Termostaadi nõu vaja

#31
Küsimus :

Kas kellelgi sama jama ka siis, kui põhjakate all on?

Ma nüüdsest julgen ikka arvata, et viga peab olema seotud sellega, et kiiruse tõustes (jahutuse paranedes) hakkab temperatuur langema. Kas siis on puuduv põhjakaitse probleemiks või siis tõesti tahab antud auto põhjamaades pappi ette saada.
Muidu poleks ju loogiline, et temp hakkab just suuremal kiirusel kukkuma - järelikult jahutus on liiga hea mingil põhjusel.

Termostaadi nõu vaja

#32
Ei hakkaks esimese hooga põhjakatet ostma, sest see muudab auto veidikene veelgi madalamaks,kui ta on ning maksab veel lisaks 2500 eeku kah. Kui leiaks kusagilt suure papitüki, siis lõikaks põhjakatte suuruse tüki valmis, kinnitaks ära ja läheks maanteele proovima, et kas aitab. Kui siis aitab, siis ostma teist :)
Kui kellelgi kanal ja sama probleem, siis võib äkki 1 katsetamise päeva teha :)

Termostaadi nõu vaja

#33
heavy wrote:Ei hakkaks esimese hooga põhjakatet ostma, sest see muudab auto veidikene veelgi madalamaks,kui ta on ning maksab veel lisaks 2500 eeku kah. Kui leiaks kusagilt suure papitüki, siis lõikaks põhjakatte suuruse tüki valmis, kinnitaks ära ja läheks maanteele proovima, et kas aitab. Kui siis aitab, siis ostma teist :)
Kui kellelgi kanal ja sama probleem, siis võib äkki 1 katsetamise päeva teha :)
Kui sul on radikas soe 70C juures ja termostaat peab avanema üle 80C juures, siis tundub asi ilmne olema.
Selles julgen sügavalt kahelda, et põhjakate parandab midagi. V6 plokki vaevalt, et õhk maha jahutab.
Kas 70C juures salongi tuleb sooja? Keera maanteesõidul salongi ventilaator kinni, kas paraneb?
a.k.a Anthrax

Termostaadi nõu vaja

#34
Ei taha küll kedagi solvata ,aga kui tahad teada mis autol tõesti viga ja kui Tartusse satud ,siis mine läbi DIA diagnostikast.
Seal on ikka väga pädevad inimesed.
Omal oli nt. kompuutriga probleem. Pilot pakkus tööde teostamise aja kuluks 2 nädalat ,DIA tegi selle asja korda 20 minutiga ja loomulikult odavamalt.
Mul endal on olnud mitmeid autosid nii ,et julgen soovitada :otsige ajudega lukkseppasid ,mitte ilusa nimega töökodasid.

Termostaadi nõu vaja

#35
no...sai muret ja selle käiku loetud ning lugu selline, et temperatuuri andur näitab õieti, kui kätt kannatab lõdviku küljes hoida, seega viga thermostaadis, mida peaks olema saada rohkem kui 1 variant, enamus masinatel on valik suve ja talve thermostaat. Lisaks sellele peaks olema thermostaadil kirjas, mis temperatuuril ta avanema peaks, seega kui auto soojaks ei lähe siis peaks konkreetselt asja potti viskama koos termomeetiga ja vaatama kas avaneb õigel temperatuuril, seda muidugi juhul, kui thermostaadi avanemis temperatuur on suurem kui 70 kraadi. Lihtsalt mine tagasi kohta, kus sulle see thermostaat müüdi ja käse korda teha, kuna viga põhimõtteliselt muus olla ei saa, sest juhul kui radikas läheb soojaks ennem, kui peaks, seega ennem kui temperatuur ca 80 kraadi ja saad kätt lõdvikul hoida ilma et kõrvetaks, siis pole suurt muud varianti.
Diisli meestele nii palju, et need ei taha kohapeal käies kohe ültse mitte soojaks minna, samas kui viga ka selline, et kohapeal temperatuur tõuseb 90 juurde ja sõites langeb alla 80-ne siis viga thermostaadis ikkagi. Siiski uurige ennem elu ostetud thermostaadi avanemis kraadi kohta, sest lõunamaal suht lahjad thermostaadid ka olemas, mis ei lasegi masinat nii soojaks kui siin vaja oleks.
PS: ka ``kiurgid`` pole mingid ime mehed, enda kurvad kogemused näitavad, et ka nemad panevad mööda oma diagnoosidega....

Termostaadi nõu vaja

#36
Diagnoosida siin minu arust suurt midagi pole. Auto pole tegelikult nagu naine - igal veal on siiski kindel põhjus!
Sõidavad ju autod ilma põhjakaitseteta ringi ja pole temperatuuril häda midagi. Põhjakaitse on mõeldud selleks, et kännuotsa sõites masinal karter, ja muu hea kraam mis seal all on ,terveks jääks. Termostaat on mõeldud selleks, et hoida vesi ringlemas ainult mootori ploki (+salongi radika) sees seni kuni see on jõudnud optimaalse temperatuurini. Kuna mootor töötab ka peale selle temperatuuri saabumist edasi :wink: siis on vaja seda jahutama hakata. Selleks on termostaatklapp ehitatud nii, et mootori töötemperatuuri lähedal hakkab ta tasapisi avanema ja vabastab tee radiaatorisse. Seda mööda hakkab kuum vesi radiaatorisse voolama. Kuna loodus tühja kohta ei salli :icon_roll: siis kuuma vee asemel hakkab radika teisest otsast plokki voolama jahedat vett. Kui vesi liiga jahedaks läheb, siis termostaatklapp tõmbab koomale ja jahutus väheneb.

That's all there is to it!

Seega! Kui mootor sõites maha jahtub, jõuab mootorisse liiga palju jahedat vett milles ON SÜÜDI TERMOSTAAT mis alustab avanemist liiga madalal temperatuuril. Papitükk aitaks sind, sest see vähendab radiaatori e. soojusvaheti pindala mis puutub kokku õhuga. Kuid kui tahad sõita ilma papitükita, tee nagu VML ütles ja mine anna müüjale väheke piitsa. :)


Loodan, et saad peagi oma murest võitu!

Ilusat pühapäeva! :icon_hi:

Termostaadi nõu vaja

#38
Minul 155 el oli ka umbes sama sorti probleem temp. oli madal !
Algas see jama Kiire Alfa 2009 ajal .....kui hakkas peale proovisõitu tosooli välja viskama .
Päev enne Kiire Alfa 2009 toimumist valasin juurde tosooli....arvan et siis läks sisse ka õhk.
Kuna peale Kiire Alfa üritust oli temp maanteel sõites väga madal ja isegi kohapeal töötades
ei jõudnud mootori temp 90c ni ......seee jama kestis mul päris mitu nädalat kui ajas välja
tosooli ja mina muudkui kallasin juurde .... kuid siiski nüüdseks on jäänud tosooli tase stabiilseks ja
temp . tühikäigul tõuseb ilusti üle 90 c kuni ventika tööle hakkamiseni .... maanteel temp. ala 7o c
see on alati nii olnud (välja arvatud suviste ilmadega) .... :idea: nii et vb on selle põhjustajaks õhk jahutus-
systemis... :roll:

Termostaadi nõu vaja

#39
Kuna teema "õhk jahutus süsteemis" on mulle võõras, kuid pakub huvi, siis äkki keegi seletaks mulle (kas või PM teel) mida õhumull auto jahuts süsteemis korda on võimeline saatma. :roll:

Lihtsalt et mulle ei tundu see õhk jahutus süsteemis loogiline põhjus antud probleemile olevat :roll: .
...Kuna kesküttesüsteemis on ju nii, et kui süsteem aegajalt ei õhutata, koguneb torustiku ülemistesse osadesse õhk mis takistab vedeliku liikumist torustikus, seeläbi TAKISTAB ka soojusülekannet. Kui nüüd õhk auto jahutussüsteemis on, siis ma kujutan ette, et füüsika sellel puhul väga palju ei erine ning õhumulli tagajärjel peaks jahutussüsteemi kasutegur hoopis langema mitte kasvama.

Palun parandage mind kui eksin! :icon_hi:

Termostaadi nõu vaja

#40
Kuna õhk on veest kergem, siis tõuseb õhk kõige kõrgemasse kohta ja ei liigu sealt enne, kui kuskilt välja pääseb. Seepärast on niplid süsteemi kõrgeimas osas.
Sisuliselt tekib süsteemi tropp ja jahutusvedeliku ringlust ei toimu.
Lõppeb asi mootori ülekuumenemisega.
a.k.a Anthrax

Termostaadi nõu vaja

#42
:icon_hi:

kui nüüd loogiliselt võtta siis mootor võib ju keema minna, kuid vedelik on ikka külm :wink:

mootor ei soojenda mitte õhku süsteemis vaid siiski vaid jahutusvedelikku ...

see tähenda, et kui õhumull on ees, siis sisuliselt toimib jahutus toimib, kuid vale koha peal (mootor soojeneb jätkuvalt samamoodi; jahutus on vaid paari toru ja radika vahel ning seetõttu toimib ka "efektiivsemalt")

ainult et temperatuur ei tõuse seal, kus vaja [täpselt sama efekt on ka pooltühjal süsteemil- temp on madal, madal, madal ja siis kuumeneb mootor üle]- seier ei näita midagi, salong on külm jne... kuna termostaat avaneb varem [mull on alati peale termostaati] vedelik uhab koheselt suurt ringi - pealegi... õhk ei anna tegelikku pilti edasi pooltki nii hästi, kui vedelik :wink:

ehk siis kui kohapeal väga kaua käia lasta, siis seier ei näita midagi, salong on külm, kuid kontaktanduriga ventikas võib täiesti vabalt juba uhada, kuna radikatemp on 90 või rohkem [isegi kui armatuuriseier 60 näitab]

ehk siis jahutus ei ole efektiivsem... ning risk mootor sisse keeta on suht suur ...

teine probleem on autodega, millel on kõrgeimaks kohaks radikakork... seal võib mull jääda radiaatorisse ning mootor kuumeneb kordi ja kordi kiiremini :roll: täpselt sama efektiga
Tegelikult ma olen normaalne....

Termostaadi nõu vaja

#45
No kui mootor soe, aga salongi sooja ei tule, siis kas õhk süsteemis, soendusradikas umbes, autodel, millel on tsirkulatsiooni pump vahel, võib viga seal olla(ei aja vedelikku ringi). Autodel, millel on soendus kraaniga reguleeritav võib viga seal olla ning osadel autodel -diislitel ennekõike, on eraldi soendus küünlad(naq diisli eelsüüte küünlad), mis aitavad vedelikku soendada, kui masin seisab ja need ei pruugi töökorras olla. On ka variant, et vendi kastis miskit katki ja ei puhu läbi soendusradika õhku või ei sulge seda klappi, mis suunab läbi radika õhu täielikult ära. Deoreetilisi variante on veelgi... diagnoosimiseks, nt proovi kas soendusradikasse minev toru ja radikast välja tulev toru on mõlemad soojad(tulised) ja kui sooja puhuma paned, peaks välja minev toru tuntavalt jahedam olema...