Alfa Romeo 166 2.4 JTD 20v Distinctive, 2004, teager

#16
Minu teada ikka vilgutamiseks!
Aga võibolla on mul ka midagi katki :-)
Loogika vist selles, et (kirjade järgi) läheb Xenon kauem põlema (kui vilgutada tahad). Meil muidugi savi, kuna siin riigis peavad tuled kogu aeg põlema ja Xenonid muudavad lihtsalt nurka.

Alfa Romeo 166 2.4 JTD 20v Distinctive, 2004, teager

#17
nielsek wrote:Minu teada ikka vilgutamiseks!
Aga võibolla on mul ka midagi katki :-)
Loogika vist selles, et (kirjade järgi) läheb Xenon kauem põlema (kui vilgutada tahad). Meil muidugi savi, kuna siin riigis peavad tuled kogu aeg põlema ja Xenonid muudavad lihtsalt nurka.
No mõhkugi ei saa aru...
Description
The car is equipped with two main beam headlamps.

The main beam headlamps are switched on:

when the dipped beam headlamps are on, by pressing the lever towards the dashboard (stable mode)

in 'flash' mode, by pulling the lever towards the steering wheel (unstable mode)
Fixed main beams: controlled by an electromagnet that opens the gas discharge bulb shade to switch the lights from dippped to main beams;

Main beams in spot flash mode: can be operated even with the dipped beams off; a special bulb is used for this function; this is a conventional halogen bulb operated independently by the gas discharge headlamp electronic system.

Both lights are never activated simultaneously.

The circuit is protected by two fuses, one for the right hand headlamp, one for the left hand headlamp.

A warning light in the panel signals that the main beam headlamps have been switched on.
No krdi itaallased - punane tekst ütleb, et kaugtuled aktiveeritakse kui lähituled põlevad ja kangi armatuuri suunas lükates püsivasse asendisse. Sinine tekst ütleb aga et lähi- ja kaugtuli ei põle kunagi korraga :duh:

No mida nüüd uskuda siis?

terv, teager
Image

Alfa Romeo 166 2.4 JTD 20v Distinctive, 2004, teager

#18
No mina loen välja, et need H-d on seal vaid vilgutamiseks. "Stable mode"-s tehakse xenonil kardin lahti ja läheb valgemaks. "Unstable mode"-is ehk siis vilgutamise korral, kasutatakse H-i. Nad lihtsalt on feilinud selles jutus ühte asja kaks korda sama nimega kutsumisel. Teisel korral on "unstable mode" asemel "spot flash mode". Seda saad kasutada ka siis, kui xenonid pimedad on parasjagu. Sinine kiri on siiski õige, ei saa mõlemat korraga.
Eesti Saabiklubi ja foorum

Alfa Romeo 166 2.4 JTD 20v Distinctive, 2004, teager

#19
Kuidas sa vilgutad kui lähituled (e. Xenonid e. dipped beams) pole sisse lülitatud?
Vilgutamiseks Xenonite sisse lülitamine ja üles keeramine (st. mitte dipped vaid main) võtaks selgelt liiga kaua aega. Sellepärast on kõrval tavaline pirn, mis vilgutades kohe põlema läheb (kui Xenonid/lähituled ei põle).
Kirjade järgi korraga tavalisi vilgutada ja Xenon'eid tõsta (dipped > main) ei saa. Ehk teoorias, kui Xenon põleb, siis halogeeniga vilgutada ei saa, vaid Xenon keerab lihtsalt nurka (dipped > main).

Proovi ära kas päriselt ka nii on :-)

Alfa Romeo 166 2.4 JTD 20v Distinctive, 2004, teager

#20
Osadel autodel (nt Saabil) hakkab kaugtuledena põlema Xenon täies ulatuses avatuna ja ka H7 kaugtulena. Sellega, miks on pandud halogeen vilgutamiseks, olen väga hästi kursis :D

Lihtsalt meenub, et mõni aeg tagasi sõites kaugtuledega valgustati puude latvasid kollaselt - ehk siis "stable modes" nagu oleks kasutatud halogeene. Samas kui hakkasin reguleerima neid, siis saab ainult välgutada.

Üritan selgeks teha kas mul olid luulud vahepeal ja peabki nii olema või ons midagi muud :)

terv, teager
Image

Alfa Romeo 166 2.4 JTD 20v Distinctive, 2004, teager

#21
Damdidamdidamm....

Vahepeal siis ülevaatus läbitud TRK's, uued Osrami Xenonid ees, kõik neli stabilisaatori varda konti väljavahetatud (TRW jällegi). Termostaat tellitud, õlivahetus vaja jälle teha (kus neelab alles kilomeetreid see masin).

Üllatusena selgus, et tagasilla tala/raam (crossrail/ subframe) neljast puksist ainult 1 on veel pesas kinni, teised kõik liiguvad :icon_shocked: Kiire pilguheit ePeri kinnitas Alfainsenerida leidlikust - uued puksid tulevad koos raamiga.... urrr... :icon_thumbdown:

Kas keegi on kokku puutunud, millise tootja pukse võiks sinna panna või mis uretaane panna?

terv, teager
Image
Attachments
Alfa_166_rear_subframe_bushes.jpg
Alfa_166_rear_subframe_bushes.jpg (16.8 KiB) Viewed 8870 times

Alfa Romeo 166 2.4 JTD 20v Distinctive, 2004, teager

#25
janar_t wrote:Nõup, aga väike paranoia tekkis küll, kui sinu posti lugesin :mrgreen:
Süvendan su paranoiat :)

Kas sul tripoidid vahetatud juba? Mul see tee ees - hetkel tundub, et neid saada ainult originaalina, 137€/tk PM'ist.
Ons keegi leidnud soodsamaid variante?

terv, teager
Image

Alfa Romeo 166 2.4 JTD 20v Distinctive, 2004, teager

#26
Polegi pikka aega kirjutanud, lisaks mõningad juhtumised vahepeal. Septembri lõpp/oktoober sai ette võetud Soomes ca 1200 km tripp, kus kiirteedel kohati ilmutas end automaatkastituli. Egas midagi tähele pannudki, ühtäkki näed, et pöörded on kõrgemal, kastituli põleb ning käik on alla vahetatud 4nda peale. Ja ka ära lukustatud 4nda peale, nimelt pidurdades ragistas ja prõmmis tugevalt ehk ei tahtnud 4ndalt ka enam alla vahetada. Restart ja jälle okei, kuni järgmise korrani.

Kohe Eestisse tagasi tulles sai ühel tänaval jalg sirgeks lükatud ja nätaki, mootor hakkas lonkama ning mustas suitsu tagant välja ajama. Natuke jämedamat häält tegi ka. Sai ta siiski kodu ära sõidetud sellisena (ca 10km). Suured tänud Kalvole, kes viitsis õhtul välja tulla ning tegi kindlaks, et 4ndas silindris on midagi mäda. Sai otsustatud siiski puksiiri kasuks, et edasisis kahjustusi vältida, esialgu panustasime pihusti peale. Kuid oh ei, rihmakaanest oli ühe kiva sisse visanud ning rihma üle visanud hamba võrra. Kuna tegu suht pommikindla diisliga, siis pääses ainult nookuri vahetusega. Pihustid said ka kõik ära pestud, uued tihendiseibid külge ja loomulikult uus rihm jälle peale. Ja edasi töristama. Siinkohal täiendaksi Clarksonismi „You can't be a true petrolhead until you've owned an Alfa Romeo“ – ja Sa pole kunagi tõeline Alfist kui pole rihmapurunemise läbi elanud. :D

Peale seda kohe ka sügisene nahahooldus tehtud, vaha kahjuks ei jõudnud.
Talve tulekul sai muretsetud 16“ Speedline veljed ja sinna peale Dunlop Icetouch naastud. Harjunud lamelli ja toore jõuga, suudab VDC (ESP) naastuga väga edukalt toimetada. Miinuseks muidugi suurem müra maanteesõidul.

Järgnevalt tuli ette võtta AT kast. Jamad olid tegelikult tagajärgi, põhjus lekkiv salongiradiaator. Novembri alguseks jõudis kohale ka kauaoodatud termostaat (enne termostaadi vahetust +5 kraadiga ka peale 10 km tuli ainult külma õhku) ja kuna ma ise juba liiga valgekraeks muutunud, sai lastud radiaator ja termostaat Kalvo juures ära vahetada.

Rohkema valguse ja disaini jaoks said muretsetud udutuledesse Osram Nightbreaker+ pirnid ja esigabariitidesse Osrami LED’id temperatuuriga 4100K – ehk samat tooni nagu standard Xenonidki. Tulemus selline, nagu taotlus oli – kena soe valge valgus esituledes, mis ka valgustab. (igasugune CoolBlue on OUT mu jaoks, see tee on juba läbitud).

Hetkel sõidab ringi tavalise Alfaga – ehk mootoritulega. Eelmisel aastal vahetatud nukkvõlli anduri jamab. Ehk siis nagu öeldakse, kui tahta odavat ja head, siis tulebki osta odav JA hea. Loodetavasti saab sel nädalal sõita korralikult.

Vahepeal on auto kenasti kõik külmad üle elanud. Ootan, et mingi hommik enam ei käivituks, oleks põhjus uued eelsüüteküünlad muretseda... Aga see talv vist ei juhtu seda.
Mõni talvine pilt kah jutu jätkuks.
Image
Image
Ahjaa, kas kas VDC’d saab ka välja lülitada? ASR nupp kangi juures lükkab välja ainult veojõukontrolli – saad ratta keerlema, kuid kui kässariga kurvi võtad, siis astub VDC ikka vahele ja rikub kõik lõbu ära  Kasutamisjuhend räägib ainult ASRi deaktiveerimisest selle lüliti abil.

terv, teager
Image

Alfa Romeo 166 2.4 JTD 20v Distinctive, 2004, teager

#27
VDC väljalülitamiseks on teoreetiline viis üle ics-i aga see uutele vist ei laienenud (kuidagi pikalt nuppu all hoides pidi ka vdc koos tractioniga maha saama) ja siis on kindel viis - tõmba abs-anduri pistik lahti B-)
Tegelikult ma olen normaalne....

Alfa Romeo 166 2.4 JTD 20v Distinctive, 2004, teager

#28
Kena 166
Kohe peale oma 166 müüki otsisin ka uue näolapiga 2,4d aut aga ei leidnud :cry: Pidin :icon_censored: sõitma Notega ja nüüd sain Crosswagoni.
Ikkagi kurt. kena 166...
Otsi ülesse ABS kaitse sikuta välja ja mitte miski ei toimi ABS, VDC ICS jne. kõik juhivad läbi ABS andurite asju. Sai kunagi Primeraga sama tehtud kuid ohh häda siis ei töödanud ka spidokas.

Re: Alfa Romeo 166 2.4 JTD 20v Distinctive, 2004, teager

#29
Ohoh, palju vett jällegi merre voolanud vahepeal.

Jaanuaris 2013 lastud vahetada mõlemad tripoidid ning vasak välimine veovõlli ots - loksud olid sees.
Samuti nuka andur vahetatud ära, seekord originaali vastu. Mootorituli kohe viisakam ja viimastel kuudel ei ilmuta end üldse. Alfa puhul on küll reegliks, et kõigepealt ostad odava asja kuna oled ihne ja siis ostad hea asja, sest teisiti lihtsalt ei saa :)

Veebruaris tehtud ka õlivahetus jällegi (hetkel mingi 7-8 tuhande tagant tehtud). Siis sai siiber võtmega ukse kinni keeramisest ning Auto Velocest tellitud ka juhi ukselukk ning see aprillis ära vahetatud. Puldiga on mugav!

Suveveljed 17" lasin pritsiga puhtaks teha ja halliks pulbervärvida. Nende ohtrate kodarate pärast ei viitsinud ise seda ette võtta, nagu Janar_T seda tegi :hi:

Augustis tehtud TRK's jällegi 220.000 hooldus, lisaks ka AT kasti õli välja vahetatud. Seda vist 4 või 5ndat korda juba - lihtsalt profülaktika mõttes. Lisaks tagumistel klotsidel hõõrdkatted olid irdumas, ka need sai uuendatud.

P.S. Masin endiselt müügis, teatud summa juurode eest saab ta omandada, kel soovi. Link signatuuris all ;)

Üks väike pilt kah üleeilsest, et jutt liiga igavaks kätte ei lähe :)

terv, teager
Image
Attachments
20130827_136_1.jpg
20130827_136_1.jpg (161.34 KiB) Viewed 7732 times

Re: Alfa Romeo 166 2.4 JTD 20v Distinctive, 2004, teager

#30
Igav... Ei mootorituld, ei kastituld. Hõõgsüüteküünalde tuli sai taltsutatud, TRK lasin ära vahetada (endel polnud sellist ülipikka 9mm padrunit võtta, muidu käkitegu). Kuu aega juba lamellid all, Ootame talve. Ehk läheb lõbusamaks.

terv, teager
Image