164 salongifilter - vahetus

#2
salongifilter on ventika kandis, kuid mitte juures-> nimelt, kui plastkatte ära võtad, siis täiesti serval on näha kliimaradikat ja selle ees pisikest plastkatet (kahe klõpsuga kinni) teed klõpsud lahti võtad vana filtri välja ja ongi ... :wink:



kui on kliimata versioon, siis sinna filtrit ei panda (Sul muidugi ei ole kliimata versiooni)
Tegelikult ma olen normaalne....

164 salongifilter - vahetus

#3
Praegu seda lugedes jäi mulje, et asi on väga lihtne. Jällegi olin ma samal arvamusel kui hakkasin ventika mootori harju vahetama.



-Kui kerge või raske töö on salongifiltri vahetamine võrreldes siis näiteks salongi ventika vahetusega?





Antud teema tuletas 1 küsimuse meelde:



-Kui kliimasüsteem on tühi ja teatud põhjustel pole seda täita pikemat aega täidetud ega kontrollitud, siis kuidas tuleks toimida kui tehaks, et aparaat veel jahedat õhku kunagi puhuma hakkaks?



(Enne 8 kuud selleni ei jõua.. ja arvan, et tühi on süsteem juba vähemalt 1-2 aastat.) :roll:

164 salongifilter - vahetus

#4
:roll:



salongifiltri vahetus on ülilihtne (skaalal 1-10-ni kus 1 on läbipõlenud kaitsme vahetus ning 10 ventikaklapi stepperite vahetus umbes 0,2-> kui õige filtri saad afkoorss)



pumba osas-> kui süsteem on tühi, siis ei tasu pumpa järlele lülitada (ehk siis hoida pidevalt all klahvi ECON ja mitte kasutad asiseõhu ringlust)



üldiselt ei tohiks aga kompressoriga seistes suurt midagi juhtuda (kindluse mõttes võid seda vahepeal paar ringikest keerutada)



P.S. kui süsteem on olnud juba 2 aastat tühi, siis edasised 8 kuud ei tee kah enam midagi-> kui sealt enam külma ei tule, siis ei tule niikuinii :lol:
Tegelikult ma olen normaalne....

164 salongifilter - vahetus

#6
:roll: vii tartus sinna ringteel asuvasse kliima täitmisse... läeb maksma ca 1000kr... :roll: ja töö ise veidi alla tunni... üks veidi odavam koht asub jõgeval eesti energia juures... aga sinna sõiduraha veel juurde ja nänni... salongi filter on jah suht kerge ülesanne vahetada...-aga no seal kliimakopsiku servast see luugi leidmine ei tohiks keeruline olla... ja kliimalt võid kompressori lülitus juhtme lahti ühendada... siis kindel et järgi ei lülita teda-econ nupp ajab jah sama asja naq ts juba mainis... seega peaks infi olema täie raha eest :lol:

164 salongifilter - vahetus

#7
lihtne amatööri küsimus



kas alfa kliimasüsteem rõhu languse peale kompressorit automaatselt mitte vooluahelast välja ei lülita?



pühjus lihtne - koos külmaainega ringleb süsteemis ka õli, mis kompressorit ja tema tihendeid määrib... kui pole ringlevat ainet käib kompressor kuivalt... see tähendab mitte kuigi kaua!

164 salongifilter - vahetus

#8
kas alfa kliimasüsteem rõhu languse peale kompressorit automaatselt mitte vooluahelast välja ei lülita?


Niipalju kui mina kliimadega kokku olen puutunud on kõigil üle-/ alarõhu lüliti olnud (k.a ar 164)



Ise vahetasin just hiljuti katkise kliimaradika välja ja lasin süsteemi täita.

Täitsa toimib 8) (pole aimugi kaua süsteem tühi oli, kuid julgeks pakkuda ka et mõne aasta)



Kompressorit tasuks muidugi veits liigutada küll.

164 salongifilter - vahetus

#10
üks sõna



LakiAuto



või kaks sõna

Laki Auto



tarnitakse uus filter ilma mingi probleemita ja ei maksa kah suurt miskit :roll:



kes soovib võib minu käest FRAM-i (vist oli FRAM, kes ei tunne numbreid ja suurust salongifiltrite osas) filtri, mis iga kättesaadava kataloogi alusel sinna vabalt mahub. Ainult, et kohe, kui filter käes on, siis enam ei sobi teps mitte :roll:



P.S. kui Sul on seal praegu metallsõrestikuga filter siis võta see veest välja ja viska niikaugele kõi jõuad.... siis jookse järgi ja vistka veel kaugemale... uskumatu aga sellel ei ole mitte kui kuradi mingit mõtet... samahästi võid jätta soojusvaheti õhku filtreerima :lol: )



___________________________________________________________





3-way switch on IMHO kõigil kliimaga autodel olemas, küll aga 164 skemaatika ei näe ette kliima juhtimist läbi ECU-> ehk siis paneelist lülitatakse ECU kõrgemad pöörded ning kompressori sidur erinevaid kanaleid pidi. Minu auto kliima näiteks praegugi (pump lahti ja süsteem vist tühi) klõksab hoobilt 200 rpm ning sidurirelee koheselt külge, kui vastavat nuppu vajutada.



155 skeem aga näeb juba ette kompressori lülitamise vaid juhul, kui kliimatorustikus surve olemas on...



Go figure... :?
Tegelikult ma olen normaalne....

164 salongifilter - vahetus

#11
no selle õliga jah jama...lisaks kõigele imab see niiskust sisse-kui süsteem päris lahti on... seda surve süsteemi 164 puhul ei ole tähendand...-1 pilbasteks jooksnud kompressor mul juba vedeleb ja surve puudumisel lülitab ikka järgi-naq on päris mitme isendi pealt näha old... kuigi selline süsteemi lahendus oleks jah päris tore ja loogiline... :roll: olen ise kunagi ühel filtril pappist servad maha püganud kääridega et filter sisse mahuks...-ka kattaloogi kaup...kindlalt sobib... :evil: ja pappist näraka kohta oli suht kallis ka veel...

164 salongifilter - vahetus

#12
3-way switch on IMHO kõigil kliimaga autodel olemas, küll aga 164 skemaatika ei näe ette kliima juhtimist läbi ECU-> ehk siis paneelist lülitatakse ECU kõrgemad pöörded ning kompressori sidur erinevaid kanaleid pidi. Minu auto kliima näiteks praegugi (pump lahti ja süsteem vist tühi) klõksab hoobilt 200 rpm ning sidurirelee koheselt külge, kui vastavat nuppu vajutada.

Imelik,
Kodus kliimatorustiku leket tagaajades ei suvatsenud pumba sidur ennem ennast järgi lülitada, kui süsteemi sai rõhu alla (mida ta too hetk just kaua ei hoidnud).
Go figure...


...Tundub antud hetkel parim lahendus :D