Page 2 of 2

Talv 2009

Posted: 08 Jan 2009, 13:58
by ts
:roll:

kui Sa asetad ruumi täiega uugava ventilaatori, siis ajad õhku ringi üleval, mitte all (s.t. ülevale suunatud soe õhk jahtub enne, kui see alla jõuab- peab see ju tegema enne autos ringi) :wink:

ehk siis-> kui Sa võtad kodus soojapuhuri ning paned selle kapi peale puhuma... jääb kapi alune ikka külmaks (kuna temperatuur tõuseb ülevalpool oluliselt kiiremini)-> ära unusta, et auto ei ole oma olemuselt gaasiga täidetud kolb vaid väga keeruliste vaheseintega "poolavatud" ruum (kasvõi ring, mida õhk peab tegema selleks, et armatuuri ülaservas olevast avast jõuda juhi varvasteni).

Kaoseteooria toimib kordi efektiivsemalt, kui puhur on suunatud salongi poole (-> arvestades asjaolu, et välistemperatuur jahutab sõites pidevalt esiklaasi, mille soojendamiseks kulub suurem osa väljastatud soojast, võtab aknale suunatud puhuriga jalgade soojendamine -15 kraadi juures aega teadmata hulga-> ainus auto, millega seda olen kunagi proovinud oli Sierra, millel jäi klapp kinni-> igatahes olid peale 55 km läbimist varbad ikka veel jummala külmad), kuigi üleval oli juba soe.

Auto ventilatsioonisüsteem ei ole "reeglina" võimeline -18 kraadise välistemperatuuri juures esiaknale puhudes tagumisi jalamatte sulatama :mrgreen: (või vähemalt ei ole ma ühtegi sellist autot kohanud)-> küll aga on süsteem võimeline need sulatama kui puhur on jalgadele suunatud

Marelli tehniline lahendus ei ole mitte vigane, vaid... veidi läbimõtlemata ( :mrgreen: nii anduri paigutuse, kui ka süsteemiloogika poolelt)-> olen vähemalt 155 näitel juba mitu korda veendunud, et tegemist on tehniliselt "lõpetamata" mudeliga (kõik on väga hästi, kuid pisikesed kuradikesed jäävad ikkagi kripeldama)

ja kogu sooja-külma lõpetuseks

minul ei ole automaatsest kliimaseadmest ei sooja ega külma-> sügis-talvel olen alati kasutanud vent seadmisel manuaalreziimi, selle asemel, et oodata, mida see tark agregaat järgmiseks otsustab :icon_thumbup:

P.S. Muuseas 164-le pakuti räige lisatasu eest põhjamaade paketis... põrandakütet :icon_shocked: ehk siis sarnaseid soojendusplaate, nagu on istmetel, mis paigutati põrandale (koostöös suurema geneka jms'ga) 8) ei mingit märga põrandat

Talv 2009

Posted: 08 Jan 2009, 14:33
by E.T.
ts wrote::roll: kui Sa asetad ruumi täiega uugava ventilaatori, siis ajad õhku ringi üleval, mitte all (s.t. ülevale suunatud soe õhk jahtub enne, kui see alla jõuab- peab see ju tegema enne autos ringi) :wink:

enamusel autodest on aknad siiski ruumi ülemises osas (kus õhku tuleks liigutada) ja ruumi alumise osa soojendamine on suhteliselt mõttetu tegevus... ajab ainult auru üles ja süvendab probleemi, ei enamat... vääna usu ja ihale palju kulub, aknad on siiski udused koos marelliga!

seis ventilatsiooniautomaatika osas endine:
saksamaa 1
itaalia 0

_

PS! järgmisel nädalal hakkab kodusoojust jagama õhksoojuspump... seinamudel... siis oskan kommenteerida kapile asetatud puhuri teooria praktikasse rakendumist ;) kui TS selle vastu huvi tunneb. teema puhtuse huvides oleks ilmselt viisakas seda teha kas privaatselt elektroonseid kanaleid kasutades või suisa silmast silma, koos köögilaua taga pokaalist punast itaallast mekkides (elutoas puudub hetkeseisuga igasugune sisustus veel).

* et siikohal lõpetab taas vahelesegamise, loodetavasti vähemalt jaanuarikuu lõpuni.

Talv 2009

Posted: 08 Jan 2009, 15:04
by mags
mags wrote:ja ka aknapesu tüüsid jäätuvad ära kui suvine vedelik on sees.
nii... -17 väljas ja -20 aknapesuvedelik paagis: tulemuseks tõepoolest jäätund tüüsid. kurat.

austraalias näiteks vahetatakse õli iga 5000km ja filtrit iga 10000km tagant. enamlevinud on 20W-40.
seega W ilmselt ei tähenda winter.

Talv 2009

Posted: 08 Jan 2009, 15:41
by ts
on ikka Winter (SAE)

Austraalias aga talve pole, seega võib vabalt uhada õliga, mis ei kannata temperatuuri alla 10 külmakraadi :mrgreen:

Marelli loogika kohaselt-> automaatreziimil on-> aga kui nuppu vajutada, siis ei ole... ja sooja saamiseks saab sedasama nuppu veel mitu korda vajutada :lol:

seega akende osas-> päri 1:0

OT RUULZ :icon_roll:

Talv 2009

Posted: 08 Jan 2009, 15:52
by timmi
ei mina ei kurda midagi. Uksd 1 kord natuk kinni külmunud ja see tuli vist sellest, et õhtul sai +1 kraadi juures pesulas käidud ja hommikul oli -7... natuke raskendatud oli uste avamine - aga see vist esimene kord 2 talve jooksul. Ja pole mina tihendeid määrinud. 8)
Uksenupud töötavad perfektselt... pärast pest esimene vajutus teha tugevam ja siis käib juba kui kellavärk. Aga eks eelmise talve hakul sai lingid maha kistud ja korralikult puhastatud/kuivatatud ja paksu määrdega kokku tehtud. :icon_thumbup:
Veel pole klaasivedelikud kuhugi ära külmunud... eks sellist meeletut külma pole olnud kah. :roll:
Käsipidurist tunnen nati puudust, aga pole hullu. Vähe sellest, et trossid kinni külmunud, on nad veel pidurite küljest lahti kah :icon_think:

Ei - mina ei kurda. Pigem olen rahul :icon_roll:

Talv 2009

Posted: 08 Jan 2009, 17:19
by MorzokMan
Õliküsimuses on isand ts-l õigus - W tähistab talve. Kui kellelgi peaks olema rohkemat huvi SAE õlitähistuse vastu, siis http://www.hot.ee/siaema//Oli.doc" onclick="window.open(this.href);return false; (Allikaks Jaan Läheb "Laeva diiselmootorite ehitus")

Talv 2009

Posted: 08 Jan 2009, 18:13
by bnd
Laseme veel püha OT edasi :D

JAh, kui külma on mõni kraad, siis alati on kliima järel, olenemata sellest, kunu auto ise õhku suunab. Aga nagu eile õhtul Tallinnast tulles näitas vahepeal -9 ja nüüd lülib siseõhule- ei lähe kliima tööle, isegi mitte manuaalselt.
Muidu hea süsteem, aga see osa ja kuidagi poolik, et hakkab suunama alla.

JA et me ikka teemas oleksime, siis ka autopesu kohta üks sõnavõtt.
Krt, auto tahaks niiiii pesemist praegu, aga kodus survepesurit ei taha kuidagi (praegu -6 aknataga) välja võtta.
Statoilis aga järjekord 10 autot.

Talv 2009

Posted: 08 Jan 2009, 21:35
by Luman
bnd wrote:JA et me ikka teemas oleksime, siis ka autopesu kohta üks sõnavõtt.
Krt, auto tahaks niiiii pesemist praegu, aga kodus survepesurit ei taha kuidagi (praegu -6 aknataga) välja võtta.
Statoilis aga järjekord 10 autot.
Proovi seda Jazz'i automaatpesulat Pääskülas seal Neste taga, olen seal kaks korda käinud ja seal pole kumbki kord mingit järjekorda olnud praktiliselt. Auto saab ka paremini puhtaks kui Statoilis.

Talv 2009

Posted: 08 Jan 2009, 22:26
by bnd
Luman wrote:Proovi seda Jazz'i automaatpesulat Pääskülas seal Neste taga, olen seal kaks korda käinud ja seal pole kumbki kord mingit järjekorda olnud praktiliselt. Auto saab ka paremini puhtaks kui Statoilis.
Krt ei viitsi Tallinna pesema tulla :D
Käisin ühes Pärnu käsipesulas- mnjaa, klientide pärats käib juba võitlus. kvaliteet tõuseb kõvasti.
võtsin tava välipesu leotusega. tavaliselt oli, et 2x leotust, pesu, võibolla ka svammiga üle, uuesti pesu ja välja.
Nüüd aga peale kõike neid protseduure kuivatati auto väljast ära, kõik lukud suruõhuga kuivaks, klaasid väljast selle vett tõrjuva vahendiga kokku (muidu tegin seda kodus), ja kõik uksed seestpoolt kah puhtaks, ja tihendite kuivatus. Vot see on teenindus. lihtsalt veega ülekallamise eest vist on raske konkurentsis püsida

Talv 2009

Posted: 09 Jan 2009, 00:14
by spark
bnd wrote:
Luman wrote:Proovi seda Jazz'i automaatpesulat Pääskülas seal Neste taga, olen seal kaks korda käinud ja seal pole kumbki kord mingit järjekorda olnud praktiliselt. Auto saab ka paremini puhtaks kui Statoilis.
Krt ei viitsi Tallinna pesema tulla :D
Käisin ühes Pärnu käsipesulas- mnjaa, klientide pärats käib juba võitlus. kvaliteet tõuseb kõvasti.
võtsin tava välipesu leotusega. tavaliselt oli, et 2x leotust, pesu, võibolla ka svammiga üle, uuesti pesu ja välja.
Nüüd aga peale kõike neid protseduure kuivatati auto väljast ära, kõik lukud suruõhuga kuivaks, klaasid väljast selle vett tõrjuva vahendiga kokku (muidu tegin seda kodus), ja kõik uksed seestpoolt kah puhtaks, ja tihendite kuivatus. Vot see on teenindus. lihtsalt veega ülekallamise eest vist on raske konkurentsis püsida
Pärnu bussipargis saab ise pesta 75EEK-i eest (olen aegajalt käinud, kui on saanud Pärnus olla), kuigi ka seal on praeguseal ajal ilmselt järjekord.
Mulle on jäänud mulje, et see on 24h lahti ja õhtuti järjekord peaaegu puudub väga hilja oled ainus :icon_angel:

kas Tallinnas on selliseid võimalusi? KUSKIL VOOLIKUOTSAS, ISE PESTA? :roll:

Talv 2009

Posted: 13 Jan 2009, 16:59
by Alfa Romeo 33
Tere! :)
Ise küll hetkel Alfat ei oma,aga nii palju võin julgustuseks öelda,et ega see Alfa nüüd nii kehvake ka ole,et talvel üldse ei tööta! :wink:
Nägin siin ükspäev,kuidas vähese elektroonikaga ould skhuul vaznikut lohistati slepis järgi,igatahes see vaatepilt ütles rohkem kui tuhat sõna,ning pani muigama ka! :lol: