Re: O: Alfa 159 2.4 Jtdm generaatori

#3
Remontisin just enda oma, umbes 15 EUR läks juppidele: harjad, kontaktrõngas, tagumine laager. Esimene jäi vahetamata hetkel kuna polnud vabajooksu võtit käepärast. Isegi kui dioodid läbi või pingeregulaator, siis neid ka saada mõistliku raha eest. Kui mähis läbi siis on tasuvus kaheldava väärtusega, sest uus generaator on märkimisväärselt soodne 159-l.
159 2.4 JTDm:
Pilt

Re: O: Alfa 159 2.4 Jtdm generaatori

#4
ma ei ole absoluutselt kursis auto elektroonikaga, nii et ise remontimine jääb vist kahjuks ära. Suur kahtlus on, et kuna roolivõimu pumbaga ja õlipaagiga oli hiljuti probleeme ja sealt tilkus vist õli geneka peale, genekas täpselt roolivõimu pumba all siis ilmselt kärsatas seal miskit läbi aga see on hetkel ainult oletus.

Re: O: Alfa 159 2.4 Jtdm generaatori

#5
valmarv kirjutas: ma ei ole absoluutselt kursis auto elektroonikaga, nii et ise remontimine jääb vist kahjuks ära. Suur kahtlus on, et kuna roolivõimu pumbaga ja õlipaagiga oli hiljuti probleeme ja sealt tilkus vist õli geneka peale, genekas täpselt roolivõimu pumba all siis ilmselt kärsatas seal miskit läbi aga see on hetkel ainult oletus.
Täpselt sama sündmuste jada mis minuga juhtus. Tegelikult olin kursis, et väike leke on, aga ei viitsinud süveneda külmade ilmadega...mõtlesin, et kevade poole vaatan. Ei läinud seda õli palju sinna aga piisavalt, et harjade vahele tekiks nö. "lihvpasta" ja see sõi kontaktrõnga üllatavalt kiiresti ära.

See viga on täiesti remonditav, ei pea uut ostma. Isegi kui lased mõnel spetsil remontida peaks vähemalt pool raha alles jääma võrreldes uuega. Lõuna-Eestis tean paari kohta kus tegeletakse generaatorite ja starteritega, muu Eesti kohta info puudub. Samas kui 50-100 EUR kokkuhoidu savi on ja kiirelt ka vaja siis muidugi uus genekas hea variant, ei tule pärast vabajooksusiduri, laagrite, pingeregulaatori vms. vahetamata komponentide probleeme. Kui uue teed minna, siis see Denso sealt Aero Motorsist hea hinnaga ja originaalis ka peal.

Lisainfoks veel, et geneka vahetus ei ole nagu vanal Mazdal kus kapoti all koera jalutada võib. Mul läks ikka peaaegu päev koos nuputamiste ja muude pisiasjade tegemisega. Kokkupanekuks oli õnneks asi selge juba. Kui viid töökotta kes varem teinud pole siis nad ikka saavad vanduda. Põhimõtteliselt peab roolivõimu pumba maha võtma, parempoolsed mootori kinnitused lahti laskma ning siis tungrauaga üles alla liigutama mootorit vastavalt operatsioonile. Vaja on ka mootorit kuidagi niipalju taha poole liigutada kui vabalt kannatab, muidu ei mahu genekat välja keerutama. Näiteks roolivõimu kronsast koormarihmaga mootoripadja kinnituse poole. Kuna tegelikult juhend ütleb, et mootor maha siis alumine geneka polt läheb vastu kere välja võttes. Sellega on 2 varianti kui mootori maha võtmine välistada:
1) kas tõmbad niipalju välja kui tuleb ja saed poldipea maha.
2)mootor õigele kõrgusele ja võimalikult taha(peab vaatama, et juhtmeid, väljalaset vms. torusid ei väänaks liialt) - tuleb läbi suure kannatuse rattakoopasse välja.
Hiljem siis tuleks vana polt veidi lühemaks teha, et keere mutrist väga välja ei ulatuks, kuna polt on mõistlikum tagasi panna turbo mitte kere poolt.

Kui kellelgi on lihtsam lahendus tahaks ka teada. :D
159 2.4 JTDm:
Pilt
cron