M: Racechip tuuning box-id

#3
Vabalt võib anda niipalju lisa, aga... Peaks endale aru andma, mida tehakse. Selleks, et auto võimsust ca kolmandiku või ka rohkem tõsta, peaks läbi mõtlema ja uurima, kas see auto üldse kannatab sellist lähenemist. Mina oma auto puhul tean, et võib vabalt ka duubeldada jõu ja mootori sisu peab vastu (loomulikult tuleb juba väljalase ja turbo vahetada), aga võibolla paljudel autodel see nii ei ole. Silm krillis peal joosta chippi ostma, et ma nüüd kohe paugutan pool otsa, see võib lihtsalt hunniku vanarauaga lõppeda. Paljudel autodel tänapäeval ongi nii, et erinevate võimsustega mudelitel on tegelikult raud sama, aga tarkvara erinev. Nende puhul pole ilmselt ka probleemi jõu juurde keeramisega. Aga samas võib seal olla ka mõningaid erinevusi juppides (turbod jms), mille juures softi ülekirjutamine mõne jupi koormuse üle piiri ajab ja noh, tulemus on siis ju teada.

Antud juhul peaks silmas pidama, et pool juttu on rääkimata jäetud. Chippe on 3 erinevat taset ja see kõige kallim annab ehk selle maksimumi. Hinnad aga on seal ca 130-st €-st kuni 600-ni (olenevalt margist ja mudelist ilmselt ka rohkem ja vähem, kõike ei viitsi läbi kammida).
Tootja sait on http://www.racechip.de/
Eesti Saabiklubi ja foorum

M: Racechip tuuning box-id

#4
kusjuures põhiline on statement "The performance data shown here represents maximum values achievable. The real performance output depends on the serial tolerances of the vehicle. "

tegelikult on diislitel meeletu võimsusvaru olemas küll (kasvõi seesama 2,4 20V R5, mis on tegelikult suht sarnasena võimsusvahemikus 110 kuni 147kW... sellest mootorist aga 190kW välja pressida ei ole kindlasti perspektiivis otstarbekas)

Ehk siis võimsuse kasvatamine põhidetaile asendamata toimub alati ja eranditult ressursi arvelt -> vanasti olid diislid võimelised paar milli läbisõitu tegema ... pragused on kiiremini kohvid kui vabalthingavad bensiinimootorid- viskad sinna veel tšipi peale ja on kohvi veel sajatuhande jagu lähemal :roll:

EDIT: turboga bensiinimootorid olid "vanasti" veel võimsusvaruga (ka nt 2,0V6)-> õnnetuseks olen näinud põgusalt seda, milline näeb välja näiteks 1,4 TB Mito peal-> seda vaadates tekib tõsine ahastus juba 114kW standardkonfi vaadates (raudkindlalt on see mootor 160kw juurde chipituna pisikeseks metallihunnikuks kulunud). Pole mingit alust arvata, et ükskõik millise tootja pisikesed turbod oleksid massiivsemana ehitatud (kahtlustan, et vanakooli autode vändagrupis on rohkem metalli, kui uue auto mootoris kokku)
Tegelikult ma olen normaalne....