Ostuabi: Alfa Romeo 156 2.0 114kw

#1
Tere kõigile foorumlastele.

Soovist osta ilus auto :) , olen kaua vaadanud Alfasid ja oodanud head pakkumist. Nüüd siis on üks silma jäänud kuid kohe tekkis paar küsimust. http://www.auto24.ee/used/766117 Nimelt, kas keegi teab sellest autost ja tema ajaloost midagi ning mida arvata sellest tiksumisest, mida müügikuulutuses mainitakse? Saan aru kui tobe on küsida foorumis auto mootorite hääle kohta aga järsku oskab keegi mingit nõu anda mida tasuks vaatama minnes selle kohta küsida?

Ette tänades.

Ostuabi: Alfa Romeo 156 2.0 114kw

#2
Enamasti on tiks ja klõps mootoris seotud õliasjadega. Kui on vähe, siis klabiseb, kui mingid tihendid kuskilt ära, siis...lendab õhku:)
VWA puhul pidada tiks tekkima välba ületanud õliga (ise kuulnud). Ja jääma alles ka peale õlivahetust. Mine võta kinni...
I teleport myself everywhere. Walking is for faggots. (Credits to the rightful owner of the saying on bash.org)

Ostuabi: Alfa Romeo 156 2.0 114kw

#3
AR TS puhul on kaks erinevat tiksu - üks on see, mis tekib variaatori suremisel ja meenutab pigem diislit ja teine on see "klassikaline" tiks, mis tekib siis kui hüdrotõukurid on kehva õli tõttu kannatada saanud.

esimesel puhul on asi "normaalne"- st see juhtub kõigi 16V ts mootoritega varem või hiljem :icon_wave: lihtsalt mõni leiutis on selline :icon_shh: anna kannatust lahendusega (sealt tuleb ka diislihääl)

teisel puhul on soodushind rohkem kui õigustatud, kuna tõenäoliselt on õli pealt koonerdatud ning sisuliselt tuleb pool mootorit lahti kakkuda, ära puhastada ning üpris tõenäoliselt vahetada mõni kaduva teele läinud õliga määritav detail, mis ei kannata mustust ega kuivaksjäämist (ja mida ei ole just eriti lihtne leida)

Kui tegu on ilma ajaloota autoga, siis igaks juhuks pead niikuinii arvestama ka rihmavahetusega (mis paneb omakorda pisikese põntsu )

Ehk siis kokkuvõtteks- KUI garaaz ja tööriistad on olemas, teine ostusumma raha kah reservis NING auto ei ole koheselt igapäevaseks liikumiseks ette nähtud, siis on tegu hea tehinguga, kui aga see auto tuleb praegu viimasest rahast ning on ainus võimalus liikumiseks, siis ei ole asi seda riski väärt (30/70 tõenäosus on, et viga ei ole tõukurites)

Minu 16V näiteks tiksub juba pikemat aega tänu variaatorile :roll:
Tegelikult ma olen normaalne....

Ostuabi: Alfa Romeo 156 2.0 114kw

#8
kui pööretel kõvemini toksima hakkab, siis on ilmselt kehva õli tulemusel siiski midagi oluliselt tähtsamat lahkunud. Tõsi küll rähni ei oska mootoris aimata aga kui see veidi ka helikopterit meenutab, siis panustaks saaledele... ja juurdekuuluvatele detailidele- täpset numbrit enam ei mäleta aga 16V hirmust raha :icon_crazy:

samuti võib olla, et seal on midagi veel hullemat- see selgub tavaliselt alles siis, kui mootor maas on :icon_thumbdown:
Tegelikult ma olen normaalne....

Ostuabi: Alfa Romeo 156 2.0 114kw

#9
Parem kui eriti neid käivitamisi vähem oleks, äkki annab 1 remondi veel välja lihvida. Tavaliselt on muidugi laksu juba nii palju saanud, et saaledel "kõrvad" küljes. Piisab väga vähesest, et vända kõveraks lööks. Ma olen 80% viga saanud võllidest vanarauda saatnud. Egas muud kui mootor maha, võll lihvida, tõenäoliselt 1 keps vahetada, uued saaled, plokikaane tihend ja kokku.

Ostuabi: Alfa Romeo 156 2.0 114kw

#10
Praegu vaatasin, et saalekomplektid on B osana üpris odavaks muutunud.

:wink: seega võib vabalt olla, et kui aega ja teadmist/tahtmist on, saad omale mônevõrra hää hinnaga hea sõiduki (tegelikult kui selle raha eest ostad ja kogu eelarve jääb sinna pärishinna ligi... on Sul piisavalt reservi, et enamvähem köik asjad ära vahetada
Tegelikult ma olen normaalne....

Ostuabi: Alfa Romeo 156 2.0 114kw

#11
Pärast mõningaid arupidamisi targemate tuttavatega, varuosade hindadega tutvumist ja ratsionaalse mõtlemise lõpetamist sai auto ära toodud. Toomine oli juba iseenesest seiklus, kõiepealt proovisime sõita, kõik laabus enamvähem. Hirm oli aga kolin ei tundunud nii hull ja kõrgematel pööretel kadus sootuks. Ükshetk kadus aga jõud ära kui 3-4-le vahetasin, vahetult enne oli kolin valjemaks läinud ja sidurit alla vajutades hakkas õlituli põlema. Kiirelt auto seisma (lasna kanalis :roll: ) ja kaasa sõitnud sõbrale sleppi. Tagantjärgi tarkus ütleb, et lollus oli sõitma hakata, aga jah :icon_problem: . Tagantjärgi tarkus on täppisteadus.
Hea uudis on see et veermik on 5+. Aknad lahti, sleppis ja Tallina tänavatel- mitte ühtegi vale häält. Kere tahab ka vaid esitiivalt väikest iluravi ja poleerimist, sisu tolmuimejat. Vaba raha on u. 8k, kuid kuna koheselt liikuvat autot ei vaja saab väike nokitsemine ettevõetud. Loodetavasti ei ole mindagi ülejõu käivat.
Kui huvitab, võin teha eraldi teema mis edasi saama hakkab? Hea nõu on samuti oodatud. :thanksspin:

Ostuabi: Alfa Romeo 156 2.0 114kw

#13
Muidugi kui 8 kilo vaba raha, siis sellega küll ei usu, et toime tuled.

Mootori tiksu likvideerimisega soovitan soojalt ka rihmad-rullikud ning veepump ära vahetada, mis ka mõni kilo.

Kui seda ei tee, võid hiljem taas pärast rihma purunemist ja klappide pähe laskmist tööga alustada.

Lihtsalt teadmiseks, et kunagi oli rihmavahetusvälp alfal 120 000 pealt, kuid seda kahandati 60 000 peale.
Miks seda tehti, võid juba ise järeldada :icon_hi:

edu ja jaksu sellel kolkata teel :)