Vedelikud, mida sisse kallata

#1
Hei!



Oskate äkki nõu anda, mis vedelikke alfistid oma masinates kasutavad või mida esindused soovitavad?



Käigukasti, mis õli?

Mootorisse otsustasin BP Visco 5000 5W-40 täissünt

Mis roolivõimu? Volkaritel ja Audidel pidavat mingi sinine õli sinna käima, nii kui punast kallad, siis kohe võimendi tihendid uued vaja panna. Oleks hea, kui kellelgil on olemas mingi servoraamat, kust saaks järgi vaadata?



Tänud juba ette abi eest.

Vedelikud, mida sisse kallata

#2
nu alfale sobib ka see punane-originaalis sees... ja nu mootoriõli valik sul õige-seda õli kasutab ka rootsi alfa esindus(üks lähimaid peale soome oma) eesti fakto ei kannata kriitikat... käigukasti ikka täis sünt õli...-selle pealt ei maksa koonerdada... ja isegi küünalde kohapealt- rootsi mehed kasutavad LODGE küünlaid-nt 33-mel ainukesed mis imevalthea tulemuse annavad...

Vedelikud, mida sisse kallata

#3
oooo plaatina ja iriidiumküünlad :) 2000 eek 8 tk TS ju aga kestavad ka muidugi mehiselt.



aga muudest mahadest ma ei tea, et oleks erinõudeid alfale. jahutusvesi sinine, roolivõimu mahl punane... mootor ja muud õlid täissünt ja soovitavat ka mõni parem ning tuntum tootja (ise kasutasin mootoris 0w40 aga pehme talv jne on ehk isegi 5w40 parem).



PS! ära mu sõnu kullana võta kuna peale mootriõli ja roolivõimumahla ja jahutsvee ma muid mahlasid ei ole pidanud lisama.



PS ilusat aastavahetust ja alavat uut alfaaastat

Vedelikud, mida sisse kallata

#4
muuseas-> roolivõimu käibki õli :wink: ja alati ja kõigil autodel :lol:

samuti nagu ka pidurivedelik on tegelikult õli :wink:



aga kui kapoti lahti teed siis peaksid kuskilt sealt leidma toreda sildi, kus kõik vedelikud ära on märgitud :wink:

91aasta 164-l oli see vasaku tiivakaare üleval; 94 omal peidetud nii kavalalt, et jumala kogemata sinna otsa komistasin (kapoti enda ülemises servas :lol: kuna avatud kapotiga pole tavaliselt kombeks taevast vaadata, siis avastasin selle klotsivahetuse käigus rattakoopast sisse piiludes :lol: )
Tegelikult ma olen normaalne....

Vedelikud, mida sisse kallata

#5
nohjah... vedelikega selline värk... et roolivõimu läheb punane õli... mingi on vist sinine ka olemas (papa volkaril näiteks käib selline) ja kui ette nähtud sinine, siis sinise asemel punast pannes on roolivõimu tihendite jmt vahetus 100% kindel... sellepärast uuringi... kui aus olla, siis käisin Faktost küsimas ja sain juba teada kah, et punane.... :)

Selle jaoks oli veel mingi eraldi nimetus, et mis klassi õli :) Aga see nüüd lipsas meelest. Õiged vedelikud juba sisse kallatud ja sellega kombes :)

Huvitav... Faktos võttis oma kodulehelt välja, mis vedelikke nad soovitavad, enda poolt, aga praegu ma sellist kohta küll ei leidnud sealt :S Küsisin veel, et kas see kõigile näha... oleks infoks siia ka üles riputanud, aga nüüd ei saagi :(

Vedelikud, mida sisse kallata

#7
Voah... Fakto on mingi Valvoline'i fänn... seega seda sealt soovitati...

Leidsin ka lingi, kust saab valvoline'i poolt soovitused autosse kallamiseks:

http://lubricantadvisor.valvolineeurope.com/Select.asp



Roolivõimu läheb seega ATF tüüpi vedelik... nii ma sealt välja lugesin :)

Mootorisse kallan, nagu ülalmainitud BP Visco 5000 5W-40 täissünt.

Seda kasutasin ka Civicu puhul ja uskuge või mitte, aga iga kord peale õlivahetust tundus mootor ja minek kuidagi hoopis parem... Seega võiks arvata, et tuleks isegi tihemini, kui 10000km tagant vahetada...



Kuidas alfafanaatikud arvavad? Räägitakse, et Alfad on eriti just mootoriõli suhtes väga tundlikud ja tahavad väga korralikku ja õigel ajal hooldust...

Ausalt öelda, mul pole auto jaoks mingeid raamatuid ega juhendeid masinaga kaasas... kas neid on uuesti võimalik kuskilt tellida kuskilt esindusest vms?

Vedelikud, mida sisse kallata

#8
Kõigi vedelike puhul kehtib reegel: Pigem vahetada varem, kui hiljem :wink:



ise oma Alfadele kujundanud õlivahetusintervalli ~10k poolsündiga (kuigi see peaks rohkem pidama) eeldusel, et liitrike paar läheb vahepeal peale



ja õlivahetuse jaoks mingit üldreeglit pole, see läbisõiduline või vahetuse ajaline arvestus on tegelikult BS :x (kui ikka varda peal olev ollus enam natukenegi õli ei meenuta siis pole abi sellest, et täissündiga alles 10k läbitud on :roll: )



ja õli suhtes tundlikud on kõik vähegi mootori moodi mootorid :wink:
Tegelikult ma olen normaalne....

Vedelikud, mida sisse kallata

#9
156 veeres itaaljas päikse kätte teatega, et hooldusvälp on 30 000 motomahlale ja 120 000 rihmadele... paari aasta pärast, kui oli purunenud piisavalt rihma plastist pingutusrulle tõmmati rihmavahetus 60 000 peale ja teatati, et üldse see hooldusvälp 30 000 ei pea paika, 10 000 on täitsa ok...



pole see alfa mootor midagi nii müstilist, kogu füüsika toimiba ka alfa juures edukalt :) hoiad mahlad ja muud asjad korras ja sõidad suht muretut. mootorist rohkem peavalu pakub vast pigem varaste aastate 156 alusvanker mis kipub keskmisest sagedamini hoolt vajama ja vaatamata täisgalvaniseeritud kerele kiika ikka vahel ka põhja alla... mäda kipub just sinna kogunema miskipärast.

Vedelikud, mida sisse kallata

#10
nu...õlidest... hea on veel ka castroli õlid...ja Agip õlid... ja õlivahetus välp tuleneb sinu enda paremast jalast...-kui koopast tuleb 90 protsenti ajast tossu ja mootor töötab extreemtingimustel siis vahetusvälp ka lüheneb...ja seda märgatavalt... ja eks see lõunamaa temperament lööb alfajuures välja seega enamus ajast koopast ka pilveke tõuseb :twisted:

Vedelikud, mida sisse kallata

#11
Jälle jõudis aeg õli vahetada. Präegu on sees Mobil 1, aga pakkuti üle minna Liqui Moly peale, võimalus soodsama hinnaga tarnida. Keegi saab midagi halba selle õli kohta öelda? Head võib ludega nende koduleheküljel, aga kes ikka kiidab, kui mitte ise...

Vedelikud, mida sisse kallata

#13
"Kunagise õliteema" järgi ma olengi Mobil 1 sisse valanud :) Aga milleks maksta rohkem, kui asi on sama kvaliteetne... Kus juures, selline mõte ka käib läbi, kas on ika mõttet täissünti valada, kui tahasest soovitatakse Selenia 20k, mis on poolsünt?

Vedelikud, mida sisse kallata

#14
No kui korra juba poolsündi peale mindud, siis vist tagasi sündi peale minna ei soovitata igatahes... seega tagasiteed pole.

Igatahes mineraalõliga sõitnud mootorile on täissünt surma võrdkuju.

Selge on see, et täissünt on mootorile ikka parem, kuna määrdeomadused säilivad paremini erinevates tingimustes (mootori temp teatavasti võib kõikuda sõltuvalt meie ilmastikust -30 kuni +110 vms).

Samas TM testidest on ka teada, et pole alati selget seost hinna ja kvaliteedi vahel. Paljudest kohtadest olen kuulnud kiidusõnu BP Visco5000 kohta. Ise kasutan ka seda ja ei kurda. Ei ta mul leki ja 10k sõitsin ära, aga õli nagu uus alles sees. Samas 10kkm tagant olen ikka vahetanud. Nii et ka mul see tee ette vaja võtta.