On selline asi võimalik ja kahjutu üldse kui teha garaazis.
vaja oleks salongisoendus radiaator ära vahetada, aga enne seda oleks vaja maha võtta kogu kliimaradikate-ventikate kopsik. Sinna jooksevad kaks toru sisse mis oleks siis vaja tühjaks lasta ennemalt ja hiljem ka täita.
Kuna varem kokkupuudet pole olnud siis ei tea kas võib niisama toru otsad lahti teha ja surve maha lasta ning gaasi välja #omale keldrisse kanali kaudu# , kui nii kuidagi lihtsalt oleks võimalik tühjaks saada see jahutuse süsteem siis teeks ise kodus ära, muidu pean minema teenindusse aga hetkel ei ole niiväga laristada kah rahaga.
Õppinud meestel oleks see ehk poole päeva töö- radika vahetus.
mul läks pool päeva et sinnamaani jõuda kus tuli probleem nende torudega ja siis uuesti kokku laduda kõik.
AR 166 kliimaseadme tühjendamine kodusel teel
#2ega seal miskit keerulist olegi...keere radika küljest lihtsalt toru lahti ja ta susiseb ise välja paari sekundiga...lihtsalt käed eemale, kui susisema hakkab(jube külm on) ja vaata, et toru otsas olev tihend ära ei kaoks.Kui täita tahad uuesti võid võtta minuga ühendust.Mul käib üks vend täitmas kliimasid soodsa hinnaga(400.-) tuleb ise kohale jne.
AR 166 kliimaseadme tühjendamine kodusel teel
#3aga looduse ja muu seisukohast et kas ta mürgine ei ole, ma tahan garaazis teha- et pärast ise hinge ei heida seal või kusagil keldris hiljem. Seepärast ei julenud esialgu torkida kah. Aga kui ta tervist ei kahjusta sellisel kombel siis ehk proovin tõesti ise ära teha selle jama.
AR 166 kliimaseadme tühjendamine kodusel teel
#4Täna peaks juba kasutatama muid külmaineid, mitte freooni.
Kui mul masinal toru ees puru läks ja masin oli korraks auru täis- ei tundnud midagi.
See uus külmaine looduse ja inimesesõbralik
Kui mul masinal toru ees puru läks ja masin oli korraks auru täis- ei tundnud midagi.
See uus külmaine looduse ja inimesesõbralik
See suvi siis Volvoga : XC60 R-Design Polestar 

AR 166 kliimaseadme tühjendamine kodusel teel
#5ei juhtu sinuga miskit...olen neid mitmeid lahti päästnud ja peale väikese vussu ei juhtu miskit...puudub ebameeldiv lõhn ja muu säärane :icon_roll:segusilm wrote:aga looduse ja muu seisukohast et kas ta mürgine ei ole, ma tahan garaazis teha- et pärast ise hinge ei heida seal või kusagil keldris hiljem. Seepärast ei julenud esialgu torkida kah. Aga kui ta tervist ei kahjusta sellisel kombel siis ehk proovin tõesti ise ära teha selle jama.
AR 166 kliimaseadme tühjendamine kodusel teel
#6Lased kuskilt toruotsa lahti ja ise lähed natukeseks garaazist välja ... ega ta nii tervislik ka ei ole, et seal juures võib passida. Jäta garaazi uks kah lahti. :icon_roll:
155, 2x166, 159 ja 75?
AR 166 kliimaseadme tühjendamine kodusel teel
#7Tänapäevase kliimagaasi R134-ja sissehingamine võrdub lämmastiku sissehingamisega, mida me umbes 75% ulatuses iga hingetõmbega niiehknaa teeme...
Ehk siis umbes 100 aastase igapäevase tarvitamise jooksul tapab inimese kindlasti ära... :icon_roll:
Paar inimest on Eestis ka 105ni venitanud...
Aga miks Sa üldse arvad, et seal mingi gaas sees on?
Arvestades fakti, et kui juba salongiradikas vahetusse läeb...kusjuures 134 püsib torustikus umbes max. 4 aastat...
Ehk siis umbes 100 aastase igapäevase tarvitamise jooksul tapab inimese kindlasti ära... :icon_roll:
Paar inimest on Eestis ka 105ni venitanud...
Aga miks Sa üldse arvad, et seal mingi gaas sees on?
Arvestades fakti, et kui juba salongiradikas vahetusse läeb...kusjuures 134 püsib torustikus umbes max. 4 aastat...
AR 166 kliimaseadme tühjendamine kodusel teel
#8Ma lasin tühjaks ära juba gaasid asjad välja, soendusradika võtsin kah välja. Aknad olid udused iga natukese aja tagant muidu. Eks nüüd on vaja uus radikas panna ja kogu see kaadervärk kuidagi kokku saada. Tehase poolt ilmselt on ette nähtud et enne kätte ei saa kui on mootor maas, aga kuidagi ikka nikerdasin välja. Muigugi algul kui ei jaga on natuke kehva ja igalpoole ei mahtunud hästi käsi ega võti vahele, aga kätte ma ta sain.
Homme on uue radika järgi minek ja eks siis näeb.
Homme on uue radika järgi minek ja eks siis näeb.
AR 166 kliimaseadme tühjendamine kodusel teel
#9Kuidas (küte maksimuni peale keeratud) sooj. radika rorud käega katsudes tundusid?segusilm wrote: Aknad olid udused iga natukese aja tagant muidu.
Sisseminev kuum ja väljatulev külm...?
AR 166 kliimaseadme tühjendamine kodusel teel
#10Ma alguses kontrollisin muul põhjusel ajude juhtmeid armatuuri all ja siis nägin et automaatkasti aju peale oli natuke nagu tilkunud seda punast löga ja ülevaltpool oli kah nagu märg-seepärast sai hakatud üldsegi lahti kiskuma.
ja kui juba igasugu kopsikud eest ära sain siis oli näha kohe et see radika alune on puha märg seal ja punast läga ujus.Radikal endal on üks väike nurk natuke korrodeerunud aga ju siis sellest piisas et sealt suurema survea midagi löbi tuleks. Samas jahutusvedeliku kulu ei täheldanud üldse ju ta siis pikema aja peale midagi läbi ikka andis.
Samas on ka huvitav see et nüüd kui ma olen kokku lugenud siis on 166'l kokku 7 ( seitse ) erivat radiaatorelementi. Esiotsas 5 ja siis kondi ja soendusradikas kah veel. Rohkem ei tundunud olevat. Põhjusi kust läbi võiks üks või teine asi jooksma hakata on siis veel peale selle 6 võimalikku.
Ja ega vist neid konditsioeeri torusi tagasi kokku kruvides ei ole mõtet vist silikooni vahele panna-lihtsalt ei ole nende rõngastihendite hermeetilisuses enam nii kindel- kuigi neid on kaks tükki ühe ühenduse kohta, aga hoiavad sisemise ja välimise servaga mitte külgpidiselt
ja ku ikeegi teab kusagil matsu pannud automaatkastiga 2,5 st kust võiks ajusi proovida võib kah öelda.-- püsikiirushoidja ei taha tööle hakata kuigi kõik vastavad juhtmed on olemas ja ka ära mul kontrollitud testriga- nii lüliti kui aju vaheline kui ka aju ja automaadi aju vahelised juhtmed ( Pilotist öeldi et aju ei saa kastiga ühendust, aga ehk on siis emb kumb aju selline mis ei tahagi seda ühendust teha )
ja kui juba igasugu kopsikud eest ära sain siis oli näha kohe et see radika alune on puha märg seal ja punast läga ujus.Radikal endal on üks väike nurk natuke korrodeerunud aga ju siis sellest piisas et sealt suurema survea midagi löbi tuleks. Samas jahutusvedeliku kulu ei täheldanud üldse ju ta siis pikema aja peale midagi läbi ikka andis.
Samas on ka huvitav see et nüüd kui ma olen kokku lugenud siis on 166'l kokku 7 ( seitse ) erivat radiaatorelementi. Esiotsas 5 ja siis kondi ja soendusradikas kah veel. Rohkem ei tundunud olevat. Põhjusi kust läbi võiks üks või teine asi jooksma hakata on siis veel peale selle 6 võimalikku.
Ja ega vist neid konditsioeeri torusi tagasi kokku kruvides ei ole mõtet vist silikooni vahele panna-lihtsalt ei ole nende rõngastihendite hermeetilisuses enam nii kindel- kuigi neid on kaks tükki ühe ühenduse kohta, aga hoiavad sisemise ja välimise servaga mitte külgpidiselt
ja ku ikeegi teab kusagil matsu pannud automaatkastiga 2,5 st kust võiks ajusi proovida võib kah öelda.-- püsikiirushoidja ei taha tööle hakata kuigi kõik vastavad juhtmed on olemas ja ka ära mul kontrollitud testriga- nii lüliti kui aju vaheline kui ka aju ja automaadi aju vahelised juhtmed ( Pilotist öeldi et aju ei saa kastiga ühendust, aga ehk on siis emb kumb aju selline mis ei tahagi seda ühendust teha )
AR 166 kliimaseadme tühjendamine kodusel teel
#11Lekke vastu ei aita jah muud midagi, kui vahetus.
Aga ma ei usu, et need ülejäänud 6 nüüd kah kohe jooksma hakkavad, pigem oli see salongikateema üks paha juhus...
Konditorusid olen tagasi pannud nii kuivalt, kui ka vastava möginaga (Dunlop-Hiflexist vist ostsin, punane on), ja kipuvad ikka rohkem pidama jääma kui läbi laskma, vahet ei ole.
Pigem on kliimatorudel kapotialused läbiroostetamised tavalisemad. (või õigem oleks õelda läbikorrodeerumised, sest alumiinium ju ei roosteta)
Edu igaljuhul, eks ta üks parajalt raske ülesanne on.
Aga ma ei usu, et need ülejäänud 6 nüüd kah kohe jooksma hakkavad, pigem oli see salongikateema üks paha juhus...
Konditorusid olen tagasi pannud nii kuivalt, kui ka vastava möginaga (Dunlop-Hiflexist vist ostsin, punane on), ja kipuvad ikka rohkem pidama jääma kui läbi laskma, vahet ei ole.
Pigem on kliimatorudel kapotialused läbiroostetamised tavalisemad. (või õigem oleks õelda läbikorrodeerumised, sest alumiinium ju ei roosteta)
Edu igaljuhul, eks ta üks parajalt raske ülesanne on.
AR 166 kliimaseadme tühjendamine kodusel teel
#12sai siis uus radikas külge, aga õrn udu on/oli veel sees - kas sellest et too uus radikas oli sissemääritud mingise õlilaadse möksiga ja arvatavasti on klaasidel kah veel vana jahutusvedeliku kiht seespool. eks proovin ära puhastada aknad ja siis uuesti.
vahepeal viskas siukest heledat suitsu kah nagu sisse, aga ju too oli õlist mis nüüd vaikselt sealt radikapealt ära tuleb. Enam nii hull ei ole igatahes kui algul, ju oli kasu ikka
kokku läks siis aega kodusel teel tegemiseks u 6h kogu krempli laiali võtmiseks, joonised olid küll ees aga lammutada oli vaja rohkem kui piltidel. Kokkupanek kusagil 4h. radika järel käik kah ~6h
radika maksumus 599, jahutusvedelik kah uus ~200, sisse läks u 7L
vahepeal viskas siukest heledat suitsu kah nagu sisse, aga ju too oli õlist mis nüüd vaikselt sealt radikapealt ära tuleb. Enam nii hull ei ole igatahes kui algul, ju oli kasu ikka
kokku läks siis aega kodusel teel tegemiseks u 6h kogu krempli laiali võtmiseks, joonised olid küll ees aga lammutada oli vaja rohkem kui piltidel. Kokkupanek kusagil 4h. radika järel käik kah ~6h
radika maksumus 599, jahutusvedelik kah uus ~200, sisse läks u 7L
Last edited by segusilm on 24 Mar 2009, 10:19, edited 1 time in total.
AR 166 kliimaseadme tühjendamine kodusel teel
#13Ei hakka uut teemat tegema, auto küll erinev, aga mure läheb enam-vähem samasse auku.
Nimelt lugesin manualist, et Maseratil peaks freooni kasutatama kliimaseadmes. Siit ka küsimus, et kui ma nüüd kompressori tagant voolikud/torud ära tõmban, kas siis paneb see freoon sealt süsteemist kohe mööda mu garaazi laiali ja tekitab mulle jäädavaid tervisekahjustusi?
Nimelt lugesin manualist, et Maseratil peaks freooni kasutatama kliimaseadmes. Siit ka küsimus, et kui ma nüüd kompressori tagant voolikud/torud ära tõmban, kas siis paneb see freoon sealt süsteemist kohe mööda mu garaazi laiali ja tekitab mulle jäädavaid tervisekahjustusi?
AR 166 kliimaseadme tühjendamine kodusel teel
#14Tere,Luman wrote:Ei hakka uut teemat tegema, auto küll erinev, aga mure läheb enam-vähem samasse auku.
Nimelt lugesin manualist, et Maseratil peaks freooni kasutatama kliimaseadmes. Siit ka küsimus, et kui ma nüüd kompressori tagant voolikud/torud ära tõmban, kas siis paneb see freoon sealt süsteemist kohe mööda mu garaazi laiali ja tekitab mulle jäädavaid tervisekahjustusi?
Nii hull ka see asi ei tohiks nüüd olla,kui sa teda suurtes kogustes garaazis laiali laotad,siis võib veel kuidagigi mõjuda,aga autol on teda nii vähe sees,et see ei tohiks tervisile küll mõjuda!

Aga seda tööd tehes on ikka soovitatav garaazi uksed selleks ajaks lahti teha ja ise välja minna,siis on kindel et midagi ei juhtu!

Edu!
If you park it and don't look back as you walk away... you bought the wrong car.