läbu käigukastide teemal

#1
ts wrote:
arturASE wrote:Lihtsalt üks väike avastus. Kas kõigil 3.0l autom. kastiga AR on "Sporttronic" käigukast, mis nii kurb kui see ka ei ole on vist see kehvem variant.
Tänud!
:lol: miks kehvem :roll:

sportronic on tavaline vana hea, teada-tuntud planetaarkast :roll:

aga jah-> KÕIK automaatkastid 166 peal on planetaarkastid (tegelikult üldse KÕIK KÕIK automaatkastid on planetaarkastid-> nii bemmi, audi, mb, toyota, porche, ferrari kui ka kõigi teiste sõidukite peal)

Nooh tegelikult on OOOO ja ka mõne teise ettevõtte toodangus ka variaatorikastid (vot see on see kehvem variant) :lol:

kõige parem variant on siiski järjestiklülitusega robotiseeriud manuaalkast (näit selespiid, DSG jms) või manuaalkast (eriti :twisted: Alfade puhul :lol: )

Ok TEGELIKULT on olemas ka H lülitusega automaatkastid, mis on veider segu manuaalkastist ning automaatkastist (ehk siis tegelikult saab hoolimata planetaarkasti eelisest vahetada käike ka konventsionaalsel viisil H kuju kasutades... leida võib neid 156 V6 pealt näiteks ning AR juures kasutatakse tähistust Q-system :roll:


oi VAG steptronic ehk variaatorkast... see on ju saadanast. töökindlusega ei hiilga paraku ja remont kallis. murelapseks on sis veniv variaatori"rihm".



las variaatorid olla ikka ATV ja mootorsaani peal, kus nad on õigustatud ja põhjendatud.





______



vabandage härrad aga nüüd puistan metafoore.



INZ on nagu plaaster mida pannakse haavale - alati valmis printsiibil. otseselt ei ravi aga ehk teeb meeleolu veidi paremaks.



Dr.TS on aga vastupidiselt selline põhjalik doktor, vaatab haava üle, puhastab, vajadusel nõelub kokku ja määrab ravi :)

läbu käigukastide teemal

#2
ts wrote:kõige parem variant on siiski järjestiklülitusega robotiseeriud manuaalkast (näit selespiid, DSG jms)


Kas ka Toyota MMT? Ei käi küll 166 kohta, aga piilusin siin vahepeal ühte pereautot (Corolla Verso 2005), millel peal robotkast. Sõites vahetas käike sellise jõnksuga, et kael jääb haigeks. Ja kui siis interneeduses ringi surfasin ja lugesin revjuusid selle kohta, siis ainult ja ainult ja ainult inimesed siunasid seda MMT kasti tema lolluse, vastupidamatuse ja ootamatuse pärast. Pillub käike välja, jookseb kokku, paneb suvalt käike jne. Täielik õudus. Usaldades usaldusväärseimat allikat (internetikommentaarid :) ), loobusin ostust. Seega antud firma robotkast küll täielik läbikukkumine.

läbu käigukastide teemal

#3
kallis tähepõld

corolla verso tervikuna ei ole mitte kõige kirkam kriit antud tootja karbis (ja me ei räägi disainist)





eelmise põlvkonna avensis vastupidi hiilgab senini murettekitava töökindlusega, isegi niigi töökindlate toyotade peres...



aga mismõttes pereauto?

hauka siis pigem X-trail / rav4 v mõni muu murumaastur perele... sobib meie teeolematusega paremini...



________



oeh VAG kogemusest võin küll kinnitada, et tunnetusest õigemini selle puudumisest saad shoki peale alfa roolist lahkumist... nagu istuks keedupeki tüki otsas maanteel ja kimaks ringi... rool on pehmelt öeldes vedel ja puudub tagasiside maanteel toimuvaga.

eriti drastiline on siis kui vahepeal taas alfa pulkade taha satud... tagasi oma panni istudes on mul tunne nagu ta oleks hukule määratud ja kohe kohe töölepingut lõpetamas...



õnneks on maailmas veel häid inimesi kes vahel lubavad maiustada oma masina roolis...



PS! küll ükskord koidab aega kus ka minu silmad taas särama löövad OMA alfa peale ;)

läbu käigukastide teemal

#4
:roll:



Ei Toyota MMT on hädine katsetus teha ise Tiptronic (TM by :twisted: tagamootoriga boksermootorite tootja)->SMT tähistab Toyotal hääd asja (MerDe :lol: peal)



Ehk siis tegelikult automaatkast käsitsilülitamise võimalusega (nagu seda on ka sportronic AR-il)



to E.T.



OOOOmanikult on see steptronic huvitav väide... Audil ei ole steprtonic'ut vaid on multitronic :roll: ehk siis CVT (variaatorkast) ning Tiptronic (ehk siis porge poolt hoitava litsensi ning muu mudruga (mis on SEHRGUT Vkonfiga mootorite juures...)

Steptronic on baieri analoog sellele :mrgreen:



p.s. keedupekiga sõitmise koha pealt kahjuks peab nõustuma ->siiani ei tekita ükski sõiduk suuremat :roll: vastuolu, kui 307 ning sellest vaid napilt parem uus corolla... muuseas-> corolla teetunnetus on läinud aina lamedamaks iga uue mudeliga IMHO...



p.p.s. ah jaa... juhitavuse klassikaks on siiski vist GaZ24 :shock: rooli liigutamise peale juhtub küll midagi... kui enne seda teelt välja pole sõitnud :shock: (see pole enam keedupekk ega sulavõi vaid .... ma ei teagi misasi, reaktsiooniaeg on lõpmatusele kalduv)-> võibolla oli muidugi asi selles isendis, millega liigelda sain aga... sillaehitust vaadates on see väga vähetõenäoline, et sealt midagi paremat tulla võiks :lol:
Tegelikult ma olen normaalne....

läbu käigukastide teemal

#5
Ähh, E.T, tõsta kohe uude teemasse nagu "Elu pärast Alfat" vms.. :) aga:



Esteks ma tõstatasin küsimuse MMT kasti kohta. Eks see Corolla Verso välimus jms ole rohkem maitse asi. Ja võttes just arvesse Corolla ja Avensise vastupidavust, ei tekkinud mul alguses kahtlustki, et CorollaVersol võiks midagi teistmoodi olla.



Ja ma ei loo endale ühtegi illusiooni sõiduomaduste asjus liikudes alfast tavaklassi. Elu jätkub peale 3000 rpm samasugusena nagu ta ka alla selle on aka tuimana ja rinkast näen vaid unenägusid.



Ja igasugu x-trailide ja rav4'de interjöör on pehmelt öeldes rõve, eriti automaatkastide käigkangid, mis on nagu 80ndate algusest. Teiseks on nende normaalse läbisõiduga (alla 50K) variandid, eriti veel automaat, out of my league. Ehk nagu ikka - papi taha jääb asi. Umbes vist 85ndat korda eri teemades mainin, et ideaalis ei taha järgmisesse autosse peale korralise hoolduse ja kütuse paar aastat mitte ühtegi lisakrooni paigutada (üle 150K läbisõiduga masinad kahjuks vajavad veermiku remonti juba).

läbu käigukastide teemal

#6
:roll:



Sujuvalt oleme JÄLLE teisemehe autoteemas lällamas :oops:



kui tahad autot, mis peale kütuse, õli ja rehvide suurt midagi ei taha, siis soovitaks pigem valida üle 70kkm sõitnud Toyota



Nimelt on toyotadel vigu küllaga (aga need tulevad kõik enne 70-t välja ning vahetatakse garantiikorras hoolduse käigus-> 90% autoomanikke isegi ei tea, et midagi juhtus)



peale 70-t on tegemist juba palju kindlama autoga (eriti, kui garantiid enam ei ole) :wink:
Tegelikult ma olen normaalne....

läbu käigukastide teemal

#7
my bad -

au-tomatikaste ma ei ole senimaani oma raha eest ühtegi ostnud ja võimaluste piires jätkaks ka edapidi kepikastiga mis puutub VAG-i siis kõiki neid imevidinaid ei ole ma omale selgeks teinud, mida nad tootnud on

(kuigi käimakottide nimed vähemalt võiks selged olla - multitronic, multitronic - EVIL gearbox)



ilmselgelt huvitavad mind VAG korporatsioonist 5 sil 2,2 ülelaadimise ja kepikastiga neliveolised masinad - ehk hakkaks kunagi hammas ka peale mõnele. (2,7 ja kahe tsentrifugaalse õhupumbaga on ka toredad aga kordi kallimad kui mu rahakott lubab ning vajavad palju hoolt ja armastust).



oeh - baieris osatakse peale õlle ka häid masinaid teha



ja hr TS minu siiras arvamus on selespeedi kohta - UIMANE ja ebaselge. aga ma olen seda ka nii vähe kasutanud, et ehk minu kogenematus mängib ka suurt rolli. linnas ja maanteel väga GUT aga mina ei oska selle kastiga käiku sees hoida...

ntx raplas kus enamus trassi on II käik kipub masin juhti idioodiks pidama ja klõpsib tahhomeetri noole "maanteeasendisse" liigutamise eesmärgil vapralt käike (seal kus juhtub - ka keset kurvi)...



lisaks city nupule võiks olla ka nupp MANUAL vms mis viitaks kasti "isetegevuse" lõpule.





______



TT mitte elu peale alfat vaid elu kahe alfa vahel

läbu käigukastide teemal

#8
mul üks vana hea autohuvilisest sõber ütles,

et kui mersu variaatorit oskad parandada

siis kombaini oma on sama aga detailid suuremad



volvot on tema arvates sobilik võrrelda

heinapakke siduva seadeldisega 8)



niipalju siis variaatori teemast 8)

läbu käigukastide teemal

#9
E.T. wrote:lisaks city nupule võiks olla ka nupp MANUAL vms mis viitaks kasti "isetegevuse" lõpule.


Ideaalis btw peaks väljalülitaud city reziimi juures manual käivituma küll aga :roll: jah...

tegelikult ei ole siiski tegu hää kastiga aeglasele ja üsna stabiilsele rajale (kuna Rapla rada on tegelikult liiga aeglane selle jaoks-> saugal peaks pilt veidike parem olema)



lohutuseks-> planetaarkast jauraks tõenäoliselt veel hullemini



Üldiselt aga olen 100% päri sellega, et igasugune isetegevus roolikeeramisel, pidurdamisel ja käiguvahetusel on saadanast



mis puutub 2,2TQ ootamist, S1iis... ega koRS2ralikud iS2endid enam odavamaks ei lähe :roll: nii et kiiruS4tage seltS6imehed unetud :lol:
Tegelikult ma olen normaalne....

läbu käigukastide teemal

#10
Mida murukannikest... iga päevaga siin foorumis muutub maailm aina keerulisemaks kohaks. Minu õnnis teadmine veel mõnda aega tagasi oli automaatkast ja manuaalkast. Nüüd siis on variaator, planetaar (ma olen üldiselt suur ulmesõber), robot ... :)

Jätkake aga valgustamist.

läbu käigukastide teemal

#11
:lol:



ja jah-> õndsad on need, kes ei ole valgustatud :roll: ning eristavad autosid manuaal ja automaatkasti ning esi, taga ning neliveolise tunnuste alusel kasutades lisaklassifikaatorina kas bensiini või diiselmootorit



ei mingeid planetaarkaste, robotiseeritud kaste, sünkroniseeritud/sünkroniseerimata käike, torseneid, vicomuhve, haldexeid, viscomaticuid, kombineeritud või sünroniseeritud või eraldiseisvaid ECU-sid, ei mingeid piiratud või lukustatavaid difreid, ei mingeid sümmeetrilisi või asümmeetrilisi turbiine ega ka muud kaasakiskuvat :roll:



Tegelikult on autoehituse nüanssid väga põnev teema ning sellest võiks rääkida pikalt pikalt (kui vaid viitsiks) (kastid ja nelikveo ning turbiininduse ja toite oleme vist enamvähem läbi nämmutanud) :roll:
Tegelikult ma olen normaalne....

läbu käigukastide teemal

#13
S1 on pmst vaid unistamist võimaldav kaup

200 lõpukorral olev

S2 hakkab otsa saama

RS2 käib kaugelt üle jõu



S3 ei huvita

C4S4 oleks vahva mängukann - aga raskevõitu

sama kaalujutt ka C4S6 ja C5S6 kohta



B5S4 on üle jõu kallis ja B5RS4 on täitsa pöörane hunt lambanahas... ja nii kallis et mul teevad püksid jalas 2 tiiru pelgalt hinnalipiku peale...



ja veel uuemad... no... ma ei tunne nii suuri numbreidki, mis neil hinnaks.



E36M3 peaks odavnema veel kuna uus M3 on nii hea et peaks käivitama müügiringlust, mis tingib hinnalanguse... tõsi 210Kw osas rohkem ilmselt kui 236kW osas...





aga mis siin unistada... ma ei jaksaks hetkel ka 50 000 eeksist autot lubada omale lisamänguasjaks :D



aga lihtsalt tore on unistada ja mõnuleda ja tech datat vaadata ;)

unistamine on ju tasuta.
cron