Ma ei saa ka nokakest kinni hoida (juba sündimisest saati see viga küljes..). Nimelt: Miks inimesed väga tihti rõhutavad, et tähtsam on tuunida mootorit, kui välimust. Ma mõtlen tänavaautot. Kõik "päristuunijad" peavad sind jobuks, kui mõtled miskit välimust mõjutavat teha. Toon siinkohal välja omad vastumõtted:
1. Tuunitud mootoril on tavaliselt lühem tööiga. Ma ei usu, et sosssepad põlve otsas teevad nii kvaliteetset kaupa, kui firma, mis kulutab väljatöötamisse ja testimisse 10-id miljuune.
2. Parem jõudlus teeb kõva häält (nt väljalase). Linnas on lahe "paugutada" aga maanteel on äärmiselt koormav.
3. Küttekulu suurenemine. Ega lihtsalt õhust ja armastusest suuri kiluvatte ei tule.
4. Viimane ja peamine. Ja mis sa selle jõuga peale hakkad? Jaa.. võistlustel küll. Aga kas selleks peab loobuma mugavusest ja vastupidavusest tänavaautos? Samas hea naabrimehele öelda, et mul on sada kiluvatti rohkem kui sul. (Teadmamehe teavad seepeale öelda, et tähtis pole suurus vaid pikkus ja läbimõõt.)
Et siis.. mis ma öelda tahan: Mootorituuningut kasutad sa kord nädalas, visuaalset seevastu igapäev. Auto peab olema silmale ilus kaeda. (Ilu teatavasti asub vaataja silmades ja ei kõlba patta panna jne...) Et hommikul toast välja astudes äsjamanustatud võileib ja kohv kohe kurku üles ei lööks. (Ma näiteks ei saa aru inimestest, kellel seisab mingi ära kägistatud Golf ukse ees.. ok võib küll kiire olla aga kui ennem autosse istumist süda pahaks keerab, ei tule ka kiirest sõidust välja miskit - sorry Golfihuvilised, see oli näide..).
Ärge nüid arvake, et ma mootori tuunimise vastu olen. Oh ei! Isegi keeraks suppertsärseri külge, kui finantsi oleks. Lihtsalt visuaali kaitseks om too post.
