:icon_hi:
pidurdusjõud tekib vaid klotsi ja ketta kontaktpinna koostööl... mida suurem on ketas, seda kergem on seda jahutada ning mida rohkematest kohtadest (rohkemate kolbidega) klotsi vastu ketast surutakse, seda paremini on kontaktpind jaotatud (samuti võimaldab see suurendada klotsi pinda- kui piduriklots on meetripikkune, kuid seda surutakse vaid ühest kohast keskelt, siis pole asjal just suurt mõtet)
ketastest veel- augud ja sälgud on kuumuse paremaks jaotamiseks, mitte meeletult paremaks pidurdamiseks tänaval (kuigi ka see on kõrvalmõju)
küll aga peab meelde tuletama keskkoolifüüsika ning läbi selle meenutama, et hüdraulikasüsteemis on rakendatav jõud alati kogu süsteemis sama- ehk siis kui vajutada pedaali mingi jõuga, siis on see üle kantav koheselt ka "teisele" poole (kuid siis juba kogu süsteemis- ehk siis kõigil neljal rattal) Seda on kõige efektiivsem teha selliselt, et surutav anum (peasilinder) on täpselt samasuur, kui vastuvõtvad anumad (pidurisadulad)
võimendi peab aga küll olema vastavuses peasilidriga ning mida suurem on support, seda rohkem on sinna vedelikku ja jõudu vaja (seega- kui tahad oma autole paigaldada 330 mm kettad koos nelja kolviga sadulatega, siis paratamatult pead kogu süsteemi välja vahetama)- kui aga kavatsed olemasoleva süsteemi puhul võimendi ja peasildri välja vahetada, siis sellest kasu ei ole
põhjus selles, et kokku surudes pidurivedelik kuumeneb...

ja selleks, et pidurid ei vedelduks peab olema vedelikku rohkem... kui aga vedeliku on täpselt samapalju ning seda kaks korda suurema jõuga kokku suruda, siis kuumeneb see lihtsalt kiiremini... kuid hõõrdetegur klotsi ja ketta vahel on ikka täpselt sama :grandpa:
vastuseks siis- :grandpa: suurem võimendi/peasilinder annab originaalsüsteemil potensiaalselt kehvema tulemuse kui originaal :grandpa:
aga nelja kolviga sadulad ning 330 mm kettad jms annavad suurema võimendi&silindriga palju parema tulemuse
võimendi vaid suurendab "jalajõudu" - seega suurem võimendi ei aita kah teps mitte eraldiseisvalt
P.S. korrektne pidurisüsteem on ehitatud siiski komplektselt (kettad, klotsid, supportid, voolikud, peasilinder, servo, töösilinder, KINDLASTI rõhuregulaator ... kas siis mehhaaniline või elektrooniline- ilma selleta on libedal kiirelt sõitmine veidi ohtlik - eriti juhul, kui tagumised ja esimesed pidurid on suht sama suurusega

)
Tegelikult ma olen normaalne....