Käisin see nädalavahetus jäärajal oma Alfaga. Videot ja pilte pole kahjuks, aga lühidalt, et 1,5-2h rallimist ja 13.8l@100km keskmine kütusekulu oli muljetavaldav.
Kõik, peale ABS'i sai välja lülitada ning see oli piisav. ABS tõestas end väga hea pidamisega- 80km/h pidurid põhja ja auto pidurdab sirgelt.
Mida tahan välja tuua, on auto suur mass, mis kurvis tugevalt tunda annab, kuid auto oma olemusega sai jäärajal üllatavalt hästi hakkama.
Siin enne oli juttu, kuidas autot taltsutada. Testitud, et stabiilsuskontrolliga, kui auto hakkab käest minema, siis elektroonika sätib auto kiirelt sirgeks ja selle tagajärg oli kogu aeg teelt väljasõit. Sirgel teel aitab muidugi autot otse hoida, aga lauges sisekurvis olles ikkagi käib mõte peast läbi, et kui nüüd libisem ja elektroonika appi tuleb, siis aitab sind sirgelt vastassuunda. Ilma elektroonikata ja kiuslikult provotseerides ei õnnestunud ühtegi piruetti teha- lõpuks sai auto alati end ise sirgeks. Väga piiri peal oli pidevalt- nagu tagavedu. Ilmselt hea rehv oli palju abiks.
Aga eks see on teada, et teadlikult ohu piiril sõites oskadki ise paremini autot kontrollida, kuid maanteel pole sul aega külg ees vastassuunavööndis end teel hoida :D Kurvis võtad veel hoo maha, aga kui lumevaalus olles on vaja pidurit tallata, siis ilmselt elektroonika aitab ikka rohkem kui käsipidur ja hinge kinni hoidmine.
Alfa 159 ja jäärada on siiski fun, soovitan! :)
Hea auto on rsk, ma ülirahul selle omadustega talvel (nüüd, kui käima läheb jälle! :)))))
Üks pilt sellest, kuidas tagasiteel lumesahk lund valele poole viskas:

- Alfa Romeo 159 lumeküüsis
- 12637181_10201124675196738_1574125730_o.jpg (43.86 KiB) Viewed 5880 times