O: Alfa 156 või 147. Background check?

#1
Kuna on tekkinud vajadus sõiduki järgi ja olen armunud Alfadesse (õigemini, nende välimusse ja mootori häälde, hingeeluga veel tuttav pole), siis oleksin huvitatud kindla minevikuga ning hästi hooldatud Alfa 156-st või 147-st. Värv võiks olla punane, kuid must on samuti kõne all. Fiat 500 ökonoomsusega harjunule tundub 2-liitrine mootor natuke liiga janune, aga eks kaalun ka neid pakkumisi. Kuigi välimuse, sisu ja varustuse osas on samuti mingi ettekujutus peas olemas, ei hakka neid siia panema, sest nii võibki otsima jääda "seda õiget"... Aa, hind võiks olla kuskil 50 000 kr kandis. Pakkuge ja soovitage!

Teine küsimus on autode taustauuringute kohta... Näiteks on silma hakanud selline auto: http://www.auto24.ee/kasutatud/auto.php ... 5c9efbf10c (punane Alfa 156 '01, 1.6, 129k km, 50k kr). Käisin seda ka vaatamas, muidu tundus korralik ja hästi hoitud auto. Omanik väitis, et on ainult üks väike avarii parklas olnud, kuid VIN koodi järgi vaadates selgus, et on osaletud 3s avariis. Ja kui sorteerida kuulutuse lisamise aja järgi kõik pakutavad 156-d, siis see on kõige vanem. Tekib küsimus, et miks näiliselt hea auto soodsa hinnaga sedasi seisab ja miks omanik mineviku kohta vassib. Seega, kui keegi teab antud auto kohta midagi rohkemat või teab, kuidas rohkem teada saada, siis oleks talle näpunäidete eest vägagi tänulik :)

O: Alfa 156 või 147. Background check?

#2
Kas ta on esimene omanik sellel masinal? Kui ei siis ta ei pruugigi teisi avariisi teada :icon_roll: Ning, Alfad seisavad selle sama põhjuse pärast, kuna kardetakse et laguneb ja parandada ei jaksa (linnalegend, et jupid kallid, saadavus kehv jms.) Kui teha regulaarselt kontrolli ja kulunud jupid ära vahetada, siis kohe kindlasti ei lagune. Seda võin ise väita ning mul on 1997.a Alfa , seega 12 aastat vana. Selle kohapealt, et 2.0 janune... võibolla tõesti. Eriti kui eelmine auto oli väikse mootoriga väikeauto. Diagnostikat soovitan teha TRK's (mitteametlik esindus :P ) või PilotMotorsis (ametlik esindus). TRK's olen ise mootori diagnostikat teinud, läheb kuskil 1h. Kindlasti soovitan, enne ostu selle asja ära teha. Hind oli vist 500kr. Võid ju omanikuga kokku leppida, et kui kõik korras ja läheb ostuks siis hea tava kohaselt pooleks teha see diagnostika maksuvus. Ütlen, et rahulikult sõites läheb mul 2.0L TwinSpark mootoriga linnas kuskil 8,5L 100km'le. Minule see pole palju, kuna enamasti ma nii rahulikult ei sõida ja läheb kuskil 12L. Mis on minu jaoks ka OK. Vaja ikka neid itaalia hobeseid kappamas kuulata :))

O: Alfa 156 või 147. Background check?

#3
käh köh

Sellist asja ei ole olemas nagu mitteametlik esindus:
On 1 ja ainus esindus eestis ja see on Pilot Motors.
TRK on töökoda, mis valmis alfasid teenindama ja omab ka vastavat pädevust !

Mina siin hindama ei hakka, kumb on parem - seda otsustab iga autoomanik ise, kus kogemused meeldivamaks kujunevad!

O: Alfa 156 või 147. Background check?

#5
Väidetavalt on tegu esimese ja ainsa omanikuga, seega võiks nagu avariidest teada. Samas olevat tal ka naine antud autoga sõitnud, äkki on siin väikse peretüli võimalus :twisted:

Statistika muidu selline:
Eesti Tallinn 04.09.2008 Kannatanu 18467.00 EEK (1180.26 EUR) AUDI 80 AVANT 1994
Eesti Tallinn 11.02.2005 Kannatanu 19602.00 EEK (1252.80 EUR) VAZ 2109 1990
Eesti Tallinn 28.12.2003 Kannatanu 8522.00 EEK (544.66 EUR) MITSUBISHI CARISMA 1998

Summad iseenesest väga suured pole, esinduses tõenäoliselt saab 20k-ga vahetada ainult tiiva ja ukse vms.. Tahaks nende õnnetuste raporteid lugeda :)

Hooldatud on autot TRKs.. ei tea, kas nemad väliastaksid infot tehtud tööde (ja nende sageduse) kohta?

O: Alfa 156 või 147. Background check?

#6
parmalei wrote:Statistika muidu selline:
Eesti Tallinn 04.09.2008 Kannatanu 18467.00 EEK (1180.26 EUR) AUDI 80 AVANT 1994
Eesti Tallinn 11.02.2005 Kannatanu 19602.00 EEK (1252.80 EUR) VAZ 2109 1990
Eesti Tallinn 28.12.2003 Kannatanu 8522.00 EEK (544.66 EUR) MITSUBISHI CARISMA 1998
:icon_shifty:
demolition derby :icon_wtf:

halb karma? :mrgreen:
Tegelikult ma olen normaalne....

O: Alfa 156 või 147. Background check?

#9
parmalei wrote:Statistika muidu selline:
Eesti Tallinn 04.09.2008 Kannatanu 18467.00 EEK (1180.26 EUR) AUDI 80 AVANT 1994
Eesti Tallinn 11.02.2005 Kannatanu 19602.00 EEK (1252.80 EUR) VAZ 2109 1990
Eesti Tallinn 28.12.2003 Kannatanu 8522.00 EEK (544.66 EUR) MITSUBISHI CARISMA 1998

Hooldatud on autot TRKs.. ei tea, kas nemad väliastaksid infot tehtud tööde (ja nende sageduse) kohta?
Üldiselt saab TRK-st infot küll. Tasub küsida. Vaadates aga neid "põksusid" siis tekib teatav kahtlus.. kuigi.. hästi parandatud auto on pea sama hea kui uus (kui just kere väga väänata pole saanud).

Edit:

Kui valid mootori suuruse järgi, siis 2.0-st väiksemad bensiinipõletajad on küllaltki mõttetu valik - selgelt lahjemad ent kütust võtavad umbes sama palju. Carfolio andmeil võtavad 156-d 1.6 & 1.8 mootoriga mõlemad keskmiselt 8,2 l/100km, 2.0 8,5 l/100km. Jõudu annavad nad selle eest vastavalt 118, 142 ja 153 obest.

O: Alfa 156 või 147. Background check?

#10
Niih, sai käidud Pilot Motorsis diagnostikas selle Alfaga (http://www.auto24.ee/webcache_kasutatud ... 24_ee.html) ning omaniku ja TRK väide, et auto on super korras sai natuke räsida.

Kriitilisemad vead, millega peaks kohe tegelema:
* esimesed rattalaagrid läbi
* käigukast märg (võib aidata õlivahetus, aga kui ei aita, siis on vist jama)
* tagumised pidurikettad-klotsid läbi, tolmukaitse ära roostetanud
* tagumine vasak tugivarras roostetanud
* kere alt kergelt roostetanud (tasuks enne talve põhja puhastus ja korrosioonitõrje ära teha)

Piloti pakkumine nende tööde teostamiseks koos tunnihindadega oli max 13 854 kr (aga võib ka vähem minna, kui aega kulub vähem).

Pisemad asjad, mis varem või hiljem peaks ette võetama:
* esimene vasak uksepiiraja & alumine hing
* summuti sukk tahmane (võimalik leke)
* mootori õlikorgi juurest märg (keere võib läbi olla)
* kellas 1 pirn läbi
* el. peeglid ei toimi

Lisaks on puudu talverehvid ja apteek-tulekustuti, mida ilmselt ka alla 6-7k ei saa. Konditsioneeri samuti pole, aga seda sinna ehitama hakata on juba veits ulme :P

Eks selge on see, et tegu on kasutatud autoga ning üht teist peabki kulunud olema ja Pilot Motors on Alfade ametlik esindus, st nad ei saa lubada endale 'silma kinni pigistamist' (aga seda ma ju tahtsingi, et kõik võimalikud probleemid välja tuleks). Samas omanik hinda 45000-st allapoole ei lase.. Kuidas tundub, kas sellise raha eest on auto (minevik, hetkeolukord, varustus) tasakaalus või mitte?

O: Alfa 156 või 147. Background check?

#12
KUI ma ei eksi, siis ERAISIKUL ei pea autos apteeki olema - targemad parandavad vajadusel.
Talverehvid 15" tollised saab piisava pädevusega ka alla 900 eek tükk tellida omale imelisest internetist ja tulekustutit pole vaja ka üle 1kg osta eeskirjade järgi. Seega 8000 mis sul plaanitud talverehvidesse ja kustutisse investeerida kuluta julgelt pool mõneks arukamaks lõbuks (käimakotti ntx) ;)

---

Peetud ja üle 5 aasta vanuse (üle 100 000km sõitnud) Alfa kohta arvaks alljärgnevat:

Muudest hädadest tegeleks teemadega

POT kallis lõbu
RIHMAD millal vahetati ? Välp 60 000km. Kui pole vettpidavaid tõendeid, et rihmavahetus on teostatud, siis kalkulli ka see hind oma ostule otsa rahuliku südamega !
Muret tasuks tunda käimakasti probleemiga - õlivahetusega see kuivaks saada tundub natuke liiga ilus lahendus - ostuhinnale maks programmiga otsa.

POLE KALLIS
Roostetav põhi tuleks KIIRELT korda teha, muidu kevadeks on turul 1 odav auto varuosadeks, mille põhjast paistab valgus läbi.
Rattalaagrid, tegeleks ka enne kui lumi maha sajab. (Kui alles pilot avastas, siis ilmselt veel väga ei röögi kõrva laager)

KUI nüüd kokku tulnud hind tundub sulle omale vastuvõetav, siis osta ära või vaata kokkutulnud hinnaga müüdavatest omale meelepärane ja käi kontrollis (kui seal käimakott ei leki ja rihmad vahetatud, siis osta hoopis kallim ja kobedam).
_

Igasugu piduriklotsid, õõtshoovad, tugivardad jms on kulumaterjal mida tuleb nii ehk teisiti vahetada ja mida ei loeks ostuhetkel veaks peetud Alfa puhul - vahetad siis kui häält hakkab tegema piisavalt, et ajudele käia :D
cron