Vabandan, kui küsimus ei saanud õigesse kohta või õigel kujul.
Tuhlasin küll foorumi(te)s, aga küsimused jäid.
Kevade tulekuga olen saanud kerge pisiku - AR.
Kuna olen universaalide austaja, siis huvi tekitajaks oli AR 156 Sportwagon Q-System.
Siit küsimused:
1. Q-System. Nagu ma aru saan on V6-tel mitte Selespeed , vaid Q-System. Kas see kast on OK või tuleks pigem vältida?
2. 2.5 V6. Kui tihti peab hammasrihm vahetama ja kas korralised hooldused toovad kaasa mingeid keerulis ja kalleid toiminguid ja detaile/komponente? Millise läbisõidu juures on nn. suured hooldused?
3. Sportvedrustus. Kuna AR on olemuselt juba sportlik, siis kas veel jäigem ja madalam vedrustus on probleemiks?
Või tuleks siiski leppida 2.0 Selespeediga?
Tänan
M.K.
K: AR 156 2.5 Sportwagon Q-System
#3
teeme sisi nii lihtsaks kui võimalik

kui sõidad palju, siis 2,0 selespiid.... kui mitte, siis 3,2GTA

kui midagi vahepealset tahad, siis on 2,5 väga hea variant

terminoloogiast ja kastidest:
R4 oli saadaval VAID manuaalkastiga

V6 oli saadaval kas 6-k manuaali


Q-systemi ainus erinevus igatsugu trinicutest-tronicutest on siis see, et manuaalreziimis ei vahetata käike mitte nõks üles, nõks alla vaid H kujuliselt (nagu manuaalkastkilgi). Kuigi käike on vaid neli, lubatakse ametlikus kulus vaid poole liitri jagu rohkem kütet kulutada (tegelikult kipub see vahe isegi väiksem olema...)
Selespiid ja V6 oli vaid ühes versioonis saadaval (tegelikult kahes)

Vedrustusest-> kuigi 156 on oma olemuselt juba sportliku veduristusega on veel sportlikumast seadest ning madalama profiiliga velgedest KINDLASTI kasu



Millise läbisõidu juures on suured ja kulukad hooldused? igasuguse läbisõidu juures, kui raha on vähe

aga üldiselt-> kui mingit suurt käkki autoga kokku keeratud ei ole, siis rihmad, vedelikud, filtrid jms... (olenemata automargist on suurusjärk sama)
Tegelikult ma olen normaalne....
K: AR 156 2.5 Sportwagon Q-System
#4lisaks siis ehk niipalju et suurusjärk on sama (teiste markidega võrreldes) vastavalt mootori konfiguratsiooni arvestades, ehk V-mootorit võrdleme V mootoriga ja rida mootorit rida mootoriga...- V hooldus läeb kallimaks kui tavaline rida mootor ning seda mis tahes margil (kui just hammasratastega gaasijaotus mehhanism pole)
enamus inimesi keda ma kuulnud kõrvalt olen, kipub võrdlema alfa 24 klapilise v6 ja oma R4 golfi ``räbala`` rihma vahetus kulusi... ja muud sellist... ning siis vaatavad alfat tükk aega nii
mul sõber ostis just mult boxer 33-me ja müüs oma golfi ikkalduse maha-on ülimalt rahul


mul sõber ostis just mult boxer 33-me ja müüs oma golfi ikkalduse maha-on ülimalt rahul

K: AR 156 2.5 Sportwagon Q-System
#5a miks rahvas selespiidi ullult fännab? Nii palju, kui mina kuulnud ja kokku puutunud nendega olen, siis on jamasid jubedalt ja fakto tahab ainult tervet komplekti välja vahetada, mis teatavasti maksab peaaegu pool auto hinda.
Olen mõnega sõitnud ka... ei oska ikka aru saada asjast. Jah... telefoniga on mugavam rääkida sõidu ajal
Olen mõnega sõitnud ka... ei oska ikka aru saada asjast. Jah... telefoniga on mugavam rääkida sõidu ajal

K: AR 156 2.5 Sportwagon Q-System
#6
muresid jubedalt, muresid jubedalt

kogu murekoorem on tekitatud justnimelt kuskohas? Faktos...
edasi ei kommentaari

Küll aga võrreldes planetaarkastiga on siiski tuntav vahe olemas

isiklikult ei saa üldse aru, mis inimestel viga on? jalgu pole? käsi pole?
Tegelikult ma olen normaalne....
K: AR 156 2.5 Sportwagon Q-System
#7vabandatagu aga ma juhin tähelepanu tagasihoidlikule offtopi tekkele
K: AR 156 2.5 Sportwagon Q-System
#8ok... minu isiklik arvamusja soovitus teema algatajale: enda kogemus näitab, et kõikvõimalik robootika ja automaatika tekitab probleeme ainult juurde, eriti kui hooldada kuskil, kus tehnikamehed ei tea täpselt, mida vaja teha on.
Selespeed käigukast on ehtne näide sellest. Muidugi see kivi lendab nüüd jälle Fakto kapsaaeda, aga lasin tuttaval tuua selespeedi hüdraulikaõli sealt. Talle müüdi küll selespeed käigukasti õli, aga see oli hoopis käigukasti enda õli, mitte hüdraulika jaoks. Hea, et sisse ei kallanud. Kahjuks oli keegi jobu juba enne ette jõudnud selle kallamisega, nii et puhastamist ja läbipesemist sai päevade kaupa harrastatud juba tuntud Jano juures. Sealt ka loosung: Selespeed kannatab AINULT spetsiaalset selespeed hüdraulikaõli. Kõik ülejäänud katsetused keeravad süsteemi suure tõenäosusega pekki.
Enda masinal on puhtalt manuaal ja minu käed jalad küll liiguvad. Palju huvitavam sõita
Raadiot ka ei kasuta... kuulad aga V6 jõrinat 
Njah... teisest küljest Selespeediga ka huvitav... huvitav, mis käigu ta järgmisena laksab
või lahutab äkki hoopis siduri... vbolla hoopis vilgutab tulukesi 
Selespeed käigukast on ehtne näide sellest. Muidugi see kivi lendab nüüd jälle Fakto kapsaaeda, aga lasin tuttaval tuua selespeedi hüdraulikaõli sealt. Talle müüdi küll selespeed käigukasti õli, aga see oli hoopis käigukasti enda õli, mitte hüdraulika jaoks. Hea, et sisse ei kallanud. Kahjuks oli keegi jobu juba enne ette jõudnud selle kallamisega, nii et puhastamist ja läbipesemist sai päevade kaupa harrastatud juba tuntud Jano juures. Sealt ka loosung: Selespeed kannatab AINULT spetsiaalset selespeed hüdraulikaõli. Kõik ülejäänud katsetused keeravad süsteemi suure tõenäosusega pekki.
Enda masinal on puhtalt manuaal ja minu käed jalad küll liiguvad. Palju huvitavam sõita


Njah... teisest küljest Selespeediga ka huvitav... huvitav, mis käigu ta järgmisena laksab


K: AR 156 2.5 Sportwagon Q-System
#9no ei tea
jänkuema kõristab juba aastaid selekaga ja ei nurise...
jänkuema kõristab juba aastaid selekaga ja ei nurise...
K: AR 156 2.5 Sportwagon Q-System
#11jah igast sitta müüakse
mul 1 tuttav ostis samasuguse mersu nagu mul
ja sattus erilise pasahunniku otsa
moraal
ära osta hinda
osta endale auto
kui juba suurema summa oled nõus kulutama
mul 1 tuttav ostis samasuguse mersu nagu mul
ja sattus erilise pasahunniku otsa
moraal
ära osta hinda
osta endale auto
kui juba suurema summa oled nõus kulutama

K: AR 156 2.5 Sportwagon Q-System
#12Tänud info eest!
Ostan põrsast kotis, st usun hundi juttu ja pilte. Samas, hundi juttu ei kinnita ükski dokument.
Auto on väidetavalt sõitnud 120 tuh km. Sellises olukorras, mida peaks tegema kohe tegema, enne kasutama hakkamist:
1. vahetada mootoriõli
2. Käigukastiõli? Milline on Q-systemi õlivahetusintervall?
3. Hammasrihm. Millise suurusjärgu kulutusega tuleks arvestada?
4. Kas on veel mingeid spetsiifilise tegevusi/detaile? Nt. nagu mõnel autol tuleb jälgida, et karterituulutus on puhas vms.?
Küsimus veel terava silmaga 156 omanikele, kes on harjunud auto jooni nägema - kas sellel autol on esiosaga visuaalselt kõik korras? Mulle tundub, et tiib, stange ja tuli ei istu omavahel kokku. Olen võrdluseks uurinud ka teisi autosid, aga suurt targemaks pole saanud.

Ostan põrsast kotis, st usun hundi juttu ja pilte. Samas, hundi juttu ei kinnita ükski dokument.
Auto on väidetavalt sõitnud 120 tuh km. Sellises olukorras, mida peaks tegema kohe tegema, enne kasutama hakkamist:
1. vahetada mootoriõli
2. Käigukastiõli? Milline on Q-systemi õlivahetusintervall?
3. Hammasrihm. Millise suurusjärgu kulutusega tuleks arvestada?
4. Kas on veel mingeid spetsiifilise tegevusi/detaile? Nt. nagu mõnel autol tuleb jälgida, et karterituulutus on puhas vms.?
Küsimus veel terava silmaga 156 omanikele, kes on harjunud auto jooni nägema - kas sellel autol on esiosaga visuaalselt kõik korras? Mulle tundub, et tiib, stange ja tuli ei istu omavahel kokku. Olen võrdluseks uurinud ka teisi autosid, aga suurt targemaks pole saanud.

K: AR 156 2.5 Sportwagon Q-System
#13tule all on mingi mõstiline pragu, mida seal olema ei pea
tunne on nagu tuli oleks liikunud üles ja taha...
viimati nägin sellist pilti peale porsche müksamist...
tunne on nagu tuli oleks liikunud üles ja taha...
viimati nägin sellist pilti peale porsche müksamist...
K: AR 156 2.5 Sportwagon Q-System
#14
Planetaarkasti soovitatav intervall on 60-100k (ei usu, et ka q systemil see teine on)-> soovitatav teha siiski KOHE

Tule alune on tõsiselt kahtlane (võibolla on keegi üritanud jõuga tulepirni vahetada

hammasrihm-> võta pakkumised paarist kohast (Pilot ja TRK nt) ei hakka spekuleerima
Õlivahetus? Loomulikult! nii mootoriõli, kastiõli kui ka piduriõli poolelt (siis on vähemalt kindlalt teada, et on tehtud)-> see ei olene mitte odo näidust vaid on kasulik igal juhul teha hoolimata autost, läbisõidust jne (tõsi küll-> mina 155-l ei teinud vaid uskusin kotka juttu


Spetsiifilisi tegevusi? Kõik mis on peal peaks töötama (kui pildi pealt ostad, siis ei ole just kõikse parem kontrollida)
Selle pildi alusel on üldmulje kuidagi imelik

Offtopp: 155-l on vedelikevahetused planeeritud järgmisse kuusse

Tegelikult ma olen normaalne....
K: AR 156 2.5 Sportwagon Q-System
#15sellised pildid veel.....
ja veel selline:




ja veel selline:

Last edited by M.K. on 07 May 2008, 13:13, edited 1 time in total.