Alfa Romeo 166, 1999 - janar_t

#46
:thinking: Millist voolikut ta sul otsast ära taob? Ühte neist sealt poolraami kõrvalt, tagasivoolu peal? Või survepoole peal?

Enda vahepealsetest saavutustest. Eile õhtul sai väike Lõuna-Eesti tripp tehtud. Tänud kasutajale argo, kelle käest natuke alfakola sain :icon_hi:. Võitudest: mu massinal on nüüd isetumenev sisepeegel 8), mitte enam lipendav juhipoolne päikesesirm ja korras nuppudega plastikuring kapoti all :icon_thumbup:. Kaotustest: väljalase pooldus eilse viimase 10 kildiga kusagilt enne eelviimast pütti lõplikult ning vihmasensor kõikidest lootustest hoolimata tööle ei hakanud (võimalik, et probleem ongi puhtalt non-OE klaasi vales paksuses, ma poleks mitte esimene selle hädaga) :icon_thumbdown:

Miski meeleolupilt kah:
Image

Alfa Romeo 166, 1999 - janar_t

#47
Oossoom! Vähemalt on nüüd põhjust see bemmi pütist lõpupüti porr ära lõpetada :mrgreen:
Image
Võimalikud väljavaated on keevitamine ära õppida ja härra supp'i poolt välja pakutud Simonsi universaaljuppidest midagi kokku panna, alfisti.net-ist midagi leida ja paar kuud makaroni süüa või tellida Imasaf-i kola ja oodata seda kaks kuni kuus kuud :roll:

Alfa Romeo 166, 1999 - janar_t

#48
soovitaks keevitamise õppmise kasuks :icon_thumbup: eiriti juhul, kui keevitusaparaat olemas on :icon_roll:

saad kiirelt ja odavalt hakkama

kui keevitusaparaati pole, siis mine külaseppa otsima :icon_angel:
Tegelikult ma olen normaalne....

Alfa Romeo 166, 1999 - janar_t

#49
Keevitasin endal just samast kohast summutit kus sul pooleks läks, oli õnneks ainult väike auk seal, igaksjuhuks lasin kõik ülejäänud õmblused ka paksemaks. Mul oli seal keskmises pütis üks toru ka lahti, plärises kindlatel pööretel. Lõikasin püti lahti ja tegin tühjaks ning keevitasin selle summutava Y ühe osa kinni. Nüüd niiöelda otse toru aga püti pleki jätsin igaksjuhuks ikka ümber ja keevitasin ilusti kokku tagasi, et ülevaatusel probleeme ei tuleks. Ainult see välimine plekk on õhuke ja kui seal sul mõni auk on siis mainin ära, et seda plekki on väga raske keevitada elektroodiga, tahab kohe augu sisse sulatada.

Mina soovitaksin ka sul selle ära keevitada, ei ole veel nii kehvas olukorras, et peaks uue ostma. Teed veel hiljem kõik ilusti puhtaks roostest ja lased kuumakindla värvi peale ja tulemus jääb päris ilus.
Image

Alfa Romeo 166, 1999 - janar_t

#50
Õnneks elektroodiga jukerdamisest vast pääsen. Eile saigi parasjagu üks vähe tummisem traatkeevitus soetatud. Plaanis oli see ammu, aga nüüd lõpuks oli põhjust end liigutama ka hakata :icon_roll:

Mis alt ära võetud püttide keevitamisse puutub... Siis keskmine on puhas roostepuru, mida tee pealt lennanud kõnts veel koos hoiab ainult. Tagumine on külge aretatud 2010 juunis, nii et 98% pütist on alles korralik, aga toru liitekoht on täiesti mäda (ja ausalt, ega see pütt nägi seal auto küljes ikka päris nilbe välja kah :icon_sick:). Nii, et tuleb kogu cat-back uus 8)

Alfa Romeo 166, 1999 - janar_t

#51
Ka minul selline summuti lappimine ees seismas. Täna sai sm.Supp-ile sumpsi möödud saatetud ja ehk järgmine nädal sumps olemas.
Küsida vöib köike, vastuseid ei saa millegile.

Alfa Romeo 166, 1999 - janar_t

#52
Nonii, vahepealsetest saavutustest siis. Auto on eelmisest raportist saadik pukkidel seisnud ja oma korda oodanud.

Summuti. Kola just jõudis. Eks näis, kas tuleb endale ja kaasreisijatele kõrvatropid ligi võtta või mitte :mrgreen:. Kuri kahtlus on, et lõpupütt tuleb uus vaadata, sest Simonsi (universaal)kola on kõik otseläbi ja kardan, et jääb nõks lärmama. Aga eks näis kui autole hääled sisse saab :). Igaljuhul, umbes selline see asi mul välja nägema hakkab:
Image
Strateegilised mõõdud siis sellised: läbimõõt 2.5" (originaal 2 1/4"), resokas 250x125, lõpupütt 115x185x420. Oleks suuremaid pütte tahtnud, aga 166-l on see põhjaalune nii tobeda ehitusega, et suuremat resokat sinna ei mahuta ja suuremat lõpupütti ilma kõhu alla proovimise võimaluseta ka võtta ei julgenud (kuigi idee poolest justkui võiks mahtuda). Igaljuhul stay tuned, katsun ka liikuvat pilti koos häälega teha kui aeg ükskord sealmaal :popcorn:

Siis veljed viisin eile liivapritsi, need peaks suht-koht kohe valmis olema. Sügisel kui 16" velje alla panin, sain ilmutuse :icon_angel: - valgus mängis talveveljed tumehalliks ja krt see toimis tumepunase kerega ülihästi 8). Sõnaga, vähemalt värvipoodi jõudmiseni on plaanis sealt ära tuua mingisugune tumehall toon :mrgreen:

Rehvidega läksin puhast ökotamise teed, sest plaanivälise summutiehituse ja plaanitud veljevärvimise kõrvalt uuteks rehvideks see kuu vaba raha enam ei leidnud. Sain üsna okeid natuke sõitnud ContiSportContact 3-d, ehk siis mugavuse ja vaikuse kriteeriumite koha pealt üsna vastupidised sellele, mida otsisin :mrgreen:. Aga ehk kannatavad vast sõita küll.

Alfa Romeo 166, 1999 - janar_t

#54
Kahtlustan et sul tuleb auto sama häälekas kui minul praegu ::itpnt::

Kat-i jätad ikka alla? vöi viskad selle asja vörrandist välja?
Küsida vöib köike, vastuseid ei saa millegile.

Alfa Romeo 166, 1999 - janar_t

#55
Kati jätan alles ikka - tolle küljes olev resokas aitab loodetavasti süsteemi häälestust hoida ja võtab natuke detsibelle ka maha :thinking:

Aga raamatuid võiks summutiehitusest kirjutada küll muidu :mrgreen:. Reede õhtul ladusin süsteemi kiirelt kokku, sihtisin kõik paika, nii et asi hea. Märkisin kõik nurgad-värgid torude peale ära ja võtsin tagasilla eest süsteemi pooleks, et flantsi koht sisse lõigata. Hakkan kokku tagasi panema ja no krt, enam toruotsasid kokku ei saa - nurgad-asjad kõik klapivad, aga flantsi koha pealt on otsad kolm senti nihkes :duh:. Pool laupäevasest päevast läks olemasolevatest juppidest uue sillast üleviigu leiutamise peale :roll:. Aga mis seal salata, uus variant sai tegelikult parem :icon_thumbup:. Praegu on asi sealmaal, et vaja on veel teha tagumise püti ette väike S, sest toru poolpõiki püti külge lasta lihtsalt ei taha ja mõned õmblused kriitilise pilguga üle vaadata. Tunded süsteemi ehituskvaliteedi ja toimivuse koha pealt on aga jätkuvalt valdavalt segased :icon_think:

Edit: gunmetal grey teemasse. Värv on ostetud ja midagi kusagile sinna auku ta ilmselt tuleb, jah :popcorn:
Last edited by janart on 16 Apr 2012, 12:56, edited 1 time in total.

Alfa Romeo 166, 1999 - janar_t

#56
Nagu kiuste avastasin täna et mul sarnane sport pütt, auto küljes liikuma hakanud. Öhtul saab ka selili auto alla koperdada ja kinnitused üle vaadata.
Küsida vöib köike, vastuseid ei saa millegile.

Alfa Romeo 166, 1999 - janar_t

#57
Tehtud. Värske süsteem installitud, kusagile vastu ei käi, silma järgi ülejäänu ka hea, ainuke häda et proovida pole veel saanud - aku on selle paarinädalase seismisega nii ära vajunud, et isegi laetulesid ei võtnud enam järgi. Ei hakanud teist piinama ja jätsin tolle ööseks laadima. Eks homme hommikul siis paistab, mis sest kõigest välja tuli ja kas tuleb kohe otsa teha Summutiehitus vol. 2 :mrgreen:. Pilte näeb siit: http://goo.gl/RPbcM.

Alfa Romeo 166, 1999 - janar_t

#59
Ma pidin keskmise osa jaoks tegema teoorias neli lõiget :mrgreen:. Nii, et ei ole keeruline :P. Kui seda keskmist tükki originaallõpuosale teha tahad, siis tuleb keskmise osaga ilmselt natuke rohkem lõikamist ja sättimist kui mul oli, sest OE keskmisest pütist välja minev toru keerab kusagil 80 kraadi tuuris.

Alfa Romeo 166, 1999 - janar_t

#60
Lubatud video. Tegin selle autost seest, sest käisin hommikul ühtedel kiirematel ja auto on hirmus kõntsane: http://youtu.be/7LESySouH38

Väike vahekokkuvõte siis. Süsteem õnnestus ja ebaõnnestus täielikult :mrgreen:. Maanteepööretel 2500-3000 vahel on kõik vaikne (otseläbi süsteemi kohta ::itpnt::), mis oli mu põhimure. Ükskõik, mis asendis siis gaasipedaal ka poleks. Aga tühikäigul läheb süsteem resonantsi ja see jõmin käib igalt poolt läbi. Teine koht, kus resonants tekib on kusagil 3800-4000 pöörde kandis (videos on need kohad kenasti kuulda ka). Igaljuhul, tundub et nende murede vastu leiab rohtu tagumise püti summuti vastu välja vahetamisega. Mille otsimine saab ilmselt küll omaette ooper olema :icon_roll: