Tere
Vaevab pisike mure ehk suudab keegi kaasa mõelda ja aidata mure leidmisel ja lahendamisel.
Mure järgmine 1.9 JTD mootoriga sõites hakkab mootor 2000 kuni 2500 pöörde juures vahele jätma...täpselt nagu ei saaks kütet kätte. Muudel pöörete vahemikul ei ole mingeid anomaaliaid. Kui järsult kiirendada, siis on kõik ok. Viga tekib vaid ühtlase sujuva kiirendusega nagu näiteks püsikiirus hoidjaga vastu mäge sõites vms.
Autol igasugu veakoodid puuduvad, bosch tesrtiga mõõtes näitab ka et pihustid on korras...kui siis neljanda silindri pihusti näitas väikseid kõikumisi, kuid lubatud piirides. Kahtlustasin ise gaasi pedaali asendi andurit, kuid ossiga mõõtes potensiomeeter justkui nagu töötaks ja tühje vahemikke ei märganud.
Ehk on kellelgi ideid mida võiks kontrollida.
Tänud juba ette kaasa mõtlemast!
Re: 1.9 JTD Mure
#2pole suurem asi diisliteadlane aga 2000-2500 on see piir, kus mootoris peaks olema normaalrõhk (alla 2000 on alarõhk, üle selle tuleb juba föön järgi)
hüpoteetiliselt viitab normaalrõhuga puterdamine sellele, et kuskil on täiendav õhuvool (vaakumiga tõmbab lõdviku prao kinni, puhuriga jääb niikuinii õhku üle). Ehk siis - kontrolli üle, ega mõni lõdvik või voolik viga pole saanud.
gaasipedaali (õigemini siis õhupedaali) testimiseks proovi sõitu läbi käikude (kas kõigil käikudel on viga sama koha peal-> kuna sõltuvalt ülekandest on 2000 pöörde asend veidi erinevas kohas esimesel ja viimasel käigul
hüpoteetiliselt viitab normaalrõhuga puterdamine sellele, et kuskil on täiendav õhuvool (vaakumiga tõmbab lõdviku prao kinni, puhuriga jääb niikuinii õhku üle). Ehk siis - kontrolli üle, ega mõni lõdvik või voolik viga pole saanud.
gaasipedaali (õigemini siis õhupedaali) testimiseks proovi sõitu läbi käikude (kas kõigil käikudel on viga sama koha peal-> kuna sõltuvalt ülekandest on 2000 pöörde asend veidi erinevas kohas esimesel ja viimasel käigul
Tegelikult ma olen normaalne....
Re: 1.9 JTD Mure
#3Viga jah kõikidel käikudel samadel pöörete. See voolikute ja torustiku uurimine pole tegelikult paha mõte tõesti. Üritan üle kontrollida.
Tänud
Tänud
Re: 1.9 JTD Mure
#4Nii...proovitud....vahetasin vähegi kahtlased voolikud välja...kahjuks kasu ei midagi...
Re: 1.9 JTD Mure
#5Mina kontrolliks EGR-i klappi tööd ja kõik mis sellega seotud on.dexter kirjutas:Tere
Vaevab pisike mure ehk suudab keegi kaasa mõelda ja aidata mure leidmisel ja lahendamisel.
Mure järgmine 1.9 JTD mootoriga sõites hakkab mootor 2000 kuni 2500 pöörde juures vahele jätma...täpselt nagu ei saaks kütet kätte. Muudel pöörete vahemikul ei ole mingeid anomaaliaid. Kui järsult kiirendada, siis on kõik ok. Viga tekib vaid ühtlase sujuva kiirendusega nagu näiteks püsikiirus hoidjaga vastu mäge sõites vms.
Autol igasugu veakoodid puuduvad, bosch tesrtiga mõõtes näitab ka et pihustid on korras...kui siis neljanda silindri pihusti näitas väikseid kõikumisi, kuid lubatud piirides. Kahtlustasin ise gaasi pedaali asendi andurit, kuid ossiga mõõtes potensiomeeter justkui nagu töötaks ja tühje vahemikke ei märganud.
Ehk on kellelgi ideid mida võiks kontrollida.
Tänud juba ette kaasa mõtlemast!
Re: 1.9 JTD Mure
#6Egr klapp ise uus, kuid kõik mu kontrollimata...kas on midagi millele egr süsteemis erilist tähelepanu pöörata?
Re: 1.9 JTD Mure
#7Egr klapp, õhufilter. Mul kadus see sümptomaatika esmalt peale õhufiltri vahetust. Ja nüüd on tagasi, ja ma TEAN et egr klapp on sitane.
Kuigi kui EGR-iga midagi, peaks check engine tuli põlema. Kas põleb?
@ts: ma pakun, et see pull algab umbes neljandast käigust. Ja kuuendaga püsikaga mäest üles saamine on suht lootusetu.
BTW: õhufiltri potsiku hermeetiliselt (või noh, korralikult) kinni saamine on ka trikk omaette. Millegipärast kipub iga uus filter milligramm kõrgem olema kui eelmine...
Kuigi kui EGR-iga midagi, peaks check engine tuli põlema. Kas põleb?
@ts: ma pakun, et see pull algab umbes neljandast käigust. Ja kuuendaga püsikaga mäest üles saamine on suht lootusetu.
BTW: õhufiltri potsiku hermeetiliselt (või noh, korralikult) kinni saamine on ka trikk omaette. Millegipärast kipub iga uus filter milligramm kõrgem olema kui eelmine...
I teleport myself everywhere. Walking is for faggots. (Credits to the rightful owner of the saying on bash.org)
Re: 1.9 JTD Mure
#8Mootori tuld ei põle ja ühtegi veakoodi diagnistika ei näita.
Esmaspäeval vahetan õhufiltri ära ja kontrollin egr klappi.
Aga anomaalia esineb kõigi käikudega ja õnneks nii hull pole et sõita ei laseks.
Aga tänud järgmiste vihjete eest
Esmaspäeval vahetan õhufiltri ära ja kontrollin egr klappi.
Aga anomaalia esineb kõigi käikudega ja õnneks nii hull pole et sõita ei laseks.
Aga tänud järgmiste vihjete eest
Re: 1.9 JTD Mure
#9Kui ise vahetad filtrit, kontrolli KINDLASTI, et see lollakas potsik, kus ta sees on, oleks uue filtriga korralikult suletud. Nagu öeldud, ei taha ta alati väga hästi mahtuda. Ma ei hakkaks vahetamisega ülevaltpoolt jamama (krt, kas mahubki kapoti alt üldse?), võtaks ratta ja logari alt ja selle ämbri küljest, pistaks uue filtri sisse ja vaataks need kinnitused korralikult üle, kas ikka hoiab kaas 100% tihedalt. See ei kinnitu ju mitte klambrite, vaid kruvidega, ja neid kõrvu on kuradi lihtne ära murda.
Kui teed seda teeninduses, soovitaksin juures olla. Miks? Loe eelmist lauset.
EDIT: seda kõike siis eeldusel, et sinu autol (mudelit, aastat polnud teema alguses spetsifitseeritud) on filter samas kohas ja samamoodi paigutatud kui mul, ehk faking ämbris vasaku rattakoopa ees.
Kui teed seda teeninduses, soovitaksin juures olla. Miks? Loe eelmist lauset.
EDIT: seda kõike siis eeldusel, et sinu autol (mudelit, aastat polnud teema alguses spetsifitseeritud) on filter samas kohas ja samamoodi paigutatud kui mul, ehk faking ämbris vasaku rattakoopa ees.
I teleport myself everywhere. Walking is for faggots. (Credits to the rightful owner of the saying on bash.org)
Re: 1.9 JTD Mure
#10Jah, su jutt täitsa õige, asukoht tõesti vasakul ees nurgas. Seda juba kuulsin vana omaniku käest, et rattakoopast asi lihtsam vahetada... Eks uue nädala alguses näen kui hull see olukord on.
Tänud jällegi vihjete eest!
Autoks muidu 2004 a Alfa Romeo GT.
Tänud jällegi vihjete eest!
Autoks muidu 2004 a Alfa Romeo GT.
Re: 1.9 JTD Mure
#11No nii...
1.9 JTD õhufiltri vahetus nüüd üle elatud ja pean tõdema, et siiani on see olnud üks kõige töömahukamaid filtrivahetusi.
Kiskusin kõik filtri kopsikud, lõdvikud ja muu kola kah maha...Tuli välja et karteri tuulutusest oli emulsiooni sisse jooksnud, seega oli õhulugeja kah suht koleda väljanägemisega. Kiskusin niipalju kui sain kõik kola mootori pealt maha ja pistsin soojavee pesumasinasse. Pärast 35 minutilist tsüklit olid asjad nii väljast kui seest kui uued.
Turbo ja õhulugeja vaheline lõdvik oli kah mäksi teibiga hoolsalt üle tõmmatud. Arutasin selle lahti ja nagu arvata oli, katki. Pärast pesu, liimisin kereliimiga lõdviku kokku ja igaks juhuks tõmbasin ka kahaneva teibiga lõdviku üle.
Pesin ka enne kokkuladumist igaks juhuks õhulugeja üle ning ladusin krempli kokku. Proovisõidul olid emotsioonid alguses laes...vahelejätmine oli kadunud, auto töötas täpselt nii nagu ette nähtud. Mingi hetke pärast tundsin, et midagi nagu ikka oleks. Sõitsin veel ca 30 km ringi ja vahel siiski jätab vahele, kuid tunduvalt vähem ja harvemini kui varem. Järelikult olen õigel teel....
Ahjaa....logarit maha võttes avastasin et cooler oli nii pori ja sodi täis, et seal mingit jahutust küll ei toimunud...sai ka see ära pestud.
Tänud praegu kõigile kaasamõtlejatele, mõni fotoke kah... Pärast kõike seda kremplit panin ka suvekad alla ära...hakkas kohe parem
1.9 JTD õhufiltri vahetus nüüd üle elatud ja pean tõdema, et siiani on see olnud üks kõige töömahukamaid filtrivahetusi.
Kiskusin kõik filtri kopsikud, lõdvikud ja muu kola kah maha...Tuli välja et karteri tuulutusest oli emulsiooni sisse jooksnud, seega oli õhulugeja kah suht koleda väljanägemisega. Kiskusin niipalju kui sain kõik kola mootori pealt maha ja pistsin soojavee pesumasinasse. Pärast 35 minutilist tsüklit olid asjad nii väljast kui seest kui uued.
Turbo ja õhulugeja vaheline lõdvik oli kah mäksi teibiga hoolsalt üle tõmmatud. Arutasin selle lahti ja nagu arvata oli, katki. Pärast pesu, liimisin kereliimiga lõdviku kokku ja igaks juhuks tõmbasin ka kahaneva teibiga lõdviku üle.
Pesin ka enne kokkuladumist igaks juhuks õhulugeja üle ning ladusin krempli kokku. Proovisõidul olid emotsioonid alguses laes...vahelejätmine oli kadunud, auto töötas täpselt nii nagu ette nähtud. Mingi hetke pärast tundsin, et midagi nagu ikka oleks. Sõitsin veel ca 30 km ringi ja vahel siiski jätab vahele, kuid tunduvalt vähem ja harvemini kui varem. Järelikult olen õigel teel....
Ahjaa....logarit maha võttes avastasin et cooler oli nii pori ja sodi täis, et seal mingit jahutust küll ei toimunud...sai ka see ära pestud.
Tänud praegu kõigile kaasamõtlejatele, mõni fotoke kah... Pärast kõike seda kremplit panin ka suvekad alla ära...hakkas kohe parem
Re: 1.9 JTD Mure
#12Nii...nüüd natuke maad vuratud autoga ja viga tagasi....Hakkan vaikselt õhulugejat kahtlustama, kuna kõik muu juba kontrollitud ja üle käidud..Kas alfal võib nii proovida, et Õhulugeja pistik tagant ära võtta ja vaadata kas viga jääb või kaob?
Re: 1.9 JTD Mure
#14dexter kirjutas:Nii...nüüd natuke maad vuratud autoga ja viga tagasi....Hakkan vaikselt õhulugejat kahtlustama, kuna kõik muu juba kontrollitud ja üle käidud..Kas alfal võib nii proovida, et Õhulugeja pistik tagant ära võtta ja vaadata kas viga jääb või kaob?
Saab küll lahti ühendada. Tegelikult õhukulumõõtjat ongi ainult vaja siis kui EGR lahti on. Ehks siis osalise koormusega.
Re: 1.9 JTD Mure
#15Kirjutan siia teemasse kuna pealkiri sobib. 159 1,9jtdm 88kw. Kui valistemperatuur on üle ca 22 kraadi, siis hakkab sooja mootoriga ühtlasel kiirusel jõnksutama. Gaasi andes kaob ära. Sügisel, kevadel ja talvel pole probleemi aga just suviti on. Samuti olen tähele pannud, et suvel kui ilm on külmem kui 22 kraadi, siis teeb nii, et sõidu ajal ei tee aga kui jätta auto näiteks poe ette sooja mootoriga, siis pärast ära sõites veidi aega teeb ka. Ehk siis mulje jääb, nagu oleks määrav kapoti all oleva õhu temperatuur. Lahtise õhulugeja pistikuga tegi samamoodi.