AR 156 2,5l 98a pidurid kadunud

#1
Panen pähkli ka siia puremiseks.

Antud isendil siis pidurid kadunud. Auto käis mingi hetk tagasi teeninduses, et vahetada kõik kettad, klotsid, trossid ja piduriõli. PEale seda läks masin ülevaatusele, kõik ok. Paar päeva ülevaatusest ja nädal kuni 2 teenindusest, kadusid pidurid lihtsalt ära. Vajutades ei toimu midagi. Pedaal käib tühjalt alla. Auto viidi tagasi töökotta, kus asjad vahetati. Tunni pärast valmis ja arve 350, et- õhutasime, et palju õhku sees. Nüüd sellest 2 nädalat möödas ja pidurid hakkasin hääbuma vaikselt, iga päevaga aina rohkem põhjast, hetkel juba surud jala mati sisse, et pidurdaks. Pumpamine ei muuda midagi. Viidi masin samasse töökotta. Täna tuli teade, et õli alles, õhku ja leket pole, küll VÕIVAD vigased olla pump (mis pump- abs?) ja võimendi. Mäletan hallist ajast, et kui abs pump otsad annab, siis ei toimu küll pedaaliga midagi sellist. Lihtsalt lähevad ilgelt kergelt plokki (audi kogemus). Võimendi- peaks olema ju raske suruda lihtsalt.

Ideid?
See suvi siis Volvoga : XC60 R-Design Polestar :)

AR 156 2,5l 98a pidurid kadunud

#3
:icon_hi:

kui vedelik on kõik alles, siis järelikult tõmbab süsteem kuskilt "vahepealt" õhku vahele

ainus pump, mis pidurisüsteemis on - on abs-i oma (peasilinder on see, mis võimendiga koos on)

pigem kahtlustaks mõnda voolikut või toru :roll: kui lekiks ükskõik milline silidritest, siis - siis kaob süsteemist vedelikku, mis hirmus, kui lekib voolik/toruühendus, siis pidurdamisel pumbatakse tilk vedelikku välja ja pedaali vabastamisel tõmmatakse sealt õhk tagasi (järgmisel pidurdamisel jälle tilk välja ja õhk tagasi- ja seda niikaua, kuni õhumull jõuab niikaugele, et pidurid ära kaovad- muuseas peale seda, kui mull on saavutanud tõsised mõõtmed enam vedelikku välja ei pumbata, kuid õhku tõmmatakse vahele ikka).

P.S. ja nii ongi: lekkiv silinder ei suuda kunagi kogu süsteemi õhku lasta; ABS-i pump ei häiri süsteemi tööd mitte mingil moel- ainult plokki võtab (ja armatuuris hakkab tuli põlema) võimendi suremine tekitab olukorra, kus vajutamine on raskem

P.P.S. kas see koht, mis 350.- kasseeris ei taibanud koheselt sellele mõelda, et pidurisüsteemi õhk LIHTSALT NII ei satu :evil: ja julgen kahtlustada, et kui praegu hakata süsteemi läbi "puhuda" siis tuleb kuskilt õhumull välja [ning probleem on tekkinud piduriketaste vahetuse käigus lõhutud voolikust] :wink:
Tegelikult ma olen normaalne....

AR 156 2,5l 98a pidurid kadunud

#4
Pidurivedelik vahetati, arve tehti ja auto anti kätte. Ok.
Hiljem võeti veel lisaraha õhutamise eest, mis pidurivedeliku vahetuse puhul on elementaarne...???

Esiteks, otsi omale normaalne töökoda. Kes pisutki vastutab oma tehtud töö eest.
Ma arvan, et nad keerasid mõne õhutusnipli puruks ja seetõttu ei saagi sealt korralikult õhku kätte - üks kontuuridest on lihtsalt õhutamatu.

Kaasaegsetel autodel on peapumbas alati kaks mansetti - üks esi- ja teine tagapiduritele. Kui üks mansettidest katki läeb, siis autot on võimalik ikkagi pedaaliga peatada. Seega jutud peapumbast või võimendist on pullikaka.

Antud juhul oleks õige asjade käik järgmine: vii auto sinna tagasi ja paku neile võimalus see asi tasuta ja kiirkorras korda teha.
Vastasel juhul viid auto mujale (suvalisse autoesindusse ntx, nad kõik igavlevad praegu), lased korda teha ja nõuad juba SELLE ALGSE TÖÖKOJA käest remondiraha tagasi...Kasvõi tarbijakaitse/kohtu jne kaudu.

Kui neid selline ähvardamine ei loksuta, siis las nad olla. Pane selle teeninduse kontaktid siia ka kirja. Et kõik teaksid.

AR 156 2,5l 98a pidurid kadunud

#5
Masin nüüdseks korras.
Vasak tagumine silinder lekkis. Ehk siis nendepoolne selgitus asjale. Kui autol vahetati klotse-kettaid,vahetati ka parempoolne suport, mis oli nii kinni, et ei õnnestunud kuidagi lahti saada. Vasak töötas korralikult. Peale ketaste ja klotside vahetust on aga kolb teises asendis, kui kulunud detailidega ja seepärast hakkas kahjuks ka lekkima.
Tellisin läbi Ranno sinna uued mansetid ja kolvi. Tööraha ei võetud.
Kahtlustasin aga leket kohe ka esimesel korral, kui pidurid kadusid, siis oli nende väide, et süsteem alt vaadates kõik kuiv. Aga kuna sama ka juhtus juba teist koeda, ju siis vaadati korralikumalt.
Õnneks asi lahenes suht soodsalt.

Töökoda- üks Tartus :mrgreen:
See suvi siis Volvoga : XC60 R-Design Polestar :)

AR 156 2,5l 98a pidurid kadunud

#6
Ehk siis.. Alfa 156 pole kaasaegne auto :icon_thumbdown:
Kui pidurisüsteem peaks kuskilt lekkima, siis võib valida otsasõidu või kraavi vahel.. kässari optsioon on ka veel, kui see kriisiolukorras meelde tuleb...

Hämmastavam aga selle loo juures on piduriõli vähenemise mitte märkamine... :icon_think:

AR 156 2,5l 98a pidurid kadunud

#7
Stelle, kas tegu on autoga, millega ka mina paar aastat ringi sõitsin?
Ma eeldan et jah, kui nii, siis tekib huvitav küsimus, et mis põhjustel need kettad üldse välja vahetati? Sest sellel lasin ma 2006 aastal kõik kettad/klotsid uued panna.

AR 156 2,5l 98a pidurid kadunud

#8
Sama masin jah

:icon_shocked: :icon_shocked: :icon_shocked:
:?: :?: :?:

Kusjuures oli vist häda käsipiduriga ja kairi lasi vaadata. siis tuli, et see ja see. Ja lasi asjad, mis vaja, ära vahetada. Krt, uurin ta käest, mida ja palju tehti, ehk vaadaku arvepealt. Ma ei taha uskuda, et ta 3 aastaga sõitis kettad õhukeseks :D
See suvi siis Volvoga : XC60 R-Design Polestar :)

AR 156 2,5l 98a pidurid kadunud

#11
Pigem kahtlustan, et töökotta saabus heledapäine naine ja esimese asjana loodeti ikka head teenistust. Mis need naised ikka teavad? Isegi kui vajadust polnud, siis käivet ettevõttele ikka. Homme on tööpäev, eks arutan natuke sellel teemal tartlastega.
See suvi siis Volvoga : XC60 R-Design Polestar :)