Alfa Romeo 166 2.4 JTD 20v Distinctive, 2004, teager /MÜÜDUD

#1
No eks on siis aeg kapist välja tulla ja esitleda enda esimest itaallast.
Saatuse tahtel ja enda suurest huvist sai mõni aasta tagasi itaalia kaunitaridega igapäevaselt tegeletud. Tänu sellele ka poolega Eesti alfakogukonnast tuttavaks saadud :icon_hi:
Kuigi paljud alfad olid "koledad", ebapraktilised, lagunevad, roostetavad; tekkis side ka mõne mudeliga, mis rohkem südamesse kasvas. Üks oli 916 V6 GTV, mis on kõige ehtsam Alfa üldse - maailma kõige ebapraktilisem auto üldse ja teisalt 166, mis oli kõige "tavalisem" Alfa.
Elu läks edasi ja silme eest möödusid 540d, A6d, Volvod-Saabid, Superbid-Octaviad, mida kõike oleks võinud ligi võtta... aga miski ei tundunud õige. Eks sai siis pidevalt silmi lahti hoitud ja vahepeal oleks isegi ühe musta iluduse omanikuks saanud, aga saatus nii ei tahtnud. Tuli ikka PUNANE, nagu Alfale kohane!!!

Kuigi vahepeal on palju vett merre voolanud ja auto juba tükk aega garaazhis seisnud, siis täna nägin teda esmakordselt puhtana. Suured tänud selle eest MobileSPA'le kus auto oli viimasel nädalal erinevaid ilus ja hoolitsusprotseduure saamas:
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Autot ostes sai enamik vigu kohapeal kindlaksmääratud ning kalkulatsioonid tehtud. Hetkel on masin täiesti sõidetav juba :)
Tehtud töödest seni:
1. Käsipiduritrossid, esimesed klotsid (Brembo(, pidurivedelik vahetatud
2. EGR ja AT kasti õli vahetatud, uued kojamehed Trico Neoformid
3. ICS kood lunastatud PMist (vist enamik 166 omanike rõõmudest)
4. Rool ja käigukangi nupp lastud värvida SmartServices
5. MobileSPA'ls tehtud keemiline puhastus, naha sügavpuhastus, salongi desinfitseerimine osoonigeneraatoriga, mootoripesu (JTD noh, sellega ei juhtu midagi), tulede poleerimine ja ühelt nurgalt kriimude väljaajamine ja kõige primitiivsem vahakiht peal.

Järgmine nädal ootab ees hooldus ja hammasrihma vahetus (viimasest vahetusest on kirjade järgi 6 aastat ja 100.000 km :shock: ) Endiselt ootab nurgas üks ukselukk, et keegi selle külge paneks. Esimesed alumised õõtsad ootavad ja ülemised tellitud, taga kääksub nagu vedruvanker, Sinistra666 panustas siin käändtelje pukside peale - eks vahetame need ka siis ära.

Tähelepanelikum lugeja ehk märkas, et tegu on masuudipressiga. Kuigi ma elupõline diislivihkaja ja ei uskunud, et kunagi ma diisliga sõidaks, siis "never say never" ja nii ta ongi nüüd. 159 peal on JTDm ennast väga hästi näidanud ja 20v JTD on täiesti "pandav" 166 peal kah. Minekut (lonkava EGRiga) oli piisavalt, kui saab uue rihma külge, julgeb ka rohkem vajutada. Peale ICS koodi soostub ka kompuuter enda saladusi avaldama ja hetkel 100 km mis linnas sõidetud, näitab keskmiseks kuluks 7.4 liitrit :) Eks see saigi määravaks mootorivalikul, IMO seda kahetonnist monstrumit on kõige mõistlikum liigutama just masuudipress. Eks GTV tuleb 3.0 V6 :butt:

Hetkel, mittealfalikult (ptüi-ptüi-ptüi) kõik näib toimivat. Vaieldamatult on 166 üks mugavamaid autosid, millega ma kulgenud olen ning mul on suur privileeg oma tagumikuga tema juhiistet hõõruda.
Veidi iseloomu on näidanud kah, kord klaasipesuvedelikku peale tõmmates jäigi pump tööle (relee???) ning ICS arvab, et EMT kaart, mis ma talle pakun, ei sobi enam (paar nädalat tagasi meeldis see talle küll).

Masinast ka siis veidi. Tegu 12/2003 (MY2004) ilmavalgust näinud 20v esimese põlvkonna commonrail diisliga (ilma DPFilta, jess). Tumepunane metallik, must nahksisu. Põhimõtteliselt kõik lisad (puudu katuseluuk, roolinupud, parkimisandurid, DSP) - kaht viimast üritab külge pookida mingi aeg. Läbisõit soliidne kaks sajandikku tuhandet kohe kellale kukkumas, ehk siis diisli kohta oma esimeses nooruses. Hetkel all 17" valuveljed, kel pakkuda 16" originaalvelgi talveks, võtke ühendust. Kel on ideid, kuidas ära tappa see rõve summeri heli, mis tekitatakse tagurpidi käigu sissepanekul ja ilma turvaööta sõitmisel, jagage mõtteid.

Soovilugude ja tänukirjade aeg. Täname janar_t (krt, sa said 166 endale enne mind) kellega hea mõtteid vahetada. Samuti nielsek'it kelle 166 TI oli inspiratsiooniks ning kellega rollid oleme vahetanud infojagamises. Täname uiskurit, kes endiselt viitsib veel mu lollidele küsimustele vastata. Muidugi ka alfaman'ile kes igapäevaselt ikka utsitas tagant. Lisaks tänud Sinistra666'le, kes on nõus olnud mu punase kullinina eest hoolitseda. Ja muidugi täname tagantjärgi eelmisi omanikke, kes selle itaalia kaunitari Eestimaale üldse tõid.

Ahjaa, kui näete seda Tallinna teedel, siis tõstke käppa ka ikka. Enamus ajast hakkab sõitma temaga mu kallis kaasa, aga eks mulgi nädalavahetustel lubatakse minna torusid puhtaks köhima.

terv, teager
Last edited by teager on 11 Oct 2014, 16:10, edited 1 time in total.
Image

Alfa Romeo 166 2.4 JTD 20v Distinctive, 2004, teager

#2
Ohtralt tõstukitunde :alc:

Muidu. Sul on (veel) võimalus 916 GTV enne mind majja võtta. Mul sügeles siin möödunud sügisel juba selle järele ja mõned päevad pandi just üks päris edev auto üsna kommiraha eest müüki :butt:

Alfa Romeo 166 2.4 JTD 20v Distinctive, 2004, teager

#7
No see must 916 on kahjuks Phase 1 veel, vana sisuga.. Tahaks ikka Phase 2'te ja seni kui midagi ei põle, siis on ka aega vaadata ja oodata.

Pühapäev sai endal käed p****e alt välja sikutatud ning veidi nokitsetud. Toanurgas olev parem tagumine ukselukk leidis koha auo külge. Tellitud sai see nielseki soovitusel Auto-Veloce'st. Saabunud lukk oli identne originaaliga ehk siis OEM tootja oma. Hinnavahe 50€ võrreldes PM poolt pakutuga. Kinnitust sai jällegi tõsiasi, et itaallased ikka tehnilist kirjandust koostama ei kõlba; varustauna eLearni juhistega oli päris palju helgeid hetki, mida oli unustatud kirja panna.
Sai ka esimene kroomitud kolmnurk maha kistud ning Sliceri kunagise soovituse põhjal Automaailmast Autosoli kroompastaga läikima nühitud. Läigib veel rohkem. :roll:

Kannatamatult ootan rihmavahetust, et saaks juba minna maanteele torusid tühjaks köhima :icon_crazy:

terv, teager
Image

Alfa Romeo 166 2.4 JTD 20v Distinctive, 2004, teager

#9
spark wrote:kas sa seda panid tähele, et ees Alfa märgi taga on sul mootori käivitamiseks, vända ava :twisted:
Jeez, nähtud :) Vänta ainult pole leidnud veel :P
Hammasrihm nüüdseks vahetatud, õlid-filtrid ka. Peenestamas käidud. Minek täiesti piisav suure kolaka kohta, kuid turboSaab laksab paremini selga. See-eest pidurid - Brembo topeltkolbidega (said ka Brembo klotsid sinna pandud) on igati esmaklassilised. 100 km/h nulli pidurdamine tahab nagu Jeremy Clarksonil, näo peast ära rebida.
Esimene täistankimine ka tehtud, arvutusmeetodil pakub kütusekuluks 8,9l/100 km kohta. Natuke palju... ehk hetkel süüdi see, et pool sellest on sõidetud maanteel vigase EGRiga ja teine pool linnas keskmise kiirusega 30km/h (ICS järgi). Eks näis, mida järgmine tankimine toob :icon_roll:

terv, teager
Image

Alfa Romeo 166 2.4 JTD 20v Distinctive, 2004, teager

#10
Eile külma ilma ja vihmasajuga üritasin ventilaatori kiirust muuta, ei midagist... puhub põhimõtteliselt esimeses astmes ainult. Täna lõunal käies auto kuumaks köetud, konditsioneeri lülitas koha sisse, vent huugama ja suutis igasugustel kiirustel huugata... Näitab iseloomu juba?

Ukse kinni lööd, siis kaob telefonil ühendus SIM kaardiga. Veidi mudimist ja jälle tagasi.

Mootor on kergelt puterdama hakanud. Soovitatakse siin Forte diislilisandit - mis diislivennad räägivad? On kuskil vabamüügis ka seda?

terv, teager
Image

Alfa Romeo 166 2.4 JTD 20v Distinctive, 2004, teager

#11
teager wrote:Näitab iseloomu juba?
Alfaomaniku rõõmud :sherlock:. Aga võin sind sellega lohutada, et umbes aasta pärast sellised ajutised ikaldused sind enam väga ei häiri, vaid võtad neid kui asja juurde käivat :mrgreen:

Igaljuhul, enda kogemusest - käi strateegilised (eLearn) ja need kui-ma-juba-siin-olen (kuhu pärast poole armatuuri laiali lammutamist põrandal roomates, kui õues juba pimedaks minema hakkab, näpud taha saad) pistikud enne üle, kui kõnts klemmid ära rikkuda jõuab ja probleem krooniliseks muutub :grandpa:

Alfa Romeo 166 2.4 JTD 20v Distinctive, 2004, teager

#12
Täna sai juhiukse piiraja väljavahetatud. Hakates asju kokku panema ning kohendades kõlari juures olevat isolatsiooni, jäi pihku selline kummist vidin. Ei olnud ta kuskil kinni, lihtsalt jäi kätte. Ei leidnudki kohta, kuhu saa peaks sobituma - kas klaasi serva alla kuhugi?

terv, teager
Image
Attachments
julla.jpg
julla.jpg (65.08 KiB) Viewed 10213 times

Alfa Romeo 166 2.4 JTD 20v Distinctive, 2004, teager

#13
Sõitsid vist natuke aega tagasi praamiga Saaremaale? :) Täitsin ise tööülesandeid ja vahepeal sattusin paar korda mööda kõndima. :icon_wave: Oleks juttu ka teinud aga kahjuks oli natuke kiire.

Väga ilus auto on, järgmise masinaks ka endale ikka feissliftitud 166 võtma. :icon_thumbup:

Alfa Romeo 166 2.4 JTD 20v Distinctive, 2004, teager

#15
Alfa 166 on ... igav :)
Mitte midagi ei juhtu...

Vahepeal hakkas veidi popsima - viienda silindri pihUsti tihendit ssai siis kohendatud. Kastiõli veelkord vahetatud ning tagumised käändtelje puksid ning kõik neli esimest õõtsa välja vahetatud (TRW, originaalitootja)?

Ca. 4000 km läbi sõidetu, kõige suurem kütusekulu saadud linnas 8.96 l, kõige väiksem maanteel 5.46 l.
Tanklasse on igatahes meeldivalt vähem asja.

Üks huvitav tähelepanek veel - kas need H1 kaugtuled on mõeldud ainult vilgutamiseks või peaksid nad põlema ka koos Xenonitega? Hetkel kaugtulede peale pannes Xenoni luup avatakse täielikult kuid halogeeni juurde põlema ei panda - kas mingi relee viga või nii ongi?

Terv, teager
Image