Alfa 166 3.0 -taf-

#1
Tere
Olen siin foorumis mõnda aega kolanud ja tegelikult Alfagi juba eelmisest hooajast õuel, aga mõtteid sel teemal pole veel jaganud.
Alfad käivad koos emotsioonidega ja sellest tingituna see auto minu kätte tuli. Kui aus olla, siis viimase tõuke andis hoopis teine auto. Nimelt oli ühel õhtul minu käes Giulia Veloce, mis oli suurepärane. Tõesti väga mõnus auto, aga perega arvestades pidanuks see olema teine auto ja nii lihtsalt ei mängi välja. AGA mul oli vaja Alfat. Küllap teate isegi. Kohale saab ka jalgratta või bussiga, aga vahel tahaks ju sõita.
Juhuse tahtel oli üks küllalt paljulubav kuulutus: 3ne busso (166kW) 166 keres. Automaat, aga mis seal ikka. Tehnika heas korras ja kasutusel pigem pühapäeva-autona. Puuduseks iluvead kerel, kuid need on silmaga näha ja suurt nuputamist ei ole: kas lepin nendega või mitte.
Pärast esmast tutvust sai paar päeva mõeldud ja enda arust mõistliku hinnaga koju toodud.
Olin jõudnud ka auto ajaloos järge ajada. Auto tõi Eestisse siin figureerinud arturASE ja tema kogemused on foorumis leitavad. Mina olen kodumaal kolmas omanik ja võib öelda, et tehnilise poole pealt on viisakat joont hoitud. Kere vajab iluravi või heaks tulemuseks täielikku värvimist.
Ostsin Alfa pühapäeva-autoks august 2018 ja seni olen teinud järgnevat:
2018
Kohe vahetasin luukide amordid ja õli+filter (Liqui Moly 10w60);
TRK vahetas kastiõli (niipalju kui korraga välja tuleb ja uus peale);
tellisin tükid ja TRK vahetas rihmad, rullid ja veepumba (Kalvo kiitis mootori seisukorda);
2019
uued suverehvid;
läbitud ülevaatus kahe läbipõlenud pirniga;
tegin nahahoolduse.
Talve veetis auto garaažis.
Ja siis olen veel sõitnud ja tankinud. Sellega on ka häda, sest normaalseid teid on küllalt vähe. Niisiis käin Alfaga Lahemaa käänulisi teid pidi vanaemal külas. Küllap suvel tuleb minna ka Võrumaa teid mõõtma.
Pilt

Re: Alfa 166 3.0 -taf-

#4
spark kirjutas:
23 Mai 2019, 17:58
:beaver:
Aga ikkagi ei saa aru miks sa Superbi et tahtnud :roll:
hall metallik diisel ... :P
Sarkasm mulle meeldib :D Huvitav, et sa just Škodat mainid :D Teen töösõite ühe Octaviaga. Iga detail on hästi läbimõeldud ja toimib nagu peab, aga kokkuvõttes surmigav. Škodad on tõelised anti-alfad.

Re: Alfa 166 3.0 -taf-

#5
Mõned asjad ootasid tegemist ja vahepeal oli sõitmist vähem.
Aeg-ajalt hakkas turtsuma ja tuld vilgutama, kuid õnneks sai süüdlane kiirelt tuvastatud (Kalvo andis otsa kätte).
Juba teibitud õhulõdvik kippus vahel lisaõhku andma. Teipisin ise uuesti, et veas kindel olla ja praegu on sellega ok.
Nüüd on vaja leida sobiv silikoonist asendus. Kas GTV oma istub?

Uhasin eile hilisõhtul Alfaga pealinnast lõunasse. Sõites tundsin, kuidas see auto teeb minust parema inimese:D

Re: Alfa 166 3.0 -taf-

#6
Kolasin brittide foorumis ja avastasin päris nutika teibi. Lõdvikut soovitati (püsivalt) parandada isevulkaniseeruva (self amalgamating / self-fusing) silikoonteibiga. Leidsin sellise ka Tesa valikust ja kohalikes ehituspoodides täitsa olemas. Teip ise ei kleepu mitte millegi muu kui ainult enda külge ja seda püsivalt. Tore leid.
Pilt
Pilt
Pilt

Re: Alfa 166 3.0 -taf-

#7
Hoolimata lõdviku käepärasest remondist, on mured õhuga päevakorras. Vahetan õhulugeja välja, kuid siingi loodan odavamalt läbi ajada. Britid on leidnud, et Bosch topib erinevatesse õhulugejatesse sama sensorit ja Alfa puhul kipub plastmassi hind hüppeliselt kasvama. Sel korral tellisin Opeli tüki, millest sensori ringi tõstan ja siis head tulemust ootan :D
Suvist pilti ka
Pilt

Re: Alfa 166 3.0 -taf-

#8
Mul omal ka varuks ostetud Opeli õhulugeja, mille sensor sobib Alfa plastikusse.
Maksis vist 26 eurot :D Alfa oirignaal oleks vist 240 vms.
Anna teada siis kuidas toimetab. Ma ise hetkel veel oiginaal õhulugeja peal. 17.aastat ja endiselt toimetab!

Re: Alfa 166 3.0 -taf-

#9
Tervist
Sain täpselt õigel momendil sõnumi, et automaadis pakk ja ilm oli ka täna väljas toimetamiseks soodne. Kiskusin õhulugeja küljest ja vahetasin ka õhufiltri. Panin tähele, et senine polnud Boschi toodang - õigemini polnud seal üldse markeeringutega priisatud. Pealtnäha soodsama otsa varuosa.
Esialgu tegid meelehärmi kruvid, millega sensorid olid külge keeratud. Taheti vist öelda: "Ära näpi!" Vana sensor oli (security) torxiga, millel väike punn sees ja Boschi oma koguni viieharulise leiutisega (pentalobe security). Mul neist kruvidest kahju ei olnud ja nii ma nad parajaks saagisin.
Senine sensor, mis vahel trikke tegi:
Pilt
Boschi nägemus samast asjast, mida müüdi Opelile
Pilt
Boschi kood sensoril (seda saab mõnelt poolt ka eraldi)
Pilt
Pilt
Läikivatesse torudesse enam piletita ei pääse :D
Pilt

Re: Alfa 166 3.0 -taf-

#10
Kolisin auto sel aastal varakult garaaži ära. Lähemal ajal võiks ju veel ilusat ilma olla, kuid hetkel jääb nii. Katsin pesu ajaks rattad kinni, et pidurid kuivaks jääks. Paistis, et täitis eesmärki... Võib-olla vahetan rattad ära, et säästa suvekaid kandiliseks vajumast.
Kokkuvõtteks: oi krt see mootor kõlab nii hästi
Mu kaheaastane poiss on hakanud kõiki talle huvitavamaid autosid "alhadeks" nimetama :D pisik on edasi antud

Re: Alfa 166 3.0 -taf-

#11
Auto on küll talvepuhkusel, kuid aeg-ajalt on vaja ikka silm peale panna. Minu üllatuseks oli aku kahe kuuga päris tühjaks saanud. Ühendasin laadija külge, kuid aku oli nii viimseni tühi, et laadija ei tuvastanud aku olemasolu - isegi veateadet ei andnud. Hakkasin uusi akusid sirvima, kuid samal ajal viisin aku tuppa sooja. Juba tunnike hiljem tunnistas laadija, et aku on ikkagi olemas ja hakkas laadima.
Käisin paar nädalat hiljem vaatamas ja soojas toas oli kenasti täis laetud ja veateadet ei tekkinud. Läks siis autosse tagasi ja jäi sel korral juhtme otsa. Ehk pääsen ikka uue ostust. Otsisin huviga aastaarvu akult, kuid otsisin vähe või polnudki seda seal.
Et midagi teha, pöörasin kõiki rattaid ka 180*

Re: Alfa 166 3.0 -taf-

#12
Tervist
Suutsin selle kevade ära oodata ja paar nädalat tagasi veeretasin auto välja. Terve talve oli juhe sabas ja aku seega üllatusi ei valmistanud - ka kaks nädalat hiljem on sellega kõik ok. Autole järele minnes oli ilm kõike muud kui kevadine
Pilt
Üks tagumine pidur tundus peale jäävat, aga õnneks sai sellele kiirelt ravi. Ühe hooga käisin ka autoeksperdist läbi sain lahti mind seganud autoaia kirjadega numbrialustest
Pilt
Viimased päevad tõid veel õlivahetuse ja ülevaatuse. Viimase sain korduva, sest ei saadud heitgaaside näitu kätte. Arvas, et leke. Selgus, et oli ka. Siiski tundus asjamees ise ka veidi hajevil: kui summutil on kaks toru, siis kipuvad ka teisest torust gaasid väljuma, kui ühele midagi ette topid - või mis? Igatahes tagumise püti valts vajas tõesti veidi tihendamist ja paar päeva hiljem on ülevaatusega korras (s.t muid vigu ei tuvastatud).
Teisel korral ootas mind sama mees ees ja pärast tagantjärgi ütles, et ikka kipub kuidagi kõmisema. Ma oskasin vaid vastata, et see käib selle mootori juurde...:D
Muidu on 166 täiesti OK koht, kus olla :P
Pilt
Pilt
Numbrialused ka omal kohal
Pilt
Pildistamiseks kehv aeg ja koht, aga praegu paremat ei olnud
Pilt
...esimene tahaks sättimist, onju?

Re: Alfa 166 3.0 -taf-

#14
Alfa Romeo 33 kirjutas:
30 Apr 2020, 10:22
Väga ilus 166. :thumbup:
Numbrimärk võiks eespool olla üldse rohkem juhipoolse külje peal nagu Alfadel enamasti on. :beaver:
Aitäh
Seda numbriasja olen isegi mõelnud. Praegu jääks küll mõningad augud senisele kohale.
Päriselt on kahjuks kerel iluvigu rohkem kui küll.

Re: Alfa 166 3.0 -taf-

#15
Katsetasin täna esimest korda saviga (clay bar) ja olen tulemusega väga rahul. Pesin auto puhtaks ja asusin asja kallale.
Arvasin, et kerel on igasugu jama, aga seda oli palju rohkem kui ootasin. Tagumine ots oli kõige tõrvasem. Mis mind üllatas, oli see, et seda oli hulganisti isegi katusel.
Töö ise suht lihtne: uha rohkelt vedelikku ja libista savitükki edasi-tagasi. Pind saab kiiresti palju puhtamaks. Kontrollimiseks on lihtne nipp. Kui pärast pesu pistad käe kurikuulsasse õhukesse kilekotti ja üle auto libistad, siis on kõik üleliigne sõrmede all hästi tunda. Savijärgne pind on juba hoopis teine tera.
Lisan homme mõne pildi ka...
cron