Page 1 of 2

Katalüsaatori ummistumine

Posted: 30 Oct 2007, 01:07
by H.E
Millised on esimesed märgid ja mismoodi on võimalik kontrollida katalüsaatori korrasolekut.

Ärme räägime konkreetsetest mootoritest/mudelitest. Ainuke lamda on enne katalüsaatorit.

Katalüsaatori ummistumine

Posted: 30 Oct 2007, 01:42
by kypsa
Kas saab selline asi üldse ummistuda, ennem põleb tühjaks. Kui koputada kataka pihta ja see koliseb siis element on seest lahti ja vajab vahetust.

Katalüsaatori ummistumine

Posted: 30 Oct 2007, 01:46
by H.E
On keevitatud vahele ja niipalju kuiraputada saab, siis ei kolise eriti.

Katalüsaatori ummistumine

Posted: 30 Oct 2007, 01:49
by kypsa
miks sa arvad üldse et on ummistunud?

Katalüsaatori ummistumine

Posted: 30 Oct 2007, 02:16
by H.E
Hingamine ei ole enam päris see, mis ta peaks olema. Seda just kõrgematel pööretel. Kuni 4000rpm on kõik nagu korras. Sealt üles läheb vaevaliseks. Kiirendus on ebaühtlane ja tekib selline gaaside pressimise susin(ei oska seda paremini seletada).

Katalüsaatori ummistumine

Posted: 30 Oct 2007, 10:31
by ts
kuidas kontrollida :roll: 8)



maanteel 100km/h vaheta kolmanda peale 8) siis sõida niimoodi umbes 10km ja vaheta uuesti üles veel 10 km läbimiseks



seejärel proovi uuesti kiirendada...



selle tulemusena peaks kat olema suhteliselt puhas ning kui sama probleem esineb siis mine koputa korraks... kui nüüd kolinat kostub, siis on katiga aamen.



Kui aga tuleb jõud tagasi oli kat lihtsalt natuke umbes



Aga kui kolinat ei teki, siis on probleem tõenäoliselt kuskil mujal :wink:

Katalüsaatori ummistumine

Posted: 30 Oct 2007, 11:43
by E.T.
rinkasid tuleb tihedamalt tegema hakata, siis katalüüdid ei tossa tahma täis :D

Katalüsaatori ummistumine

Posted: 30 Oct 2007, 17:54
by H.E
ts enne kui ma pisarsilmis lähen autot piinama küsin üle, ega see naljaviluks öeldud ei olnud? :lol:

Ehk 10km linnast välja 3.käiguga ja tagasi 5.käiguga ja peaks asi korras olema?

Katalüsaatori ummistumine

Posted: 30 Oct 2007, 17:58
by ts
:roll:



mõtlema hakates, siis mis autost konkreetselt juttu on?



selle 3 käigu panin enda 164 näitel (ehk siis pöörded ~4400 ringi)



Tõenäoliselt, kui diislist jutt on siis kolmanda käiguga 100km/h 10km arvatavasti eriti nagu ei läbi :roll:



Asja idee on siiski puhuda torud korralikult puhtaks :wink:

Katalüsaatori ummistumine

Posted: 30 Oct 2007, 18:32
by janes
Lisaboonusena kolvirõngaste vahelt nõge vähemaks :twisted:

Muuseas, meil ettevõttes kasutuses olevatel kahel 2,5 Mondeol ~50tuhkm pealt läksid katid nii umbe, et üle 120 liikumine oli võimatu. Kusjuures üht neist suht tihti venemaal tangitud, teist 99% Eestis Nestest :?

Katalüsaatori ummistumine

Posted: 30 Oct 2007, 18:46
by E.T.
liaks kiirele voolule on antud juhul ka temperatuur oluline...



katalüsaatori kärg vajab tööks temperatuuri... ja põlenud jäägid puhutakse maha kiire gaaside vooluga ;)

Katalüsaatori ummistumine

Posted: 30 Oct 2007, 20:34
by VML
no...tavaliselt ehk pääseb vaatama katalüsaatori elementi-originaalis reeglina katalüsaator eraldi jupina vahelt väljakäiv... 1 ots lahti võtta ja vaadata milline kärg välja näeb... :roll:

Katalüsaatori ummistumine

Posted: 30 Oct 2007, 20:37
by H.E
VML wrote:no...tavaliselt ehk pääseb vaatama katalüsaatori elementi-originaalis reeglina katalüsaator eraldi jupina vahelt väljakäiv... 1 ots lahti võtta ja vaadata milline kärg välja näeb... :roll:
Kat on keevitatud.

Kui passis pole kati märgitud aga põhjaall ta on olemas, kas siis selle eemaldamisel peaks teoreetiliselt jääma CO normi piiresse?

Katalüsaatori ummistumine

Posted: 30 Oct 2007, 22:23
by E.T.
kui ette pole nähtud, siis... mida sa veel ootad... ???

Katalüsaatori ummistumine

Posted: 30 Oct 2007, 22:30
by ts
Kati olemasolu ei kontrollita enam ammu vastava märkega passist...

"Ütle, mis auto ning mootoriga on tegu ja ma ütlen kas sul peab kat olema" Ütles tehnoülevaataja arvutis olev Autodata laisa ohkega...




Ehk siis autodel alates tootmisaastast 1992 on 95% puhul kat olemas. :wink: