AR164 2.0TS - krooniliselt tõbine

#1
Päev algas poodide vahel tuuritamisega ja siis ei olnud ainsatki probleemi.
Nüüd plaanisin pesupäeva teha enne homset hooldusesse viimist ja hakkasin autot hoovi ajama...

Esimene asi, mida märkasin - vibratsioon. Nagu mootor oleks patjadelt tellistele sattunud.
Pöörded olid algul tavalised, äkitselt hakkasid pendeldama 1000-2000 vahel, pinge ka kõikus.

Ja siis kõige hirmsam - sai ta 10m hoovi aetud. Korra tegi paraja paugu. :icon_shocked:
Ei tundunud küll, et oleks summutist löönud. Tegin kapoti lahti, käivitasin hirmuga uuesti...
Rappub ja hüpleb veidi kuni jälle käib mingi raksakas. Piisav, et hea 100m kaugusel ka pead tõusid ja silmad pundusid.

Kellelgi kogemust sellise jamaga? Tasuks jagaja, juhtmed, küünlad üle vaadata? Võibolla vett saanud miski?
Pisuke paanika :icon_crazy:
Last edited by iv88 on 25 Aug 2009, 23:29, edited 3 times in total.

AR164 2.0TS - krooniliselt tõbine

#3
:mrgreen:

lülita gaasilt bensiinile ümber :icon_thumbup: ja proovi siis :wink:

pakuks, et suutsid gaasiseadme hakkama panna

EDIT: nimelt kui mootor jääb pooleldi gaasi, pooleldi bensu peal tööle, siis :roll: on see suht reaalne variant (gaas tuleb peale, pöörded kõiguvad kuniks küttesegu saab liiga palju ja see sisselaskes plahvatab)

EDIT2: kehvem variant- ei ole tõenäoline, kuna igasugune muu pauk mootorist oleks olnud viimane :mrgreen:
Tegelikult ma olen normaalne....

AR164 2.0TS - krooniliselt tõbine

#4
Tänan vastamast!

:) läksin juba hurraaga välja, et loll oleks nüüd küll, kui ongi B-lt G peal... Loll, aga õnnelik.
Aga tutkit. Surmkindlalt bensiini peale lülitatud.

Ja üritasin uuesti käivitada ka... Nüüd suri lihtsalt kolinal välja. Viskas seieri üles ja ilma mingi lootuseta
langes kolinal alla tagasi. Nii mitu korda. Üritasin gaasi veidi anda, podises üleval pool hetked ja gaasita kohe
ludinal jälle välja. Õnneks seda praksakat seekord ei kostnud.

Aga sünge tundub hetkel asi siiski :icon_problem:

AR164 2.0TS - krooniliselt tõbine

#5
Nüüd sain ta hoovis ümber paigutatud. Välja tahab ikka surra, aga alates 1500 rpm üpris tasane.

Jõudsin sihtpaika ja lasin gaasi vaikselt lahti... Hädane oli ikka, aga välja ei surnud.
Jubedam ühtlane vibra sees, kui jälle kostus paar kolksakat, suretasin ta heaga välja.
Tea kui palju etem nüüd asi, aga vähemalt kolksakad jäid tasasemaks.

Väike teooria oli, et äkki kütus ei liigu õigelt? Filter ehk umbes? See selgitaks seda sümptomite kõikuvust.
Kolksud muidugi veidi müstika. Kas kütusepumba töö üldse muutub, kui pöördeid muuta? Ehk - võib ta tõmmata
midagi kord kõmakaga ette, kord lasta jälle kütust teatud määral läbi? Jääb pumba ja mootori vahele veel mõni kütust korraldav elund? Korrigeerige julgelt, kui väga ohmoonlik mõttekäik.

Eriline iroonia kogu sündmuste käigu juures on tõsiasi, et auto pidi homme TRK-sse tervisekontrolli minema :icon_clap:

AR164 2.0TS - krooniliselt tõbine

#6
:icon_think: :icon_think: :icon_think:

Paukumine on tingitud valest süütesegust või siis süütehetkest (kui süüde on vale, siis hakkab iga mootor turtsuma :roll: KUID igal mootoril ei ole kahte toimetavat süütepooli :wink: )

pöörete kõikumine on klassika- see tekib reeglina juhul, kui mõni õhuvoolik lahti on... (põhimõtteliselt kui gaasiga sõitsid, siis võis tagasilöök küll tulla)
juhul, kui filter täiesti umbes oleks, siis oleks mootoril lihtsalt hing kinni (lased pedaali lahti ja auto sureb välja) :roll:

jagajaid võiks küll kahtlustada :icon_think: kuid natuke kahtlane, et see hooga vastu taevast lendab enne tuuritama hakates (kuigi paukumise sümptomid võivad sellele viidata küll- kontrolli, et säde oleks mõlemas poolis olemas :arrow: üks hoolitseb tööpõletuse ja teine järelpõletuse eest)

Samuti ei usuks hästi, et kütuse rõhuregulaator või silur kinni on jäänud (esimesel puhul oleks segu meeletult rikas ja teisel puhul meeletult lahja)

Kütusepump töötab algul koos süütega mõne sek ning peale käivitumist pidevalt :roll:

Ja veel variant- ühenda korraks huvi pärast VIVT lahti (see on selline must kummijulla kambrikaane ülaservas :roll: mille all on kaks klemmi ) nimelt on nukapööraja võimeline umbes sama probleemi tekitama (juhul, kui sinna pidev 12V peale tuleb :roll: )- VIVT nimelt keerab profiili selliseks, et alla 1500 ei saagi mootor korralikult töötada :wink:

Kui peale klemmi eemaldamist on asi korras, siis vaata üle radika kohal asuvas releeplokis vasakult kolmas ( :icon_shifty: vist oli) relee :wink:

EDIT: üks nendest releedest igatahes see on (ainus, mis süüte sisselülitamisel klõpsu ei tohiks teha)
Tegelikult ma olen normaalne....

AR164 2.0TS - krooniliselt tõbine

#7
:icon_hi: tänud juhiste eest!

VIVT katsetatud - klemmid maha, ei mingit suuremat erinevust.
Tundus kuidagi kena lihtne variant olema. Ja tõesti punkti pealt 1500-st allpool hakkab ägisema.
Natukenegi 2000-le lähemal ja üle on kõik nagu muidu.

Kui hommikul esimese katse tegin... Suri kohe ludinal välja. Siis hakkas gaasitamisel pidama.
Nüüdseks jälle laskub 500-750 vahele ja puterdab, samas ei sure nii altilt välja. Nagu tasapisi läheks paremaks :icon_eh:

Küünlaid tudeerisin, juhtmed ka ühendatud korralikult. Jagajapoolsed otsad küll natuke roostesed, aga tea, kas see nüüd päeva pealt probleemiks sai? Jagajate-poolide kontrollimine tundub veits utoopia hetke tehnikahariduse juures :oops:

Õhuvoolikuid käisin ka nii palju üle, kui silm seletas ja käbarad kobama mahtusid. Ka tulemusteta.

Kust kandist rõhuregulaatorit otsida? Ja üldhariduslik oleks muidugi teada ka, millega silur tegeleb :icon_angel:
Ja veel üks tark küsimus - vasaku esitule releekarbis on nö kohta kolmele, aga käigus 2. Parema tule juures ruumi kah kolmele, aga pesasid 2, releesid 2. Mis puhul seal vasakpoolsel üks pesa kenasti juhtmete ja kõigega tühjalt ilutseb :icon_eh:

AR164 2.0TS - krooniliselt tõbine

#8
Tere,
Mina jääks selle juurde,et süütehetk on vale st. et hammasrihmaga on midagi juhtunud,kas siis üks hammas on valesti pandud või kõige tõenäolisem,et ise on paigast läinud,võimalik et rihm on pingutusest lahti tulnud! :wink:
Ning teine tõenäoline võimalus,et viga on ikkagi süütepoolis! :icon_think:

Reijo :)
If you park it and don't look back as you walk away... you bought the wrong car.

AR164 2.0TS - krooniliselt tõbine

#9
Kui rihm alla andmas või vigane, siis vast suund töökoja poole ja seda parem paela otsas :icon_problem:

Tundub, et tuleb asjameestele uurida-katsuda viia nagunii. Endal pea tühi. Kõik siinpakutud variandid kontrollitud,
:oops: ok, seda kõige pakutumat võimalust, süütepooli... see veel õhus, sest pean veits uurima, mida, kust ja kuidas kontrollida.

Nädalavahetusega valgustust ei tule, siis viin nokitsemisele :?

AR164 2.0TS - krooniliselt tõbine

#13
ikka saab:

süütepoolil on kaks ahelat - primaarahel, kust saab kogu tegevus alguse (ehk siis pooli jooksvad klemmid) ning sekundaarahel, kust kogu tegevus edasi kandub (ehk siis see osa, kuhu küünlad jäävad)

Primaarosa takistus (klemmide vahel) peaks jääma vahemikku 0,7-1,7 oomi ning sekundaar (klemmi ja küünla-liidese vahelt mõõdetuna) vahemikku 7-11 kilo-oomi

olenevalt sõidukist võivad need numbrid ka mõnevõrra teised olla (kahjuks ma ei mäleta, mis nad Nordil olid... aga õnneks on seal kaks pooli, seega... need numbrid lihtsalt peavad identsed olema :wink: )
Tegelikult ma olen normaalne....

AR164 2.0TS - krooniliselt tõbine

#15
Alfa Romeo 33 wrote:Tere,
Mina jääks selle juurde,et süütehetk on vale st. et hammasrihmaga on midagi juhtunud,kas siis üks hammas on valesti pandud või kõige tõenäolisem,et ise on paigast läinud,võimalik et rihm on pingutusest lahti tulnud! :wink:
Ning teine tõenäoline võimalus,et viga on ikkagi süütepoolis! :icon_think:

Reijo :)
päris huupi ei maksa ikka ju pakkuda...

sry kui kellegi tundeid riivasin aga olen seda ka varem täheldanud
155 Q4 / 159 jtdm / Kappa 16vT