Alfa 155 2.0 8v süütejärjekord

#1
Mis järjekorras süütejuhtmed jooksevad. Kuidas küünald töötama peavad? Kas mõlemad küünlad süütavad küttesegu korraga töötakti algul?

Kuskilt lugesin et kui esimeses silindris süüdatakse küttesegu siis paralleelselt esimese silindriga süüdatakse ka neljandas silindris (väljalaske takti ajal) midagi. Ok väga segane jutt :oops: :?



Igatahes... oleks vaja süütejuhtmete skeemi.. Sest kui ma ühendan küünlad nii, et küünlad töötavad ühes silindris koos, siis mootor hakkab sõites jõnksutama ( 50km/h 4-käik ) kui teistmoodi ühendan siis probleemi pole.. küll aga kütusekulu suur. Lambda sai kevadel vahetatud.

ok.. kui keegi midagi aru sai siis ehk saate aidata :?:
155, 2x166, 159 ja 75?

Alfa 155 2.0 8v süütejärjekord

#2
TS on kahes variandis-> üks lajatab mõlemast korraga, teine lajatab vastavasse silindrisse, kus põlemine lõpeb (DIT pooliga peaks kõik lajatama teise versiooni kaudu)



süütejärjekord 1-3-4-2 (üldiselt kui ühendad mõlemad pakid vastavalt sellele, kuidas pooli peal numbrid on, siis peaks OK saama :wink: )
Tegelikult ma olen normaalne....

Alfa 155 2.0 8v süütejärjekord

#4
Selles see jama ongi.. et kui ma ühendan nii nagu poolidel numbrid on.. (õieti) siis hakkab jõnksutama :? Kuidas kindlaks teha kas poolid töötavad korralikult?

Diagnosti protsetuuuri proovin ka ära teha.. kui viimati näitas | 4444 |

Jama on sellest saati kui mootori vahetuse tegin.



Või peaks hoopis kõik uued küünlad tellima?
155, 2x166, 159 ja 75?

Alfa 155 2.0 8v süütejärjekord

#5
:roll:



uued küünlad ei tee nüüd küll paha 8)



kui vahetasid 8V mootori 8V mootori vastu siis ei tohiks asi ka vahetusest olla :roll:



Tõsta süüde -1 reziimi (ehk siis üks poolidest viitega eelmisele), vaheta küünlad välja (300.- ei tohiks küll surmav summa olla) ning proovi uuesti diagnostika ära teha -> hetkel ei meenu juba ECU poolel oli mingi viide või mitte...



ECU pesad on neil igatahes erinevad-> võibolla on Sul juhtmed lihtsalt kunagi ühte pessa ühendatud (I pool on pesades 51 ja 25 ning teine 52 ja 24)
Tegelikult ma olen normaalne....

Alfa 155 2.0 8v süütejärjekord

#7
:?



kontrolli küünlaid ja juhtmeid



viivitus saab olla tingitud kas misfire'st või tegelikult ka madalast kütuserõhust-> ehk siis regulaator/bensiinifilter/pump (pumba puhul peaks kiirendamine sooja mootoriga oluliselt parem olema)



kuna 8V diagnostika ei ole just eriti põhjalik, siis mehhanilisi vigu see ei tunnista (küll aga kõik olulised andurid tulevad sedakaudu välja)
Tegelikult ma olen normaalne....

Alfa 155 2.0 8v süütejärjekord

#8
Nüüd on lood nii, et panin uued küünlad (denso ) ja vahetasin temperatuuri anduri. Enam nagu ei nõkuta niipalju kui varem. Aga viivitus on algul ikka.

Muretsesin segukella ka. Selle järgi on lood nii, et kui gaasi vajutades kinni poob, siis sel ajal viskab (kütte) segu lahjaks.

Ise kahtlustan ka juba küttuse rõhku, võib-olla et regulaatur jurab. Regulaatorit ei oska veel kuidagi kontrollida kas toimib või ei (sisselaske kollektoril on kaks kohta kuhu saab vaakum voolikuid ühendada, võib-olla läksid need omavahel sassi, kuigi ei tohiks ju erilist vahet olla? )

seda kah veel, et auto läheb suht pikka käiamise peale käima (umbes 3sek.)

see ei ole ju kah normaalne?



Ok.. kunagi võiks massina ilusti tööle kah saada :)





Ps. Kellelgi pilti pole kuidas need releed seal aku kõrval peavad olema. Minu omal need sinna vist lambist visatud. Õhulugeja all kuidagi moodi seisavad seal.
155, 2x166, 159 ja 75?

Alfa 155 2.0 8v süütejärjekord

#9
:roll:



releed ei tohi üldse kuskil õhulugeja all olla.. kinnituseks on ju aku juures kohad olemas :wink:



kütuserõhku mõõdetakse selliselt, et võetakse kolmik, mille ühte otsa kruvitakse manomeeter ja siis pannakse see sissetuleva kütusetoru vahele (ja referentsrõhu voolik võetakse regulaatori küljest ära :wink: )



3 sek on liiga pikk aeg käivitamiseks-> pakuks, et Sul kas regulaatror või siis klapp ei toimeta( vüi annab kütust läbi kuskilt)



vaakumvoolikutel on tegelikult vahet vaid sellega, et neid omavahel risti ei ühendaks (ehk siis pidurivõimendi oma kütuseregulaatorisse ja kolle omad omavahel)



siis soovitaks veel praegu kruvida küünalde katteplaat maha ja panna mootor käima (väljas on piisavalt pime, et näda kuhu "sinised sipelgad" jooksevad, kui need juhtumisi juhtme vanuse tõttu on sealt vahel välja vaatavad :lol: ) ja kui see kah korras on, siis näppupidi ECU pin 8 peale ja vilgutama 8)
Tegelikult ma olen normaalne....

Alfa 155 2.0 8v süütejärjekord

#10
Küünla kattet mul ei olegi kunangi sellel autol olnud ja sealt ei paista, et kuskilt läbi lööb. Täna tegin ka diagnostika--> See näitas et kõik korras |4444|. Küttet läheb kah viimasel ajal natuke palju. Võib-olla lekkib mingi voolik pumba juures... ma olen kuulnud et seal on mingi voolik mis hakkab tavaliselt lekkima. Ei tea. Proovin selle kütuse rõhu ära mõõta, ega ennem targemaks ei saa.







Mõõtsin kütuserõhu: Tühikäigul regulaatori vaakum eemaldatud: 3-bar

Tühikäigul, vakkumregulaator ühendatud: 2,5-bar, gaasi andes läheb 3-bar
155, 2x166, 159 ja 75?