:icon_hi:
väljapakutud firmadest eelistaks....
... originaali
tegelikult koosneb küünlajuhe (nagu kõik ülejäänud juhtmedki

) kolmest osast:
1. "
otsad" ehk klemmid
2.
juhtmesoon
3.
isolatsioon
Kuna auto süütesüteem töötab kõrgepingel peavad kõik kolm komponenti omavahel ilusti seotud olema.
Laias laastus võiks öelda, et
otsad koosnevad kahest komponendist ning on enamvähem standartsed- reeglina kas vask või siis kaetud alumiinium (või midagi eksootilisemat). Esimeseks osaks on klemm, mis peab tagama võimalikult maksimaalse kontaktpinna ühel pool jagajaga ning teisel pool küünlaga- maksimaalne kontaktpind nii väikese amperaazi juures (jah on küll tegu mitme mitme mitme kilovoldise pingega, kuid ampreid sealt just eriti ei tule) on tegelikult võimalikult väikesele pinnale, kuid täiesti ühtlaselt jaotatuna- seetõttu kasutavad paljud tootjad originaalis nn eemaldatava otsaga küünlaid. Teiseks osaks on "kummilutt", mis peab täielikult isoleerima igasuguse vee tekke kontaktide pinnale- seega ideaalne on selline otsik, mis läheb pessa suure surumise peale ning mille eemaldamisel on tunda, et "lutt" tõmbab vaakumisse.
Juhtmesoon on odavamatel ja tegelikult ka kallitel high perfomance juhtmetel takistusevaba- ehk siis säde jookseb küünlasse täpselt sama pinge juures, kui jagajast tuleb. Parem ja kindlam on kasutada tehase poolt ettenähtud takistusel toimivat soont (üldiselt kipuvad need olema veidi erinevad- sõltuvalt süütepooli poolt väljastatavastpingest- mida kõrgem pinge, seda suurem takistus- ah et miks? Meenutagem ohmi seadust- Voolutugevuse saame, kui jagame pinge takistusega )
Üldiselt ei ole see tavamootoritele eriti kasulik takistusevaba soont kasutada- asi selles, et tavaküünlad ei ole üldiselt ette nähtud liiga eredalt särama- liiga suur pinge ilma piisava takistusega tekitab sädeme sellisel voolul, mis kipub küünalt keevitama
Kolmas ülioluline komponent on
isolatsioon (ehk siis see, mille tõttu reeglina küünlajuhtmeid vahetatakse). Nagu juba mainitud on süütesüsteemi sekundaarpool toimiv kõrgepingel ning tegelik säde tekib küünla otsas kaarleegina siis, kui vool saab maaühenduse- ehk siis sõõtepoolist tulnud impulss saab maandatud. Õige koht selleks on küünal. Vale koht selleks on auto mootori välispind. väga vaje koht selleks on küünlapesa ülemine ots... millel on tegelikult täpselt sama maa peal. Seega isolatsioon peab olema piisavalt "tugev", et kannatada välja sellesama vooluimpulsi vastupandamatut soovi lahtuda ettenähtud soonest enne küünlani jõudmist (siin on suureks abiks takistusega küünlajuhtmed, kuna sealne juhtsoon tagab parema otseühenduse klemmide ja pooli vahel- samas, kui takistuseta juhtme puhul tuleb jääda lootma, et isolatsioon peab siiski lõpuni vastu). Küünlajuhtmete isolatsioon ei ole standartne (nagu ka sisesoon), kuna eri tootjad kasutavad eri pingeid ning takistusi ja korralik isolatsioonimaterjal üldiselt ei ole eriti odav
Seega selleks, et saada küünlajuhet, mis Sinu autol korralikult toimiks on Sul vaja täpselt sama takistusega, samasuguste otstega, soovitatavalt ka täpselt sama pikkusega ning sobiva isolatsiooniga küünlajuhtmeid (kui Sa kasutad originaalküünlaid). Kui Sul aga on vastupandamatu tahtmine minna high perfomance juhtmete peale üle, siis pead kindlustama, et Sul on ka vastavad küünlad (mitme elektroodiga jne) ning, et juhtme kontaktpind mootori pinnaga oleks suhteliselt minimaalne ning, et need mingil juhul ei jääks mingi nurga all paindesse (kui originaalis on kasutusel metallsoonega juhtmed, siis need on nurkades oluliselt paremini painde alla fikseeritavad)- vastasel juhul on üsna kindel, et mingil hetkel hakkab esialgu niiske ilmaga, hiljem juba iga ilmaga sealt plokki "üle" lööma; samuti peaks olema kindel, et takistusevabadjuhtmed ei oleks omavahel "punti põimitud"- selle tulemus kipub olema, et juhtmed ei hakka mitte üle lööma ainult plokki vaid sinna läbi teise juhtme- ja viimane asi, mida turbomootoril vajad on süütamine sisselasketakti ajal...
oot mis see küsimus nüüd oligi

Tegelikult ma olen normaalne....