Page 1 of 3
Tips&Tricks rajapäevadel
Posted: 12 Mar 2008, 00:21
by H.E
Hakkame vaikselt mõtlema ja harjutama rajapäevadeks
Istume vanni, võtame rooli kaasa ja paneme kiivri pähe ning suleme silmad.
Kuna see on esimene postitus, siis panen siia ka mõneda vajalikud lingid:
Opentrack.pri.ee - Kurvisõidu koduleht.
Fifth Gear - Track Tips from Tiff (turbomootori omanikud: viimast soovitust auto väljalülitamise kohta ärge kuulake)
Paar küsimust millepärast selle teema üldse tegin:
Milliseid rehve kuiva asfalti puhul kasutada?
Ise olen mõelnud ~3mm jäägiga lamelle, mis peaksid pehmemad olema ning seega parema pidamisega?
Igapäevasõidurehve/velgi ei raatsi hävitada, sestap mõtsin võtta see aasta kaasa 2 ratast plekkveljel.
PS: moderaatorid, palun lisage siia hiljem kasulikke linke, mis tulevad teemasse.
Tips&Tricks rajapäevadel
Posted: 12 Mar 2008, 03:06
by E.T.
http://opentrack.pri.ee/rajajuhend.html
pärnu kohta väike juhend

kuidas mis kurvi läbida.
eriti suurt ringi
shikaan tuleb ka märgitud kohale.
Tips&Tricks rajapäevadel
Posted: 12 Mar 2008, 13:07
by spark
sõidu õppimiseks võid kulutada järjest suvalisi rehve ...
aga all võiksid olla kas siis kõik suvekad või lamellid, sest segud on liiga erinevad
ja nagu ka ARK nõuab, siis samasugune muster samal sillal ...
mu arvamus selline ...
Tips&Tricks rajapäevadel
Posted: 12 Mar 2008, 13:15
by ts
ts@lamelliga rajal olnud....
UNUSTAGE ÄRA

tavakasutuses on hea sõita, kuid rajal kiirelt kurvi sisenedes on selline tunne nagu oleks hunnik sülti auto all kinni (ehk siis mustri jagu külglibisemist OMFG... täiesti haige tunne, kui auto jookseb ilusti kurvi aga muster vänderdab 2-3 cm edasi tagasi)
võibolla on kulunud lamelliga kuumal asfaldil parem sõita (mul olid peaaegu uued all... ning rada oli kuiv aga suhteliselt jahe...)
Soovi korral võin kahe kulunud 205/50-15" lamelliga toetada

(kui mul need veel keldris alles on

)
P.S. eelkõnelejaga 100% nõus-> rehvid peavad olema sama segu ja mustriga (vastasel juhul hakkab haardumine kaduma erineval ajal... ei ole just eriti lahe...)
Tips&Tricks rajapäevadel
Posted: 12 Mar 2008, 13:44
by inz164
olen lamellidega pidev sõitja
kogemus näitab seda, et soojemal ajal
on lamelli segu liialt pehme ja haakuvus väheneb
pealiskiht rullub maha
võite ise maardus ühel kurvil tasuta testida
kui soojemaks läheb
muidu kuni +7 soojakraadini on lamellikas ok

Tips&Tricks rajapäevadel
Posted: 12 Mar 2008, 21:48
by E.T.
kiirendamiseks on lammel taas hea
ja eks vähe ikka sültub profiili protsendist ka ...
Tips&Tricks rajapäevadel
Posted: 13 Mar 2008, 00:30
by H.E
Tean kindlalt, et sült on ta seepärast, et muster on kõrge ja segu pehme.
Olen sõitnud autoga, millel olid all 5-6mm jäägiga lamellid, need vahetati tutikate vastu. Juhitavuses toimus drastiline muutus. 5-6mm oli sisuliselt nagu suverehv. Vibolla natukene rohkem ujus ja juhitavus ei olnud nii konkreetne. Huvitab, kuidas võivad lood olla 2-3mm jäägiga lamelliga, mille segu on pehmem kui suvekal.
PS: Teooria ja loogika ütleb, et võiks nagu pehmema seguga pidamine parem olla.
Tips&Tricks rajapäevadel
Posted: 13 Mar 2008, 01:25
by inz164
päris head aga oht on auk sisse sõita

Tips&Tricks rajapäevadel
Posted: 13 Mar 2008, 01:34
by H.E
2-3mm jäägiga lamellist väga kahju poleks

Tips&Tricks rajapäevadel
Posted: 13 Mar 2008, 02:02
by E.T.
aga
suvekate ja lamellidega 3 ringi raplas?
stopperid, rattavõti ja tungraud kaasa
selles eksperimendis olen nõus osalema
number teada kuhu helistada et rajale saada
peaks vaid ootama ära kuiva ja vähemalt +10C ilma ära

Tips&Tricks rajapäevadel
Posted: 13 Mar 2008, 02:17
by inz164
3 ringi raplas on lihtne
ma arvasin, et midagi extreemsemat
võiks ju varem ka teha

Tips&Tricks rajapäevadel
Posted: 13 Mar 2008, 02:27
by E.T.
lihtne muidugi
peale 2 ringi on lamell piisavalt soe et vahet saaks mõõta
võiks ju lasta 10 min ka seal ringiratast enne KIIRET ringi...
anthrax otsustab
tema rehvid
Tips&Tricks rajapäevadel
Posted: 13 Mar 2008, 02:55
by H.E
Kas rapla rajale lastake niisama kah?
Ma arvan, et vahe tuleb välja pigem tunnetuses kui ringiajas.
Pole ma nii hea sõitja, et saaks igal ringil sama aja. Nagu sauga näitas, siis iga ringiga oli märkimisväärne tempo tõus.
PS: Hakkan siis vaikselt otsima 5x98 16" velge. Võib vabalt olla ka plekk. Mis pakute? Palju maksta ei raatsi, kuna ainult rajale on neid vaja. Peal võivad olla mõned kulunud lamellid ka, siis oleks jackpot.
Tips&Tricks rajapäevadel
Posted: 13 Mar 2008, 09:25
by inz164
lastakse ikka
külakurnaja kasseerib pleki ja siis tee mida tahad
Tips&Tricks rajapäevadel
Posted: 13 Mar 2008, 10:17
by E.T.
hm hm
A24 ei paku ka kuigi soodsaid lahendusi selle auguvalemi jaoks