:icon_wave:
vabalt
see funktsioon on loodud selleks, et tagada päästjate ohutus-> kogu lõhkepakett on suunatud laeng

see tähendab, et raketikütus süüdatakse ühest suunast (ehk siis padjapoolsest otsast) ja põlemisel tekkiv gaas juhitakse patja.
Kui nüüd võtta padi ja visata lõkkesse, siis on ülimalt tõenäoline, et pakett süttib küljelt ning löögijõud ei ole suunatud mitte patja vaid külgedele. Täpselt samal põhjusel lastakse padjad vastu taevast või eemaldatakse ka vanametalli viidavatel autodel (et tagada igasuguse jama ärajäämine)
piltlikuks näiteks võiks praegu tuua aerosoolpudeli-> kui suunata "juga" tulle, siis põleb kõik ilusti ära ja suurt probleemi pole; kui visata pudel tulle, siis toimub paisumine ning suunatud joast ei jää alles midagi vaid kogu lõke lendab sädemeteks
ja kui nii pikalt juba räägitud on, siis panen lühidalt kirja ka bäägisüsteemi ehituse
kogu süsteem koosneb hulgast anduritest (lihtsamatel süsteemidel kiirusandur ja "dekselomeeter"; keerulisematel on tegu juba oluliselt suurema hulgaga... k.a. raskus, heli ja löögiandurid), ühest kuni mitmest padjast (iga padi koosneb siis tükikesest "raketikütusest"/"püssirohust", augulisest nailonkotist, detonaatorist ning pehmest plastist ja millegipärast puistatakse sinna sisse ka talki vms-> eelduslikult selleks, et kütuse põlemisjääkide poolt tekitatavat võimalikku hingamisteede kahjustust ära hoida) ja bäägiajust (mis loeb andureid ning jagab käske)
Kui nüüd juhtub, et auto satub avariisse siis edasijõudnud süsteemidel loeb aju välja aeglustusastme, lööginurga, liikumiskiiruse ja vastavalt sellele saadab impulsi patjadesse, mis kõige tõenäolisemalt suudavad inimeste vigastused ära hoida.
primitiivsete (ühe või kahe esimese turvapadjaga süsteemide puhul) näeb see tavaliselt välja selliselt, et aeglustusandurid on paigutatud esitiibadesse ning kui aeglustus ületab näiteks 2g-d siis käivitatakse selle poole padi, mille andur aeglustuse välja luges); veel primitiivsemate süsteemide juures asub aeglustusandur auto keskel (on ajusse sisseehitatud) ning kui see loeb teatud arvu g-sid välja, siis automaatselt avatakse kõik autos olevad padjad
keerulisemate süsteemide puhul on võimalik avada täpselt sama loogikaga õige padi, KUID seoses kindlustuste lobitööga on suuremal osal juhtudest kõik padjad korraga avatavad. Kuna kõigi patjade samaaegne avamine (näiteks 6 padja puhul) muudab auto taastamise suhteliselt keeruliseks (ehk siis korralikuks toimimiseks on vaja kogu süsteem välja vahetada), siis peaks see ära hoidma avariiliste autode sattumise teedele. ja siin tuleb tihtipeale mängu ka kaasnev nänn-> kuna pingutid on samamoodi aju poolt juhitavad; siis juhul, kui süsteemi on ehitatud "koputi"- ehk siis heliandur, mis reageerib padja plahvatushelile on olemas tõenäosus, et ühe detonaatori riknemisel lüüakse kõik padjad lahti.
ja lõpetuseks-> kuna bäägi aju toimimisloogika on ülisalajane (ilmselt siis autoriõigused, ei ole suutnud mitte kuskilt leida mitte ühtegi juhendit bäägi kontrollimiseks või protsessori käskude edastamiseks-> samuti olen võrdlemini kindel, et töökorras bäägi lahtikakkumine lõpeb detonatsiooniga- seega seda kah ei tahaks teha- pärast näpud läinud

ons seda jama vaja veel)