Midagi lambdaekspertidele.

#1
Alfa Romeo 33 1.3 boxer, iaw pritse. Originaalis peaks olema titania tüüpi lambda, ilmselt kolm juhet, pistikust jookseb punane, must ja valge edasi, punane peaks siis olema toide, must signaal ja valge kütte mass. Keegi oli sinna ühendanud neljajuhtmelise zirconia(must, hall, valge valge). Olemas on üks Bemari titania tüüp lambda(OTA7H-3A), nelja juhtmega(punane, kollane, must, valge).
Küsimus siis, et kas seda on võimalik Alfale külge pookida, näiteks punane ja kollane kokku.

Natuke materjali ka:
http://www.lambdasensor.com/main/mcolours1.htm

Siin ka kirjas, et osadel titania(takistus varieerub) anduritel on väljund kuni 5v ja osadel kuni 1v, et kas 5v andurit annab näiteks lisatakistiga sobitada.

Käisin poest küsimas, pakuti 2000kr eest andurit(1/3 masina hinda:D), ja juhtmevärvid ei klappinud ka.
159 2.4 JTDm:
Image

Midagi lambdaekspertidele.

#2
:icon_hi:

kui on ette nähtud kolme juhtmega andur, siis peab see seal ka kolme juhtmega olema :wink:

kui õigesti meeles on, siis peaks 33 kasutama vist sama andurit, mis esimene 164 (ja mitu-mitusada sama ajastu mudelit veel) ehk siis küte+küte+signaal

nelja juhtmega variant on seevastu küte+küte ja signaal sisse, signaal välja [kuna sul signaali sisse ei tule, siis pole sealt ka midagi tagasi viia- kui aga üks neist on juhtumisi maa, siis ehk isegi õnnestub - kui selle keresse ühendad, siis saad tegelikult kolme otsaga variandi... tavaline kolmeotsaline kasutab selleks summuti enda nulli]

kõige lihtsam variant aga on minna poodi ja osta omale kolme otsaga universaalne andur (peaks maksma 600.- ringi IMHO ning see vastavalt vastavustabelile külge ühendada)
Tegelikult ma olen normaalne....

Midagi lambdaekspertidele.

#3
kui on ettenähtud titaan siis tavaline seal tööle ei hakka, ja kui 3 juhet siis ikka 3 juhet, paraku titaanide hinnad sinna 2k kanti jäävadki, ainus alternatiiv on lammarist kasut titaani otsida, paarnädalat tagasi mul üks tuttav ostis 300.- kaua kestab ei tea.

Midagi lambdaekspertidele.

#5
:icon_hi:

pinge tuleb ajust- ei ole 12v vaid on 1-2V ringi ning tagasi läheb siis pealetulev ning sellele lisaks ka genereeritud vool

idee poolest võis pealetuleva lahti jätta :roll: ning loota, et väljaminev pinge vastab reaalsusele :roll:
Tegelikult ma olen normaalne....

Midagi lambdaekspertidele.

#6
titaaniga andur ei genereeri ise pinget vaid muudab takistust. Peale tuleb olenevalt andurist kas siis 5v või 1v. Huvi pärast mõtlesin katsetada, et panen pingeregulaatori vahele ja katsetan, alustan 1v pingega. Teoorias peaks niimoodi saama isegi titaan tüüpi andurile lambdakontrolleri teha, kui muuta väikses ulatuses ntx mingi potekaga sisendpinget?

Siin andurite erinevusest ka juttu:
http://en.wikipedia.org/wiki/Oxygen_sensor
159 2.4 JTDm:
Image

Midagi lambdaekspertidele.

#7
:icon_hi:
oled ikka kindel, et seal peab titaan olema :roll: mina nt ei ole... üldse ei ole...

aga mis sa selle anduriga üldse jamad siis :mrgreen: pane kohe ecu'sse üle pingeregulaatori 0,5V lamda väärtuseks ja elu nagu lill :lol:

aga juhul, kui seal EI PEA olema titaanadur, siis sobib ka nelja juhtmega asi ilusti [juhul, kui Sa praegu pistad sinna anduri, mis hakkab toimetama 3V pealt... siis ei tohiks ECU-l just eriti pikalt aega olla]
Tegelikult ma olen normaalne....

Midagi lambdaekspertidele.

#9
:icon_hi:

paranda mind, kui eksin aga kas Sul mitte ei olnud 907? [1,4 on ka seal jagatud kaheks- 905 on titaan ja 907 zirkoon]

907 tuli siis viimase faceliftiga 1990 aastal :icon_thumbup:

tegelik küsimus oli tegelikult sellest ajendatud, et kui Sul on seal praegu nelja otsaga generaator aga peaks olema kolme otsaga takisti, siis.... see ei saaks kohe mitte natukestki töötada :mrgreen:

EDIT: ecu default lugem peals olema 0,6V (ehk siis see millega auto peaks igal juhul hakkama saama)- selle saavutamieks ühenda andur lahti :wink: kui anduri lihtsalt õhku jätad, siis keeratakse segu nii rikkaks, et kulu on 20- 100le ning mootor on iga hetk väljasuremise äärel
Tegelikult ma olen normaalne....