164 aju

#2
:icon_think:

12V3,0 mootoriga 164 on läabi aegade varustet umbes 8 erineva ECU versiooniga -> kas ja kuidas need omavahel sobivad ... kes teab...

igatahes peaks Sinul olema 1.7 pritse-> põhimõtteliselt... kui ka selle näol on tegu 1.7 ajuga, siis peaks see toimima hakkama :)

KUID... kas ei oleks lihtsam kõigepealt uurida ECU saadavust ja numbreid siit :
http://www.alfaromeoforum.info/viewtopic.php?f=9&t=2379" onclick="window.open(this.href);return false;

Juhul, kui sellel on peal lingistoodud ECU siis ehk saab katsetamiseks seda laenata :wink:
Tegelikult ma olen normaalne....

164 aju

#3
vanur wrote:164 aastast 1995, 12v, vajab mootori juhtaju vahetust, kuid ei leia sobivat ...
Ma läheneksin hoopis teise nurga alt: Miks Sa üldse arvad, et aju vaja vahetada on?

Tihtilugu on ju keskpärase diagnostiku (kes pritsest viga üles ei leia) diagnoos selline, et juu on mootoril aju läbi.
Pärast ajuvahetust, aga tavaliselt ei muutu midagi ja diagnostik, muidugi, mõttetut kulu kinni maksta ei soovi...

Reaalses elus on ajud tegelikult väga töökindlad asjad....(kui just vett ei saa vms mehaaniline vigastus)

164 aju

#4
See aju kahjuks juba koha leidnud omale-mille lingile ts viitas. Kuid usun et peaksid leidma sobiva asja ka eestist! tsekka veidi foorumi varuosa kuulutustes ringi! lisaks võid jano käest uurida!
Kuid jah -et mis põhjusel seda aju tarvis on?

164 aju

#5
Stihl wrote:
vanur wrote:164 aastast 1995, 12v, vajab mootori juhtaju vahetust, kuid ei leia sobivat ...
Ma läheneksin hoopis teise nurga alt: Miks Sa üldse arvad, et aju vaja vahetada on?
see aju on mämmerdanud viimased kaks midagi aastat (vähemalt niikaua, kui sellel sõidukil Sullegi tuttav nahksisu :mrgreen: on)-> kõik ülejäänu peaks olema üle käidud juba paari ringi jagu...

1.7 ja ka 4.1 omavad mõlemad sellist toredat "sisediagnosti", et isegi tulukest vilgutades (tõenäoliselt on ka seda juba tehtud-> kui mitte, siis peaks sellele mõtlema) saab kätte veakoodi->1251 või 1226 ehk siis ECU on vigane.
Tegelikult ma olen normaalne....

164 aju

#6
Ok, aga milles see mämmerdamine seisneb?
Mis ta teeb või mis ta tegemata jätab?

Mul on siiski "karvane" kahtlus, et oskan mingit alternatiivset viga pakkuda...

Sest selliseid nõrkvooluahela veaga ajusid ma pole siiani ühtki näinud. Ei euroopa (Bosch põhiliselt; ei kehti volkkari ABS-i kohta)) ega jaapani autodel....
Jaguarid oma Lucas`e elektriga (kui Lucas tuli, siis valgus kustus, nagu britid ise ütlevad...!) on pigem erandid...

Kui aju vigane, siis ikka kapitaalselt: kas ei ava üldse pihusteid (sealt käib läbi vähe suurem vool) vms. on "vaikus" mootori töös...(a`la uppunud või aku valetpidi peale pandud autod jne)
Mõnikord on probleeme olnud ka uuemate nö. pealeloetavate softidega kaasaegsete ajudega(noh, nagu Windows Vista umbes)...
Sellel 164-l, aga, on selline viga välistatud, kuna toimib ainult 1+1=2 meetodil....



P.S. Kui nahksisu veel kestab, siis kahetsen müümist...(Siiani pole näinud veel ühtegi Eestis tehtud nahksadulat, mis konkureeriks originaalnahaga... :icon_censored: )

164 aju

#7
:roll:

mämmerdamine seisnes selles, et auto teeb, mis tahab-> kaks kolmandikku ajast on korras... kolmandik ei ole (loodetavasti on suhtarv paranenud)-> ehk siis kui tahab siis käivitub, pöörded stabiilselt mitmetuhande peal... vahepeal ei käivitu ... siis jätab vahele jne (ehk siis eraldi süptomitega võiks kahtlustada, et kõik ülejäänud sõlmed on tuksis) :icon_shocked:

ja ECU veakahtlus on peamiselt sellepärast, et see avaldus peale... keevitamist (ja oma kogemusele tuginedes-> "vanaaegsete autode" ECU ühendused kipuvad olema uitvoolule piisavalt vastuvõtlikud, et elektroodkeevitusega ilusti skeemile pääseda, kui ECU pistikut eemaldatud ei ole-> on klemmid maas või mitte- endagi eelmise auto sai sellega tõsiselt pihta)

Praegu meenus, et tabasalus kuskil oli üks onu, kes mul tuttaval kunagi Galandi aju lahti võttis, konded jms ära vahetas ning ka ülejäänud jooted üle käis... (kuigi, kui kiip ise on pihta saanud, siis see ei kipu eriti aitama)

EDIT: äkki kodanik ise täpsustab, kui kuskil millegiga mööda panen :icon_wave: ma ju aastaid tagasi vaid kolm korda seda autot näinud (ja vaid üks kord vigasena)
Tegelikult ma olen normaalne....

164 aju

#8
ts wrote::roll:
mämmerdamine seisnes selles, et auto teeb, mis tahab-> kaks kolmandikku ajast on korras... kolmandik ei ole (loodetavasti on suhtarv paranenud)-> ehk siis kui tahab siis käivitub, pöörded stabiilselt mitmetuhande peal... vahepeal ei käivitu ... siis jätab vahele jne (ehk siis eraldi süptomitega võiks kahtlustada, et kõik ülejäänud sõlmed on tuksis) :icon_shocked:
See on küll mõnus (loe leitav) mitteaju viga. Kartsin, ausalt öelda midagi hullemat.
Isegi mingeid mõtteid tekkis...
Aga ootame sis ära kaasaegse hinnangu.

164 aju

#9
Stihl wrote:Isegi mingeid mõtteid tekkis...
mul kah tekkis -> aga kõik osutusid sellel mämmerdamishetkel täiesti valeks (samas kuna mingi hetk hiljem oli asi korras, siis eeldasin automaatselt ajutisi rahutusi, mis oli tingitud pikast seismisest-> mälu järgi oli see sõiduk suht pikalt seisnud enne seda...)
Tegelikult ma olen normaalne....

164 aju

#10
Jah....
Sellise probleemse veaga sõites õppisin teda korralikult tundma.
Algul sai autot lihtsalt jõuga pressitud (mida kõrgemad pöörded seda veatumalt liikus), vahel probleem kadus, vahel läks hullemaks (kõrged tühikäigupöörded, osade silindrite mittetöötamine, tagasilöögid õhuvõttu).Eelmine ja üle-eelmine aasta sai autot igapäevaselt kasutatud, mulle lihtsalt meeldib pööraselt musta värvi 164 Super...

Nii nagu kasutamise käigus selgus oli veatu sõidu eelduseks auto pidev tõõs hoidmine, pikem seisu periood kui 12 tundi (vahest kuni 24 tundi) põhjustas autol justkui voolu kadumise mõneks sekundiks ja seda järjest tihedama intervalliga. Parim ravi oli sel puhul esimese rahutuse ilmnemisel lihtsalt auto teeäärde parkida ja 5 minutit oodata, kui autoga oli näiteks eelmise päeva õhtul sõidetud (seismise vahe lühem kui 12 tundi ) siis sellest reeglina ka piisas. Kui auto oli seisnud rohkem kui päeva võis selliste protseduuride (sõida ja seisa) kord ulatuda nelja, viie, kuue ... korrani.
Kui auto uuesti ilusti sõitma oli õpetatud, töötas ta perfektselt (eranditult), isegi tema enesediagnost suutis armatuurile manada ilusad 4444. Kui olid probleemid ei suutnud enesediagnost, kas mitte midagi diagnoosida, või anda mõne suvalise numbri, vahest 1255(nuka anduri defekt) ja korra hommikul "selge peaga" 1251 :shock:
Usaldus auto ja tema muidu hea tehnika vastu oli nii suur, et julgesime võtta ette reisi Tallinn-London-Pariis-Tallinn. Selle 7500 km jooksul oli vaid paar vana head probleemi ja hulgaliselt rõõmu.

Vahest, nagu ka praegu (see talv ei tahtnud teda soola kätte viia, tegin paar käivitust), on lisa probleemiks tehase immo, see kollane võtmeke seal armatuuris, ta lihtsalt ei tule enam "maha". Kuna see süsteem on sügavalt ajuga seotud ei ole vaja probleemi kaugelt otsida.
Remondi võimalusena ostsin ma endale sügisel vanema malli 12v tooriku (ecu on kabariitidelt ca poole väiksem), kuid siiski tahaks proovida enne põhjalikke ümberehitusi taastada originaali lähedast konditsiooni.
Huvitav, kas tehase immo on kõigil Superitel, või mis kuradi pärast need erinevad aju modifikatsioonid head on.
Orig süsteemi puhul on vajalik ilmselt vahetada nii võti, vastuvõtja kui ka aju.

164 aju

#11
Kas seda mittekäivitumist esineb vahete vahel endiselt ....? (ma ei pea silmas seda juhtumit, kui immo võtmega ühendust ei saa ja kollast tuld armatuuris vilgutab (kuna ma ei tea hetkel, mida see tehaseimmo katkestab, kas starteri-, kütuse- või mõlemad korraga), vaid tavalist mittekäivitumist/paugutamist....).
Kui esineb, siis oleks hea ja saaks viga otsida...

Kui esines see viga, mida ravisid tee ääres 5min parkimisega, kas proovisid ka aku lahtiühendamist 5-10eks minutiks ja mis ta siis selle peale tegi...? (nö. restart)


Mis immosse puutub, siis on piisanud ka ainult mõne komponendi (võtme vastuvõtja süüteluku ümbruses või immo plokk) väljavahetamisest (mõnikord ka remondist) ja on tööle hakanud. (kui kogu katkestusteema on ajus sees, siis, jah, ajuvahetus, mis ilmselt eeldab uuesti võtmete progemist tehasediagnostikaga...)

Kuskandis auto asub? Pärast 20.ndat maid võiks seda lähemalt vaadata.
Diagnostika hind on lihtne: kui hakkab ilusti käima, siis 1600.- eek. ( millise summa olid uue aju eest nõus prooviks loovutama... :icon_wave: ; annan 2 nädalat ka makseaega, et saaks selles veenduda)
Kui viga ei leia, siis ei maksa midagi.


Ja nagu ma aru saan, siis igasugu lihtsad asjad on juba üle kontrollitud ja tehtud (nagu et aju ikka toidet ja massi korralikult saaks, samamoodi muud juhtmed/massid kapotialuses kimbus, süüte kommutaatorit/jagaja halliandurit (vända andurit v. kustiganes ta vända asendi teada saab) proovitud vahetada, Pilotis diagnostikas käidud (kus öeldi, et aitab ainult ajuvahetus) jne...?
cron