Saatuse tahtel ja enda suurest huvist sai mõni aasta tagasi itaalia kaunitaridega igapäevaselt tegeletud. Tänu sellele ka poolega Eesti alfakogukonnast tuttavaks saadud :icon_hi:
Kuigi paljud alfad olid "koledad", ebapraktilised, lagunevad, roostetavad; tekkis side ka mõne mudeliga, mis rohkem südamesse kasvas. Üks oli 916 V6 GTV, mis on kõige ehtsam Alfa üldse - maailma kõige ebapraktilisem auto üldse ja teisalt 166, mis oli kõige "tavalisem" Alfa.
Elu läks edasi ja silme eest möödusid 540d, A6d, Volvod-Saabid, Superbid-Octaviad, mida kõike oleks võinud ligi võtta... aga miski ei tundunud õige. Eks sai siis pidevalt silmi lahti hoitud ja vahepeal oleks isegi ühe musta iluduse omanikuks saanud, aga saatus nii ei tahtnud. Tuli ikka PUNANE, nagu Alfale kohane!!!
Kuigi vahepeal on palju vett merre voolanud ja auto juba tükk aega garaazhis seisnud, siis täna nägin teda esmakordselt puhtana. Suured tänud selle eest MobileSPA'le kus auto oli viimasel nädalal erinevaid ilus ja hoolitsusprotseduure saamas:












Tehtud töödest seni:
1. Käsipiduritrossid, esimesed klotsid (Brembo(, pidurivedelik vahetatud
2. EGR ja AT kasti õli vahetatud, uued kojamehed Trico Neoformid
3. ICS kood lunastatud PMist (vist enamik 166 omanike rõõmudest)
4. Rool ja käigukangi nupp lastud värvida SmartServices
5. MobileSPA'ls tehtud keemiline puhastus, naha sügavpuhastus, salongi desinfitseerimine osoonigeneraatoriga, mootoripesu (JTD noh, sellega ei juhtu midagi), tulede poleerimine ja ühelt nurgalt kriimude väljaajamine ja kõige primitiivsem vahakiht peal.
Järgmine nädal ootab ees hooldus ja hammasrihma vahetus (viimasest vahetusest on kirjade järgi 6 aastat ja 100.000 km

Tähelepanelikum lugeja ehk märkas, et tegu on masuudipressiga. Kuigi ma elupõline diislivihkaja ja ei uskunud, et kunagi ma diisliga sõidaks, siis "never say never" ja nii ta ongi nüüd. 159 peal on JTDm ennast väga hästi näidanud ja 20v JTD on täiesti "pandav" 166 peal kah. Minekut (lonkava EGRiga) oli piisavalt, kui saab uue rihma külge, julgeb ka rohkem vajutada. Peale ICS koodi soostub ka kompuuter enda saladusi avaldama ja hetkel 100 km mis linnas sõidetud, näitab keskmiseks kuluks 7.4 liitrit

Hetkel, mittealfalikult (ptüi-ptüi-ptüi) kõik näib toimivat. Vaieldamatult on 166 üks mugavamaid autosid, millega ma kulgenud olen ning mul on suur privileeg oma tagumikuga tema juhiistet hõõruda.
Veidi iseloomu on näidanud kah, kord klaasipesuvedelikku peale tõmmates jäigi pump tööle (relee???) ning ICS arvab, et EMT kaart, mis ma talle pakun, ei sobi enam (paar nädalat tagasi meeldis see talle küll).
Masinast ka siis veidi. Tegu 12/2003 (MY2004) ilmavalgust näinud 20v esimese põlvkonna commonrail diisliga (ilma DPFilta, jess). Tumepunane metallik, must nahksisu. Põhimõtteliselt kõik lisad (puudu katuseluuk, roolinupud, parkimisandurid, DSP) - kaht viimast üritab külge pookida mingi aeg. Läbisõit soliidne kaks sajandikku tuhandet kohe kellale kukkumas, ehk siis diisli kohta oma esimeses nooruses. Hetkel all 17" valuveljed, kel pakkuda 16" originaalvelgi talveks, võtke ühendust. Kel on ideid, kuidas ära tappa see rõve summeri heli, mis tekitatakse tagurpidi käigu sissepanekul ja ilma turvaööta sõitmisel, jagage mõtteid.
Soovilugude ja tänukirjade aeg. Täname janar_t (krt, sa said 166 endale enne mind) kellega hea mõtteid vahetada. Samuti nielsek'it kelle 166 TI oli inspiratsiooniks ning kellega rollid oleme vahetanud infojagamises. Täname uiskurit, kes endiselt viitsib veel mu lollidele küsimustele vastata. Muidugi ka alfaman'ile kes igapäevaselt ikka utsitas tagant. Lisaks tänud Sinistra666'le, kes on nõus olnud mu punase kullinina eest hoolitseda. Ja muidugi täname tagantjärgi eelmisi omanikke, kes selle itaalia kaunitari Eestimaale üldse tõid.
Ahjaa, kui näete seda Tallinna teedel, siis tõstke käppa ka ikka. Enamus ajast hakkab sõitma temaga mu kallis kaasa, aga eks mulgi nädalavahetustel lubatakse minna torusid puhtaks köhima.
terv, teager