#6
by supp
õlivardal (jublakas mida saab väljatömmata) on reeglina kaks põhimärki alumine (miinimum) ja ülemine (maximum), soovitab on hoida taset ca nende keskel. Ülal toodud vanemal autol oleks soovitav siiski kasutada poolsünti (tavaliselt 10w40 viskoosuses aga esineb ka muud), kui mootor väga tihe ja ülikorras võib ka täissünti kasutada. Igasugu "king" ja muud säästumarketis müüdavad õlid on krt teab mis, kuigi ma kasutan ise juba üle 10a täiesti tundamatu tootja õli aga vähemalt suht tundmatu tootja kohta võib netist uurida, et mis ta on ja miks hind on huvitavalt odav ehk see ei tähenda veel et ta sitt on (paljud eestis tundmatud, kuid müügil olevad õlid, on kasutusel rasketehnika puhul euroopas ja suht kavliteetsed, kuid odavad oma tundmatu kaubamärgi töttu). Igasugust õli teemat leiab netist oksendamiseni aga üldiselt tuleb kõik ühest vaadist (kingi igasugu king ja pang vist veel teisest vaadist jne)
Oluline on, et vähemalt vahetad õli ca 2x aastas, enne talve ja enne suve, olenematta palju sõidad ja mis asja sisse valad, siis on mootoril parem olla. Igasugu long life ja muu jama unusta kohe ära kui oma autost vähekenegi hoolid.
Tasub uurida veel mis marki õli kasutab alfa tehase originaalina (mitte segamini ajada kohaliku esinduse poolt kasutatavaga), siis eelista seda marki õli (pole isegi vahet kas täis- või poolsünti) tootjat, mu kogemus näitab, et see on kindalpeale minek (kuigi ei pruugi alti parim olla)
PS üldiselt ei tea ma õlidest midagi (hoolimatta sellest pikst postist)
ahjaa, veel kui kasutad läbipesuõli enne õlivahetust (üle ühe vahetuse võiks kasutada) siis ära kasuta neid lisandeid mida pannakse ca 200g vana õli sisse (see ajab lihtsalt sita lahti ja jätab ringlema) vaid ikka sellist vanakooli värki mis pannakse täisnorm ja siis uus õli sisse.