talv tulekul!!!!

#3
antud isendi talveks seismapanek ei ole minu meelst sugugi halb mõte.

muud nõu ei oska anda, kui pese puhtaks hoolsalt enne seismapanekut, seest ja väljast. eks sa talvel võid ta ju paar korda käima panna südame rahustuseks... ja lasta mootor soojaks käia.







aga ehk targemad annavad paremat nõu (ma ei ole kunagi elus sellist luksust lihtsalt saanud lubada omale, et auto seisab talvel).

talv tulekul!!!!

#6
talveks :roll:



auto puhtaks, sooja, stabiilse temperatuuriga venitleeritud ruumi ning MITTE UNUSTADA vähemalt kord kuus teda käivitada ning mootor ja salong soojaks lasta :roll: samal ajal võiks ka rehvirõhud üle mõõta :wink:



soovitatav on soojendamisel ka kliima käivitada.



miks sooja-> seisvale autole külm ei meeldi;

miks stabiilse temperatuuriga-> veel vähem meeldib autole temperatuurikõikumine;

miks ventileeritud-> ilma piisava ventilatsioonita tuleb mets tuppa ja seeni saab aastaringi korjata;

miks käivitada-> mootor ei ole ette nähtud kuus kuud järjest seisma, seetõttu kipuvad liikuvosad (nagu rõngad) kinni jääma

miks soojaks lasta-> kontrollimaks, et kõik toimib nagu peab ning ka aku laadimiseks;

miks kliima käivitada-> sellepärast, et kliimal on loll omadus kinni jääda, pealegi kui salong soojaks kütta ning seejärel uuesti seisma jätta ilma õhku kuivatamata siis on tõenäosus, et mets tuleb tuppa :lol:

miks rehvirõhku kontrollida-> kuna juhul, kui õhk kuhugi kaob ja rehv tühjaks vajub, siis lastes sõidukil tühjaksvajunud rehvil kaks-kolm nädalat seista pead hakkama uut rehvi otsima :roll:



variant 2 on samuti olemas, kuid see on juba pigem konserveerimine :roll:



see on iseenesest lihtsam, kuid... eeldab seda, et kevadel näed arvatavasti kurja vaeva auto sõidukorda saamisega :lol:
Tegelikult ma olen normaalne....

talv tulekul!!!!

#7
kliimast veel.

kliimapump kui ta ei tööta on KUIVAL ja kipub mädanema minema lisaks kinnijäämisele. kliimapumpa määrib õli mis on freooniga koos süsteemis. määrimiseks aga peab ta ringlema.



soojendamisest veel...

kuna sul on turbiiniga auto, siis lase tal soojeneda tühikäigul. peale pikka seismist on turbiin kuivaks vajunud kindlasti...

Tegelikult on turbiiniga autol kasulik ALATI lasta käia kohapeal natuke, et saaks turbiin määrimise peale...

Samuti peale kõrgel koormusel sõitmist (paugutamist) tuleks turbiini jahutada. Jahutamiseks piisab kui kohapeal lased käia autol mõned minutid.



enne seismajätmist - kui mootriõli on väsinud siis võiks ta ära vahetada enne seismajätmist...



pukkidele pole autot mõtet tõsta vana kooli kohaselt - puksid puhkavad tööasendis !
cron