166 küünlaprobleemist traditsiooniline modede pool-offtopic

#2
küünlajuhe on see, mis jookseb poolilt küünlale :wink:



Kui vaatad, siis pooltel küünaldel on poolid peal (nn. põhiküünal), teistel ("abiküünaldel")on vaid juhtmed. Sina saad vahetada vaid abiküünla juhtmeid, kuna poolide alaosa ei ole vahetatav :wink:

Seesinane Alfiat'i 16VTS mootor on selles suhtes natuke niruvõitu, et teise küünla löök ei ole just kõige .... löövam ja loogilisem :lol:



huvitav pilt muideks :lol: kui see veidikene suurem oleks siis oleks ka näha kui risti küünlad poolidega ühendatud on...



Aga Nord on ikkagi lahedam ja selgem



EDIT: kui vahetad, siis on Sul vaja 4x mõlemaid küünlaid ja 4x juhet-> kui soovid, siis võid ka uued poolid panna (ise arven, et Sa ei soovi seda kohe mitte natukestki...)

BTW-> kui teed pimedas kapoti lahti (plastkate eemaldatud muidugi), paned mootori tööle, siis juhul, kui juhtmed üle löövad näed ilusaid siniseid sädemeid (tõenäoliselt juhtmete ristumiskohas) 8) -> kui pimedat kardad, siis võid alati kasutada vana head ja äraproovitud meetodit-> töötava mootoriga autol lased näpuga üle juhtmete... pärast seda, kui oled vigase koha üles leidnud, siis enam pimedat ei karda :lol:
Tegelikult ma olen normaalne....

166 küünlaprobleemist traditsiooniline modede pool-offtopic

#4
SlavoZ wrote:Kuna ainult küünlad lähvad maksma ligi 2300- , siis juhtmetega (2900- kaks komplekti) ei hakka kiirustama.


Palun seleta mulle kui võhikule kuskohta see teine juhtmete komplekt läheb... ja kuskohast selle hinna said? :roll: Vähemalt selle pildi alusel suudan tuvastada 4 mõnekümne cm pikkust juhtmejuppi...



küünalde osas on jah nagu on... Irdium :wink: 100kkm ikkagi 8)
Tegelikult ma olen normaalne....

166 küünlaprobleemist traditsiooniline modede pool-offtopic

#6
juhtmeid 2 kpl ilmselt peetakse silmas et abiküünaldele käib

2x lühike juhe

2x pikk juhe



ehk siis silindritest 1 ja 4 on ühendatud juhtmeidpidi ning 2 ja 3 sama värk.





iriidium ja plaatina on peened asjad jah...



TS jutt põhi ja abiküünalde löögist peab 100% paika...

isiklikul kogemusel oli 1 silindri peaküünal "higine" ja mingil temperatuuril see higi hakkas üle lööma... ofkoos ei jagunud abiküünlast siis enam segu süütamiseks ja mootor jäi käima 3 küünlaga.





muide hr TS oskab ehk öelda, mis sest abiküünlast sinna üldse pandud on? st seletada minule kui tehnikakaugele inimesele asja kasumlikkuse point ära.

166 küünlaprobleemist traditsiooniline modede pool-offtopic

#8
E.T. wrote:muide hr TS oskab ehk öelda, mis sest abiküünlast sinna üldse pandud on? st seletada minule kui tehnikakaugele inimesele asja kasumlikkuse point ära.


Abiküünal on lõplikuks põletamiseks-> s.t. peale põhipauku põletatakse veelkord küttesegu...



kasu on sellest täisgaasiga vuramisel ja (v)äkk-kiirendustel, kus kütust lajatatakse mootorisse niipalju, kui mahub, süüde veidi varasemaks ning seoses sellega jääb osa põlemata... seda põletatakse siis tegelikult hetkel, kui kolb juba allapoole liigub tulemus-> kuna põleb ära kogu kütus, siis saab ka rohkem silindrisse lasta 8) ... seega rohkem jõudu 8)



Ehk siis hästi konkreetselt-> kaks küünalt võimaldab põlemisprotsessi optimeerida 8)

ja seda eriti pritsega Nord'il, kus ei ole põhi ja abiküünalt vaid mõlemad toimetavad võrdse paueriga ning siuliselt on põlemisprotsessi võimalik jätkata pikemalt ning efektiivsemalt kuna, et säde ei ole mitte genereeritud 5kkV vaid 5+5kkV pealt-> kõrgem pinge=puhtam põlemine+rohkem jõudu

näiteks :roll: oli esimese põlve ML4.1 pritsega 2,0 TS oma 8 klapiga ning tunduvalt väiksema küttekulu juures võimeline saavutama samapalju jõudu, kui näiteks :roll: 320 oma 24V R6 mootoriga (OOOO ja MB muuseas ei jõudnud veel pikka aega 55kW liitrivõimsuseni)



P.S. TS Nord mootori tippversiooniks oli mehhaanilise pritsega GTAm mis oli võimeline arendama 191kW :twisted: :twisted:
Tegelikult ma olen normaalne....

166 küünlaprobleemist traditsiooniline modede pool-offtopic

#9
vat vat

kohe sai asi parema arusaadavuse tõttu ovotsioonide, kui mitte suisa aplausi vääriliseks.



siiski siiski mõned riisipõletajad suutsid oma üpris vanamoodsatest 2 liitristest kateldest pigistada 110 kiluwatti ja moodsal ajal enamgi...



type r on 2 liitrist pigistanud ilma ülelaadimiseta suisa 147 kw ja moodsal ajal veel sealt lisakilowati leidnud...



aga mitu küünalt neil riisikateldel on?





baieris mõisteti 90 algupoolel pigistada 2 liitrisest vabalthingavast välja 110kw... 10 aastat hiljem ei ole seal midagi muutunud....



pikemat aplausi vääriks ehk M seeria jõuallikate võime 3,2 liitrist üle 200 kW välja meelitada ja moodsal ajal on see number juba üle 250kW sama litraazi juures...



MB kw on suhteliselt proportsioonis litraazi kasvuga... ja viimase pealt kokku ei hoita selles peres...



oooo on kasutanud kw leidmiseks üsna pikalt juba ülelaadimist ja seega ilmselt ei osale vabalthingavate võidujooksus.



aga alfal on ikkagi senimaani jäänud 1 omadus mida teised ei ole suutnud üle trumbata ... alfad on hea tunnetuse ja juhitavusega... kahju, et alfa ei tee enam väikseid ja vilkaid tagaveolisi sportlikke autosid mille juhtimiseks saab kasutada ka gaasipedaali...



12 vabandust offtopicu eest taaskord!

166 küünlaprobleemist traditsiooniline modede pool-offtopic

#10
E.T. wrote: 12 vabandust offtopicu eest taaskord!


ja et offtopic otsa ei saaks...



Honda raketikesed kasutavad huvitavat viisi oma ülisuurte liitrivõimsuste saavutamiseks... Nimelt 8000+rpm ja ülisuur surveaste, lisaks mitmeklapitehnika ning mitumitu nukki (Honda Vtec omas ju 16 klapi jaoks suisa kolme, kui ei eksi...)

Põhimõtteliselt siis tegu poolvõistlusmootoritega -> viiteks :roll: AR155DTM suutis oma 2,5 liitrisest mootorist kuni 544 obest välja suruda- seda muidugi 15000 pöörde :twisted: peal... ning ülalmainitud TS suutis kätte saada 70-dal aastal kaheklapitehnikas oluliselt rohkem (44kW enam 8) ), kui kõige viimane hüpertuunitud VTEC...



Normaaltingimuses siiski ei ole üleforsseeritud mootoritel tööiga sugugi selline, nagu võiks olla... Ehk siis see mis 10 aastat tagasi oli 118 kW 8krpm juures ei ole tõenäoliselt täna enam 90-tki... samas, kui näiteks 350cui V8 on säilitanud vabalt oma 127kW ka 30 aastat hiljem... Samamoodi on hi-tec mootorite suurimaks miinuseks asjaolu, et väikseimgi viga või hoolimatus viib suht kärmelt uue mootori ostuni :roll:



Mis BMW-desse puutub, siis vaatame korraks minevikku... Olid ajad, kui BMW 2002 suutis arendada suhteliselt arvestatavat (~45kW) liitrivõimsust ja ka seda lihtmeetoditega. Kõnealune M-"seeria" siiski-> otse ringilt tänavale-> konseptsiooni sõiduk :roll:



Ausaltöeldes ei ole see enam isegi mitte OT vaid midagi enamat...
Tegelikult ma olen normaalne....
cron