#57
by bnd
Ma olen ikkagi seda meelt, et nael on ületähtsustatud. Niikaua kui pole proovinud KORRALIKKU lamelli, siis ei saa teha ka järeldust lamellide kohta. Sõitsin ka ise aastaid naelaga ja olin naelte tuline pooldaja. Seda niikauaks, kuni ma oma vähemtuntud naeltega ei sõitnud jäärajal tippklassi lamelle omaval masinal eest ära. + lisaks see ulumine maanteel.
Kuna sõidan suht palju (mõne arvates ebanormaalselt palju), siis vaikne auto on suur +. Lisaks ei ole ma tundnud see talv näiteks kordagi (käinud 2x ka polaarjoone taga norras, rootsi ja soome risti ja pikuti läbi sõidetud) vajadust naela mehaanilise pidamise järgi. Ehk pole olnud olukorda, kus ei saaks minema, ka vastumäge, või kus tunnen, et ristmik läheneb ja pidama ei saa. Jah, ABS ragistab ikka aegajalt.
Aga jutud, kus nael on elupäästja ja lamelliga pole midagi teha- ei saa tõsiselt võtta. Lisaks tugevdatud äärega ja pehme lamelliga rehvil on megahea juhitavus. Miinuseks- kuna asjal on hea pidamine, siis 2 talve piisava läbisõiduga on ka max, mis nendega kannatab.
Muidugi, kui ma vaatan, mis toimub P-Norras, siis seal on 98% masinatel naelad. Küsisin töökaaslaselt, miks nii? Vastus- oleme alati kasutanud ja arvame, et on parem ja ega rehvipoodides ei müüa ka muud ja miks hakata katsetama, kui miski on nii pikalt end tõestanud. Ehk siis on palju asju harjumustes ka kinni.
Mul näiteks AR esirehvid selle 4-5mm peal, ja tunnen, et selles pruunis lögas, mis lumele ristmikel ja parklates tekib, sinna on sellest vähe ja pean vist panema uued juba alla. Seda loeks lamelli miinuseks- ei saa lõpuni sõita, kuna lamelli põhi ei ole enam nii pehme.
Näide ka veel lähiminevikust- aasta alguses kui käisin P-Norras, oli ka isa kaasas, kes vanakooli mees ja tuline naela pooldaja. Bussil aga all lamellid, sõit vaikne, saime tugevat tuult, tuisku, 50cm lund ööpäevaga, lahtilükkamata teid, päikeses läikivat kiilasjääd teel. Samas ei olnud me kunagi piduriks teel. Peale seda 4000km avaldas isa ka arvamust, et ta on siiani lamelle tugevalt alahinnanud, arvas siiani, et ikka nael on ainuvõimalik asi talvel.
Kindlasti on ka asi autode massis, raske masin surub end juba niikuinii paremini maakülge. JA ka kindlasti on auto üleüldine juhitavus suureks mõjutajaks.
Aga kuna toodetakse mõlemaid, siis on ka mõlemal omad pooldajad/kasutajad.
See suvi siis Volvoga : XC60 R-Design Polestar
