järgnev ei ole soov targutada või püüd kellestki targem olla... lihtsalt arutelu vormis, mis ei pretendeeri tõele! ja vabandan juba ette offtopicu pärast!
teoreetiliselt:
küsimus võiks olla eelkõige eri laiusest ja kõrguse suhtest tulenevast pisut erinevast diameetrist... ja just seesama keskdiffer saab selle peale lisakoormuse... kui üks telgedest tahab kiiremini vudida kui teine jne
ehk siis tegelikkuses ei leia ma ühtegi pooltargumenti ka sõidumugavuses ja juhtimisomadustes, mis õigustaks telgedel erinevaid parameetreid laiuse osas... ideeliselt peaks see differ (kui q4 on torsen) jagama jõudu sinna kus on pidamist... aga kus on pidamist see niiväga ei libise ja seeläbi peaks auto kergelt alajuhitavaks muutuma, ehk siis kogu 4veo lõbu kaob ja asendub salamisi alajuhtitava 1 esiratta veolise auto sõiduomadustega...
emotsionaalselt:
esteetilise poole pealt minu inimliku arvamuse kohaselt on vaid tagaveolisel autol see "kokkuhoid" arusaadav, et esirehvid on kitsamad... ja seda ka vaid parema haardumise saavutamiseks kiirendustel... (silme ette kerkivad hot rod autod)
praktikas:
ei tea ma, et 4 veolised võistlusautod kasutaks väga erinevaid rehve... vaatame wrc karuselli poole näiteks (mis eesti sõiduoludega ehk kõige sarnasem). samuti ei suuda ma meenutada ühegi autovalmistaja juures toimetavat inseneri kes oleks andnud soovituse varustada 4 veoline eri parametritega rehvidega tegede lõikes (küll aga meenub tagaveolisi, kus vedava telje rehvidel on laiust mõõdukalt rohkem).
alati olen nõus oma teadmisi laiendama
PS! konkreetne 155Q4 erutab mul jätkuvalt meeli ja igale üritusele pikisilmi oodatud.