Talv 2009
Posted: 08 Jan 2009, 13:58

kui Sa asetad ruumi täiega uugava ventilaatori, siis ajad õhku ringi üleval, mitte all (s.t. ülevale suunatud soe õhk jahtub enne, kui see alla jõuab- peab see ju tegema enne autos ringi)

ehk siis-> kui Sa võtad kodus soojapuhuri ning paned selle kapi peale puhuma... jääb kapi alune ikka külmaks (kuna temperatuur tõuseb ülevalpool oluliselt kiiremini)-> ära unusta, et auto ei ole oma olemuselt gaasiga täidetud kolb vaid väga keeruliste vaheseintega "poolavatud" ruum (kasvõi ring, mida õhk peab tegema selleks, et armatuuri ülaservas olevast avast jõuda juhi varvasteni).
Kaoseteooria toimib kordi efektiivsemalt, kui puhur on suunatud salongi poole (-> arvestades asjaolu, et välistemperatuur jahutab sõites pidevalt esiklaasi, mille soojendamiseks kulub suurem osa väljastatud soojast, võtab aknale suunatud puhuriga jalgade soojendamine -15 kraadi juures aega teadmata hulga-> ainus auto, millega seda olen kunagi proovinud oli Sierra, millel jäi klapp kinni-> igatahes olid peale 55 km läbimist varbad ikka veel jummala külmad), kuigi üleval oli juba soe.
Auto ventilatsioonisüsteem ei ole "reeglina" võimeline -18 kraadise välistemperatuuri juures esiaknale puhudes tagumisi jalamatte sulatama

Marelli tehniline lahendus ei ole mitte vigane, vaid... veidi läbimõtlemata (

ja kogu sooja-külma lõpetuseks
minul ei ole automaatsest kliimaseadmest ei sooja ega külma-> sügis-talvel olen alati kasutanud vent seadmisel manuaalreziimi, selle asemel, et oodata, mida see tark agregaat järgmiseks otsustab :icon_thumbup:
P.S. Muuseas 164-le pakuti räige lisatasu eest põhjamaade paketis... põrandakütet :icon_shocked: ehk siis sarnaseid soojendusplaate, nagu on istmetel, mis paigutati põrandale (koostöös suurema geneka jms'ga)
