Tervitus.
Autoks siis alfa romeo gtv 2000.a (audiosüsteem võib aga muidugi paljudel sama olla)
Nimelt võtsin täna uksepolstrid maha ja tuli välja palju müstilist:
1. Kõrvalistujapoolsesse kõlarisse läks neli juhet (2 x 2) - 1 väiksem ja siis korralik kõlari pistik. Väikest pistikut eemaldades ei muutunud midagi ja kõlar mängis edasi - samuti ka teised kõlarid.
2. Twiitrisse minev juhe koos pistikuga oli ka kõrvalistuja pool samasugune nagu ka põhikõlarisse minev juhe. Twiiter ei toota (on pekkis), kuid kui põhikõlarit twiiteri juhtme külge ühendada, siis mängis ka samamoodi, nagu ikka (minuarust ei tohiks madalat ja keskriba twiiterisse üldse jõuda?
3. Leidsin tegent aknalaua alt kahe kõlari vahelt ka 1 lahtise juhtme, mis kuhugile ei lähe - kas subwooferi juhe äkki (koht nagu seal oleks sellele ja ka riidest kate läheb sealt salongi).
Küsimused siis:
1. Kas makil on mingi võimendi ka originaalis vahel???
2. Miks 4 juhet läheb kõrvaistujapoolsesse kõlarisse - juhipoolsesse aga 2 ??? (juhipoolsel kõlaril ongi ainult 2 juhtme pistik - kõrvalistujapoolsel aga 4 juhtme jaoks a2 pistikut
3. Kas subwooferi paigalduseks on vaja võimu vahele või on seal juba midagi sees???
Jagage oma kogemusi klubilised
ette tänades :icon_hi:
Kǘsimus originaalkõlarite kohta
#2Kunagi sai muusika suti rohkem tegeletud.
Tweetrisse minev juhe peabki välja andma sama heli mis tavalisse komponent kõlarisse minev juhe. Madalad sagedused filtreeritakse ära tweetri puhul takistiga.
Woofer üldjuhul on võimu järgi ja juhitakse rca kaudu , võib ka panna tavalise maki juhtme otsa woofri, siis aga mingit tulemust ei anna, teeb ainult lolli häält.
Kas gtv originaalis võim vahel on ei tea, aga 166-l on ta täitsa olemas(osadel mudelitel)
:icon_hi:
Tweetrisse minev juhe peabki välja andma sama heli mis tavalisse komponent kõlarisse minev juhe. Madalad sagedused filtreeritakse ära tweetri puhul takistiga.
Woofer üldjuhul on võimu järgi ja juhitakse rca kaudu , võib ka panna tavalise maki juhtme otsa woofri, siis aga mingit tulemust ei anna, teeb ainult lolli häält.
Kas gtv originaalis võim vahel on ei tea, aga 166-l on ta täitsa olemas(osadel mudelitel)
:icon_hi:
Kǘsimus originaalkõlarite kohta
#3Pole küll teemasse, aga mul siin toas on üks GTV uksepolster ja selle küljes ripud tweeter. Kui tahad endale, võin anda, kas see töötab, seda ei tea 

Kǘsimus originaalkõlarite kohta
#4Muidugi tahan ja teen õlle/kohvi kah välja.
Kõrvaistuja poolne on jah läbi.
Kus viibid - kui oled tööl, siis võin ka kusagilt läbi tulla või võime linnas lõuna teha ja törtsu ka gtv juttu ajada (teen välja)
Anna teada mulle privasse oma kontakt ja helistan sulle homme
Kõrvaistuja poolne on jah läbi.
Kus viibid - kui oled tööl, siis võin ka kusagilt läbi tulla või võime linnas lõuna teha ja törtsu ka gtv juttu ajada (teen välja)

Anna teada mulle privasse oma kontakt ja helistan sulle homme

Kǘsimus originaalkõlarite kohta
#5Aga kus see võim asub ikkagi?
ja kas originaalmakil on ka võimu jms jaoks vajalikud väljundid olemas, nagu uus audiosüsteem võiks vajada?
makk nimelt selline (ainult hõbedane) : http://www.fitaudio.com/storedimages/alfa_gtv_98/h1.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
On kellelgi aimu?
Tahaks kunagi ikkagi norm heli autosse saada. Kindlasti ei taha julma supparit ja "tümmi" - pigem kvaliteetset heli, kus oleks kõik sagedused meeldivalt esindatud (plaan twiiteritega komponentkõlarid koos võimuga ette ja taha kesk ja madala riba kõlarid samuti võimu taha).
Muidugi see võib jääda ka kaugesse tulevikku - sõltub, kas ja millal viitsib jamada.
ja kas originaalmakil on ka võimu jms jaoks vajalikud väljundid olemas, nagu uus audiosüsteem võiks vajada?
makk nimelt selline (ainult hõbedane) : http://www.fitaudio.com/storedimages/alfa_gtv_98/h1.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
On kellelgi aimu?
Tahaks kunagi ikkagi norm heli autosse saada. Kindlasti ei taha julma supparit ja "tümmi" - pigem kvaliteetset heli, kus oleks kõik sagedused meeldivalt esindatud (plaan twiiteritega komponentkõlarid koos võimuga ette ja taha kesk ja madala riba kõlarid samuti võimu taha).
Muidugi see võib jääda ka kaugesse tulevikku - sõltub, kas ja millal viitsib jamada.
Kǘsimus originaalkõlarite kohta
#6::itpnt::
sellist enamvähem head heli saad kui leiutad omale sellise tagasihoidliku 4 kanaliga võimendi ning ette kompod (6,5 olid vist) ja taha mütsiriiulile 6x9 kahe või kolmeribalised ovaalid (sellega peaksid saama niipalju bassi küll, et lausa kõrva kriipima ei jää :icon_angel: )
või siis paned ka taha kompod (vajab rohkem tööd - need peaks siis küljepaneelidesse peitma) ning tagasihoidlikud 8" supakad nt mütsiriiulisse (ehitad kasti alla ja pole probleemi)-> sellisel juhul saad nahu rohkem sellise "päris" heli
muidugi soovitaks loobuda originaalmakist (tänapäeval kassette kuulata?) ning vedada ka uued kaablid
ehk siis tegelikult üsna palju tööd ja ka raha
P.S. selleks, et saada head heli, oleks vaja mitte kahe kanaliga komposid, vaid lausa kolmega (twiiter, mid, midbass) pluss siis veel sub [kuna GTV tagaistmel muidugi eriti keegi kunagi ei istu, siis ei ole nii hädavajalik tagumistesse kõlaritesse eriti panustada
]
sellist enamvähem head heli saad kui leiutad omale sellise tagasihoidliku 4 kanaliga võimendi ning ette kompod (6,5 olid vist) ja taha mütsiriiulile 6x9 kahe või kolmeribalised ovaalid (sellega peaksid saama niipalju bassi küll, et lausa kõrva kriipima ei jää :icon_angel: )
või siis paned ka taha kompod (vajab rohkem tööd - need peaks siis küljepaneelidesse peitma) ning tagasihoidlikud 8" supakad nt mütsiriiulisse (ehitad kasti alla ja pole probleemi)-> sellisel juhul saad nahu rohkem sellise "päris" heli

muidugi soovitaks loobuda originaalmakist (tänapäeval kassette kuulata?) ning vedada ka uued kaablid

ehk siis tegelikult üsna palju tööd ja ka raha

P.S. selleks, et saada head heli, oleks vaja mitte kahe kanaliga komposid, vaid lausa kolmega (twiiter, mid, midbass) pluss siis veel sub [kuna GTV tagaistmel muidugi eriti keegi kunagi ei istu, siis ei ole nii hädavajalik tagumistesse kõlaritesse eriti panustada

Tegelikult ma olen normaalne....
Kǘsimus originaalkõlarite kohta
#7Originaal makk sobib sinna paneeli jõle hästi ja cd box päästab siiski kah ära 
Aga eks ta õige ole, et head heli saada on vaja kõik laiali lammutada.
Küsimus aga pigem selline, et taga riiuli kaskel on originaalis suppari koht olemas ja juhegi sinna läheb - kas on siis lihtsalt suppar panemata või siis ka võimendi teistsugune, millel suppari väljundit üldse pole.
Kui aga originaalis vahel olev võim on ka suppari väljundiga, võiks ju pulli pärast sinna aknale ju midagi ka proovida.
Teab keegi, kas suppar on lihtsalt panemata jäätud või on ka võim teistsugune?

Aga eks ta õige ole, et head heli saada on vaja kõik laiali lammutada.
Küsimus aga pigem selline, et taga riiuli kaskel on originaalis suppari koht olemas ja juhegi sinna läheb - kas on siis lihtsalt suppar panemata või siis ka võimendi teistsugune, millel suppari väljundit üldse pole.
Kui aga originaalis vahel olev võim on ka suppari väljundiga, võiks ju pulli pärast sinna aknale ju midagi ka proovida.
Teab keegi, kas suppar on lihtsalt panemata jäätud või on ka võim teistsugune?
Kǘsimus originaalkõlarite kohta
#8916 sai standardis omale clarioni koos kuue kõlariga...
võimendi võiksid leida pagassist (originaalis seda vist ei ole) ning kui supaka koht on olemas, siis võiks eeldada, et ka võimendi on kuskil olemas (või on olnud)- nuusi natuke ringi (isegi kui see kadunud on, siis peaks koht ikka veel alles olema
)
võimendi võiksid leida pagassist (originaalis seda vist ei ole) ning kui supaka koht on olemas, siis võiks eeldada, et ka võimendi on kuskil olemas (või on olnud)- nuusi natuke ringi (isegi kui see kadunud on, siis peaks koht ikka veel alles olema

Tegelikult ma olen normaalne....
Kǘsimus originaalkõlarite kohta
#9Min paneksin nii nagu mul 145 oli. Taga 4 kanaliga võim. 2 kanalit läksid ette, kus asusid korralikud esikõlarid. Need peavad korralikud olema, kuna enamasti ju istud üksinda ees. Tagant võtsin üldse kõlarid ära. NIng siis 2 kanalit jätsin supaka jaoks. Esipiilarites olid muidugi twiiterid. Aga kui sul on soov ka tagakõlarid panna- ntx 5.25" kuhugi sisse sokutada. Siis need võib ka vabalt otse maki taha ühendada, kuna sellise suurusega kõlaritest nagubii väga palju mürtsu ei tule ja makk saab nende kõlarite toitmisega wattidega ise väga hästi hakkama. Pigem annavad tagaistujatele natuke lisa. Kindlasti paigaldada Dynamatid, et plekk ei päriseks. Mina rõhutaks just heli eesistujatele. Kui palju sul taga keegi istub? Mina sõitsin oma autoga 96% kogu sõiduajast üksinda.
Kǘsimus originaalkõlarite kohta
#10Tänan vastuste eest.
Muusika paigutuse suhtes tean, mida eelistada. Kindlasti ei taha sellist soundi nagu enamustes rullarite autodes - süda läheb pahaks kui maitsetult on võimalik võimu ja ka maki equalizer-ist soundi välja keerata.
Tähtis on see, et kõik sagedused oleks meeldivalt esindatud. Arvan, et plekki plärisema ei saa kindlasti, sest madal ots saab olema vägagi tagasihoidlik ja muusikat autos nii ka kuulama ei hakka, et tervis streikima hakkab (olen seda kunagi kogenud ühes bemmis - helirõhust hakkas halb :icon_wtf: ).
Aga otsin siis huvi pärast võimu.
tänud ette.
Muusika paigutuse suhtes tean, mida eelistada. Kindlasti ei taha sellist soundi nagu enamustes rullarite autodes - süda läheb pahaks kui maitsetult on võimalik võimu ja ka maki equalizer-ist soundi välja keerata.
Tähtis on see, et kõik sagedused oleks meeldivalt esindatud. Arvan, et plekki plärisema ei saa kindlasti, sest madal ots saab olema vägagi tagasihoidlik ja muusikat autos nii ka kuulama ei hakka, et tervis streikima hakkab (olen seda kunagi kogenud ühes bemmis - helirõhust hakkas halb :icon_wtf: ).
Aga otsin siis huvi pärast võimu.
tänud ette.
Kǘsimus originaalkõlarite kohta
#11Plekki ei saa plärisema ainult siis kui supakas põhjas, mina sain alguses oma ukse sees olevate esikõlaritega samuti värisema või vibrerima, ilma et supakas taga oleks! NIng Dynomat võtab ära sellise metallse kõla, ühesõnaga helipilt muutub realitslikumaks. Miks igalpool helistuudiotes on seinad pehmendatud? Et ei tekiks ebanormaalseid heli põrkumisi.
Kǘsimus originaalkõlarite kohta
#12Kasutaks võimalus ja küsiks ka kohe targemate käest.
Kuidas saab tagakõlaritele ligi gta-l? Supakas, mis tal on, see nn aktiivwoofer? See on pagassipoolt lähenedes mütsiriiuli all? Kõlaritel on miski kate (riidest) pealpool ja lähenemine kõlarile pealtpoolt? Kuidas saab seda katet ära. Siiani pole mõistus pihta hakanud. Saab nii cm eemale kangutatud aga siis juba edasi vaja palju jõudu ja tulemuseks katkine kate? Kui nüüd näiteks kuulata miskit Subfocust vms, siis on kuulda ehe plärin. Kui on väga si** lindistus, ehk kodus netist kakutud, siis ei saa aru ja ei häiri, aga kui on hea plaat, hea sesmõttes, et 5+ kvaliteet, siis mängib see originaalsüsteem väga hästi, aga viimasel ajal on hakanud häirima plärin. Nagu oleks midagi lahti, või kõlarisse sisse kukkunud või.... Eriti hull on asi bassirikaste lugudega. Relakas?
Kuidas saab tagakõlaritele ligi gta-l? Supakas, mis tal on, see nn aktiivwoofer? See on pagassipoolt lähenedes mütsiriiuli all? Kõlaritel on miski kate (riidest) pealpool ja lähenemine kõlarile pealtpoolt? Kuidas saab seda katet ära. Siiani pole mõistus pihta hakanud. Saab nii cm eemale kangutatud aga siis juba edasi vaja palju jõudu ja tulemuseks katkine kate? Kui nüüd näiteks kuulata miskit Subfocust vms, siis on kuulda ehe plärin. Kui on väga si** lindistus, ehk kodus netist kakutud, siis ei saa aru ja ei häiri, aga kui on hea plaat, hea sesmõttes, et 5+ kvaliteet, siis mängib see originaalsüsteem väga hästi, aga viimasel ajal on hakanud häirima plärin. Nagu oleks midagi lahti, või kõlarisse sisse kukkunud või.... Eriti hull on asi bassirikaste lugudega. Relakas?
See suvi siis Volvoga : XC60 R-Design Polestar 

Kǘsimus originaalkõlarite kohta
#13Gtv puhul sain aru, et tagumise supaka ja tagakõlarite juurde pääsemine tagumisel riiulil toimub nii, et pagassis tuleb polster eemale saada ja kogu kõlarite krempel on kinnitatud 1 metallraami küge, mis omakorda on kinnitatud taha riiuli alla kere külge.
Kere küljest selle metallraami eemaldamisel saab ka kõlarid pagassi kaudu kätte.
Aga selge on see, et iga isoleerimine kaotab heli peegeldusi ja toob välja puhta heli, kuid sel juhul oleks seda eelkõige vajalik teha materjalidega salongispoolses osas, mida aga keeruline teha. Muidugi salong õnneks suht nurgeline ja heli murdub piisavalt.
Selle värgiga saab päris hulluks minna (ehitada salong ruum ruumis, uksed ja ka kogu salong heli neelavate materjalidega viimistleda jne :icon_thumbup:), kuid pole vast mõtet, kui autos ei ela :icon_roll:
Alati on variant panna pähe stuudioklapid ja polegi vaja salongiga jamada - las pläriseb
Kere küljest selle metallraami eemaldamisel saab ka kõlarid pagassi kaudu kätte.
Aga selge on see, et iga isoleerimine kaotab heli peegeldusi ja toob välja puhta heli, kuid sel juhul oleks seda eelkõige vajalik teha materjalidega salongispoolses osas, mida aga keeruline teha. Muidugi salong õnneks suht nurgeline ja heli murdub piisavalt.
Selle värgiga saab päris hulluks minna (ehitada salong ruum ruumis, uksed ja ka kogu salong heli neelavate materjalidega viimistleda jne :icon_thumbup:), kuid pole vast mõtet, kui autos ei ela :icon_roll:
Alati on variant panna pähe stuudioklapid ja polegi vaja salongiga jamada - las pläriseb
