156 2,5l saaga

#16
:evil: tüüpiline...

aparaat ei näita järelikult on korras :lol:



mehhaaniline viga mmm... tõmbas ehk rihma üle? ega meie suurepärased diagnostikud selliseid asju ilma aparaadita vist kontrollida ei suuda...
Tegelikult ma olen normaalne....

156 2,5l saaga

#19
teemasse enam vähem :lol:



REMONDIMEHE KÄSIRAAMAT – kuidas karmis konkurentsis ellu jääda



Iga remondi käigus kasutatavad nipid



1. Signalisatsiooni puldi patarei vahetus. Alati saab öelda kliendile, et auto signalisatsiooni puldile tuleb kohe uued

patareid panna, kuna vastasel korral võib signalisatsioon ja immo töötamast lakata ning masin suvalises kohas

töötamast lakata. Hiljem saab arvele lisada täiendavalt 500 krooni puldi ümberprogrammeerimise eest. Selgituse

nõudmisel öelge, et patarei vahetamisega tuleb alati pult ümber programmeerida.



2. Pirni vahetus. Helistage kliendile, et remonttööde käigus avastasite, et üks pirn ei põle ja soovitaksite selle ära

vahetada. Klient on nõus, sest palju üks pirn ikka maksta saab. Arve koostamisel märkige tööajaks kaks tundi, kuna pirni

teie enda töökojas polnud ja see tuli linna teises otsas asuvast kauplusest eraldi tuua.



3. Aknapesuvedeliku lisamine. Alati saab arvele märkida aknapesuvahendi lisamise tasu hinnaga minimaalselt 40 kr liiter.

Isegi, kui aknapesu vedeliku paak on täis, siis tõstke autosse pesuvedeliku tühi pudel ja öelge, et paak vajas täitmist.



4. Jätke õlifilter ja muud filtrid vahetamata. Õli vahetamise käigus puhastage lapiga õlifilter, kuna autoomanik nagunii

ei kontrolli, kas panite uue filtri. Sellega sääste umbes 10 min tööaega ning muidugi filtri maksumuse.



5. Vedelike vahetamisel küsige raha rohkema eest. Mootoriõli, käigukastiõli, piduriõli või mille iganes vahetamisel võite

rahulikult küsida raha suurema koguse eest, kuna 99% juhtudel ei tea autoomanik, kui palju vastavat vedelikku masinasse

läheb. Isegi, kui mõni neist peaks sellele tähelepanu juhtima, siis ajage kogu süü arvutiprogrammi peale ja tagastage

enammakstud summa.



6. Vedelike eest küsige korralikku hinda. Kuigi õli ja muid vedelikke ostate reeglina suures koguses 200L vaatidega, siis

kliendile esitage arve siiski selliselt nagu oleks ta õli ostnud liitri kaupa Statoilist. Selgituse nõudmisel rääkige

kliendile kvaliteediklassidest ja odavate õlide tõttu kokkujooksnud mootoritest, jne.



7. Vahetage kojamehed. Alati soovitage kliendile, et kojamehed tuleks ka ära vahetada. Arve esitamisel lisage korraliku

juurdehindlusega kojameeste hinnale ka veerand tundi tööraha sobivate kojameeste leidmise ja ettepanemise eest.



8. Vahetage aku. Süüteprobleemide korral selgitage kliendile, et kõik vead saavad alguse akust, mis tuleb ilmtingimata

välja vahetada. Aku hinnale lisage muidugi ka järjekordsed 15 min eest tööraha.



9. Küsige raha abivahendite eest. Ükskõik millise remonditöö teostamisel lisage arvele alati vähemalt paarsada krooni

abivahendite eest. Kui klient nõuab selgitust, siis öelge, et see sisaldab kummikindaid, pesuvahendeid, määrdeid, lappe,

ühekordseid tööriistu, jne.



10. Kontrollige turvavöösid. Hoolduse käigus lisage arvele veerand tundi tööraha turvavööde kontrollimise ja pingutamise

eest.



Suuremate ja konkreetsemate tööde käigus kasutatavad õpetussõnad



11. Nähtamatute osade vahetamine. Hooldusremondi käigus soovitage välja vahetada jupid, mida autoomanik ise ei näe ega saa

hiljem mittevahetamist kontrollida. Seega, alati tasub kliendile soovitada, et vahetamist vajavad: veepump, erinevad

andurid, roolilatt, käsipiduri tross, katalüsaator, rattalaagrid, jne.



12. Juppide vahetamine. Kui mõni asi näiteks bensiinipump ei tööta üksnes seetõttu, et juhe on katki, siis juhtme

vahetamisel lisage arvele ka juhtme otsas oleva jupi hind, kuna autoomanik nagunii ei suuda näiteks bensiinipumba

juhtme vahetamisel tuvastada, et tegelikult bensiinipumpa ei vahetatud, kuna viga likvideeriti.



13. Diagnostika. Käivitamisprobleemide korral selgitage kliendile, et tuleb teha mootoridiagnostika. Enne diagnostikat

asendage elektrisüsteemis või toitesüsteemis mõni töötav osa vigasega, et diagnostika tulemusel saaks siis vana jupi

tagasi vahetada. Autoomanikule selgitage, et vastava osa vahetamise järel saate edasi kontrollida, kas viga pole

milleski muus.



14. Lambda andurite vahetus. Kui diagnostika näitab lambda andurite viga, kuid andurite puhastamise järel hakkavad

need tööle, siis muidugi kasseerige raha uute andurite hinnakirja järgi. Muidugi soovitage tungivalt ka katalüsaatorite

vahetamist.



15. Saada lukksepp aeg ajalt puhkama. Saada oma lukksepp aeg-ajalt paariks nädalaks kusagile soojale maale puhkama.

Töötaja on õnnelik ja motiveeritud, kuid puhkuselt naastes rääkige talle, et tema viimastel töödel esines niivõrd palju

vigu, mis tuli nüüd teises töökojas kiirelt ära parandada, et tema järgmise kahe-kolme kuu palk läheb nüüd kahjude

hüvitamiseks.



16. Poltide pingutamine. Karteri pisema õlilekke korral pingutage karteri poldid, millega tihtipeale leke lõpeb. Arvele

lisage tihendi hind ning tööraha küsige vähemalt tunni eest. Samuti on siin kasutatav punktis 5 toodud soovitus.



17. Pidurite remont. Kui pidurite remondi käigus avastate, et roostes tross kiilub kinni ja seetõttu jäävad pidurid peale,

siis mitte mingil juhul ei tohi trossi ja tihendeid korda teha, sest siis saate mõne tuhande kilomeetri pärast jälle

kettaid ja klotse vahetada.
Tegelikult ma olen normaalne....

156 2,5l saaga

#20
Nii, midagi nüüd teada:



1. Rihma 2 hammast üle tõmmanud, õnneks klapid ei kohtunud kolviga.



2. Õhulugeja kutu, mis seletab ka ebaühtlast tühikäiku ja suurt kütusekulu.



3. 5-nda silindri väljalaske klapi vahel olla miski mustuse raasuke, mis ei lase klapil 100 % sulgeda, st klabi sobitust vaja.



:? :?



Ootan hinnapakkumisi antud töödele. :lol:



Soovitavalt võiks ikka jääda odavamaks kui auto maksumus :)
See suvi siis Volvoga : XC60 R-Design Polestar :)

156 2,5l saaga

#21
1. Rihma 2 hammast üle tõmmanud, õnneks klapid ei kohtunud kolviga.

2. Õhulugeja kutu, mis seletab ka ebaühtlast tühikäiku ja suurt kütusekulu.

3. 5-nda silindri väljalaske klapi vahel olla miski mustuse raasuke, mis ei lase klapil 100 % sulgeda, st klabi sobitust vaja.


oi oi. see mustuse raasuke on pmst klappide uuesti poleerimine...



lisa sinna mootor kokku lahti pluss uus tihendikomplekt üles... Mis aga selle rihma osas on, siis millal vahetasid viimati ? rullikuid ja rihma....



K
Noh eks neid 155 mudeleid mõned on. Mõnede arust liiga mitu. Vähem kui TS -il. Lootust on.

156 2,5l saaga

#23
Tsiteerin::
1. Rihma 2 hammast üle tõmmanud, õnneks klapid ei kohtunud kolviga.

2. Õhulugeja kutu, mis seletab ka ebaühtlast tühikäiku ja suurt kütusekulu.

3. 5-nda silindri väljalaske klapi vahel olla miski mustuse raasuke, mis ei lase klapil 100 % sulgeda, st klabi sobitust vaja.


töö osas võta hinnapakkumine ASJALIKEST kohtadest! ise soovitaksin Troost autot (tööraha võetakse selle eest, et tegeletakse sinu autoga, mitte selle eest, et auto hoovil, stendis seisab -> saad soovi korral ka ise kõrval passida ja veenduda) tüübid on lisaks veel ka üsna asjalikud...



rihm vahetatud 48K tagasi, siis ilmselt andis mõni rullik veidi alla (seega tuleb kogu kompott ära vahetada-> järgmine kord ehk enam õnneks ei lähe)



MAF tüüpi õhulugeja ei ole kutu enne kui traat katki on!

veateadet viskab musta traadi ning kehvade kontaktide korral kah üliedukalt

kui traat terve, siis alati piisab puhastamisestl, iseasi kui pikalt ja palju seda vaja teha on -> ja kõik need kes väidavad, et õhulugejat saab puhatada vaid paar korda võid kõik p..sse saata :arrow: tegemist ei ole MicroSofti tootega mida saad vaid paar korda installida enne uue ostmist :lol: vaid ülilihtsa seadmega...



miski mustuse raasuke ei ole kindlasti raasuke vaid pigem lõhnab siin jah klapipesade poleerimise järgi, mida muuseas on otstarbekam teha kõigile pesadele (ja vajadusel ka klapid ää vahetada)
Tegelikult ma olen normaalne....

156 2,5l saaga

#24
bnd wrote:Nii, midagi nüüd teada:

1. Rihma 2 hammast üle tõmmanud, õnneks klapid ei kohtunud kolviga.

2. Õhulugeja kutu, mis seletab ka ebaühtlast tühikäiku ja suurt kütusekulu.

3. 5-nda silindri väljalaske klapi vahel olla miski mustuse raasuke, mis ei lase klapil 100 % sulgeda, st klabi sobitust vaja.




1. Ma ei usuks seda rihmamärgi - juttu.

Kui rihm on valesti, siis ta ei tööta üldse...(alul ju kirjeldasid, et läheb korraks käima)

Pigem kontrolliks ma uuesti kütusesüsteemi.



2. õhulugeja kutu on sellistel masinatel tavaline. Vaheta ära.

Mingist traadi puhastusest võid ainult unistada.



3. Miks just väljalaske klapi vahel, vblla ei pea sisselase..., kui silindris rõhku ei ole....?

On keegi seda mõõtnud üldse?



Teine asi võib see olla, et kui rihmamärgid ikkagi paigas pole, siis on mõni klapp kõver. Tuvastada saab seda, aga, alles pea mahavõtmist.[/b]

156 2,5l saaga

#26
mustus klapi vahel... :D

Ma arvan, et pead tihedamini klappe hambaharjaga pesema.



Piisab, kui leida mõni, kes ennem ka mootorit remontinud on, siis ei ole ka "mustust klapi vahel"...
Last edited by Stihl on 09 May 2006, 18:27, edited 1 time in total.

156 2,5l saaga

#27
Tegelt lugu selline:



Minu plaan oleks hetkel lasta neil vahetada aind rihm, koos saba ja sarvedega. St et masin peaks siis tööle hakkama, kuna ju ma siis sõitsin ka varem vigase õhulugejaga, vaevalt, et ta nüüd nii vigane on, et ei lähe üldse käima.



Selle klapi asja tahaks ikkagi nii ära proovida, et masinale rihm peale ja siis surved ära mõõta.



Samas tehti mulle klapi sobituse eelarve 27000.- :shock:



Aga kes veel oskab, kuna auseris, kus masin praegu on- ei olevat aega seda teha
See suvi siis Volvoga : XC60 R-Design Polestar :)

156 2,5l saaga

#28
kui rihma vahetatud saad siis mustuse klappide pinnalt saad ehk ka keemia abil eemaldatud...-kuna see pole sul just miski ringraja masin kus iga kw arvel siis ei tohiks hullu olla...osta sisse pritsitavaid ained-osad annavad päris hästi tulemust... ja nu mootori remondiga saab iga endast lugupidav firma hakkama...aga 27000 mootori remondiks-rihm vahetada ja klappid lihvida-ilmselgelt palju....

156 2,5l saaga

#29
Samas tehti mulle klapi sobituse eelarve 27000.-

Aga kes veel oskab, kuna auseris, kus masin praegu on- ei olevat aega seda teha


:evil:
Image


õhulugeja teemadel siiski :arrow: kui keedukannu või boileri küttekeha hakkab senisest kauem vett soendama, siis hoolimata töökorras olekust on need lihtsam uued osta (kuna hinda nagu ju polegi...)



Mitmetuhande kroonise küttekeha isiklikult siiski pigem puhastaks :D



muuseas- kui sa kasutad pestavat filtrit siis ei ole vaja kaua viga otsida-> kõige parem viis soojajuhtius p..sse keerata on küttekehale õli kinni põletada...
Tegelikult ma olen normaalne....

156 2,5l saaga

#30
Homme lõunaks rihm peal ja siis on näha, mis edasi saab.



Samas uurisin ühe ameerika masinate remontija käest (V- mootoreid teeb) hinda ja ta ütles selle klapi kohta 3000.- + materjal, st plokikaane tihend, klapisääre tihendid.



Vast need tihendid ei maksa 24000 .- eek :lol:



Samas see mees tegi mul ka kunagi vw v6 mootril kaane lihvimised koos muu jamaga, ei tohiks ka alfa sisemus eriliselt erineda?
See suvi siis Volvoga : XC60 R-Design Polestar :)