Auto Teemaline Suvaline Pläma
Posted: 26 Feb 2008, 17:01
viscomuhv on viscomuhv
torsen on torsen
haldex on haldex
viscomatic on aga kõige kõige kõige täpsem ja põnevam neliveosüsteem üldse... tõsi küll
remont ja veaotsing on veel huvitavamad
ehk siis kui subaru tegelikult lukustab visco ära 47/53 peale nt siis liigub alati auto etteaimatavalt
kõrgeltkiidetud torsen on efektiivsem kuid... seal on olemas viivitus kruvimismomendi näol. seda tihtipeale ennetatakse-> suunatakse lisaks ka pidurimeetorit kasutades (et saada parem 20-80 ülekanne)
haldex... noh jah... on kah midagi
164 Viscomatic võimaldab hetkega suunata veojõu 0-100-0 esi ja tagasilla vahel ning seda juba hetk enne veojõu tekkimist/suunamise vajadust (kuna auto kaldub, kiirendab hetk peale seda, kui on vajutatud gaasi või keeratud rooli, vahetatud käiku vms)
põhimõttelised erinevused siis käitumises kiires kurvis:
fikseeritud ülekanne (viscomuhv vms)-> tead täpselt kuhu ja mismoodi auto liigub
haldex (vms mis tegelikult ei jaota vaid pidurdab)-> kui mustlaseide kaasa võtad, siis tema oskab öelda, mis veoline auto hetkel on või kui palju on võimalik mootori võimsusest ka maha panna
Torsen-> auto liikumine on prognoositav
Viscomatic-> auto liigub nii optimaalselt kui võimalik
P.S. kuna Sa ühe q4-ga Raplas ringitasid, siis peaks Sul ju enda endise autoga Viscomatic'u ja Torseni 1:1 emotsionaalne võrdlus olemas olema
P.P.S. AlfaBoxeri projekt on põnev ja kui üle ei pingutata siis ka väga tulemuslik... kasutegur on autode juures täiesti kasutu termin BTW (bensiinimootor kasutab kohutava hulga soojust lihtsalt ilma kütmiseks niikuinii)
joonealuse märkusena-> Boxerist on parem ise ehitada 150bhp töötav turbo, kui 250bhp, mis esimesel käivitumisel puruneb
KAHE joone alusena-> Jah... kahjuks kasutavad vist kõik neliveolised juba optimeerimiseks pidureid... (Audi kaasaarvatud)
Tõsi on, et Torsen kasutab vähem, kui kõiksugu teised (subaru nt minu teadmist pidi ei kasuta üldse-> seal on visco ise lukus juba, alles libisemisel hakkab kolistama) aga...
... see ei ole tingitud mitte vajadusest vaid "TURVALISUSEST"
[loe:kuna inimesed enam sõita ei oska:] ehk siis paratamatult lagistavad ja kolistavad TC/ESP/VDC ja igast muud koledad kolmetähelised lühendid vastavalt vajadusele ning sekkuvad sellega veoskeemi normaalsesse töösse
EDIT: vanad head ajad

torsen on torsen
haldex on haldex
viscomatic on aga kõige kõige kõige täpsem ja põnevam neliveosüsteem üldse... tõsi küll


ehk siis kui subaru tegelikult lukustab visco ära 47/53 peale nt siis liigub alati auto etteaimatavalt
kõrgeltkiidetud torsen on efektiivsem kuid... seal on olemas viivitus kruvimismomendi näol. seda tihtipeale ennetatakse-> suunatakse lisaks ka pidurimeetorit kasutades (et saada parem 20-80 ülekanne)
haldex... noh jah... on kah midagi
164 Viscomatic võimaldab hetkega suunata veojõu 0-100-0 esi ja tagasilla vahel ning seda juba hetk enne veojõu tekkimist/suunamise vajadust (kuna auto kaldub, kiirendab hetk peale seda, kui on vajutatud gaasi või keeratud rooli, vahetatud käiku vms)
põhimõttelised erinevused siis käitumises kiires kurvis:
fikseeritud ülekanne (viscomuhv vms)-> tead täpselt kuhu ja mismoodi auto liigub
haldex (vms mis tegelikult ei jaota vaid pidurdab)-> kui mustlaseide kaasa võtad, siis tema oskab öelda, mis veoline auto hetkel on või kui palju on võimalik mootori võimsusest ka maha panna
Torsen-> auto liikumine on prognoositav
Viscomatic-> auto liigub nii optimaalselt kui võimalik
P.S. kuna Sa ühe q4-ga Raplas ringitasid, siis peaks Sul ju enda endise autoga Viscomatic'u ja Torseni 1:1 emotsionaalne võrdlus olemas olema

P.P.S. AlfaBoxeri projekt on põnev ja kui üle ei pingutata siis ka väga tulemuslik... kasutegur on autode juures täiesti kasutu termin BTW (bensiinimootor kasutab kohutava hulga soojust lihtsalt ilma kütmiseks niikuinii)
joonealuse märkusena-> Boxerist on parem ise ehitada 150bhp töötav turbo, kui 250bhp, mis esimesel käivitumisel puruneb

KAHE joone alusena-> Jah... kahjuks kasutavad vist kõik neliveolised juba optimeerimiseks pidureid... (Audi kaasaarvatud)
Tõsi on, et Torsen kasutab vähem, kui kõiksugu teised (subaru nt minu teadmist pidi ei kasuta üldse-> seal on visco ise lukus juba, alles libisemisel hakkab kolistama) aga...
... see ei ole tingitud mitte vajadusest vaid "TURVALISUSEST"

EDIT: vanad head ajad

