on see, et vanu tõesti enam ei ole (see 700 eur originaaljupp tõenäoliselt ka tegelikult ei eksisteeri vaid on mingi teoreetiine summa milega tehas oleks nõus mingi tootmise tellima)
Nii ta kipub olema jaa. Kunagi mäletan, et variaatori remondikomplekt maksis mingi 20 raha ebays ja välismaistel varuosasaitidel. Paar päeva tagasi nii huvi pärast uurisin, et võiks tagavaraks osta 1 plastikust seibi ja vedru ning mis ma näen, kahe väikese jupi eest küsitakse juba 170 eurot. Nagu päriselt? Kuni selle hetkeni ei olnud ma oma elus nii kallist plastmassist seibi ja vedru veel näinud. :D
Oleks teadnud, oleks kunagi neid suuremas koguses kokku ostnud ja praegu maha ärinud kalli raha eest. :D Variaatori enda hinnast ei hakka ma parem üldse rääkima. :D
If you park it and don't look back as you walk away... you bought the wrong car.

Re: Alfa Romeo 156 2.0 JTS TI, 2004, Alfa Romeo 33

#255
Uus solenoid küljes ja leket enam pole. Sai kontrollitud ka vana solenoidi ja see iseenesest täitsa toimis, kui voolu peale anda. Ainult tihendi osa deformeerunud. Kui uus tihend kusagilt leida, siis saaks uuesti kasutada. :)

Lisaks tuvastasin ka jahutusvedeliku lekke paisupaagist mootorisse mineva vooliku vahelt.
Pingutatav originaal klamber seda voolikut kinni ei hoidnud, seega sai muretsetud selle süsteemi jaoks õigem klamber - vedruklamber, mis pingutab ennast ise vastavalt sellele kas mootor külm või soe.

Esialgu ka muidugi see klamber kinni ei võtnud leket, kuna voolikul olid juba sooned vanast klambrist sees ja kui mootori käima panin, siis isegi lekkis veel hullemini kui enne. Aga kui mootor töötemperatuuri saavutas, siis leke kadus.
Praegu pole ka mitme päeva jooksul jahutusvedelikku vooliku vahelt välja tilkunud (enne tilkus isegi seistes kliimapumba kronsteini peale), seega mootori soojaks käimine pehmendas ehk voolikut ja voolik võttis uue klambri jaoks õige kuju. Kui järgmisel käivitusel ka lekkima hakkab, siis läheb voolik vahetusse. Praeguse seisuga selleks aastaks kõik tehtud.

Järgmine aasta vaja veel 2 asja ära teha (vasakpoolne esimene rattalaager koos uue rummuga ja taha uued pikkivardad külge panna) ja siis peaKS auto olema valmis kilomeetreid mõõtma. :beaver:

Ahjaa, võimalik, et ka parem tagumine rattalaager vaja uuesti ära vahetada, kuna uut SKF laagrit peale vahetust käsitsi ringi keerates oli nagu kerge sahin sees (that good quality Made in India wheel bearing). Kui sõitma saab, siis saab parema hinnangu kas reaalselt ka sahiseb sõidu ajal.
If you park it and don't look back as you walk away... you bought the wrong car.