Alfa Romeo 147 2002a, janoss

#1
Tervus siine rahvas!Olen siin uus ning ehk vahest keegi aitab nõuga!Sai siis endale mais esimene Alfake soetatud, siiani masinaga rahul.. Mootoriks siis 2,0 ja käigukastiks selespeed.Selle ajaga on läbitud temaga tubli 5000 km, kuna töötõttu väga kodus pole, et temaga ringi vurada.Plaanid on suured temaga!Siiamaani olen jõudnud õlid ära vahetada,uuelnädalal lähevad rihmad ja muud jutud,siis rooli latt :) Hetkel on salong väiksel ümber ehitusel ja "tuningul" peale seda kere :) Oleks ka kohe küsimus, kui suur saab väimalus olla, et karteripunni nii-öelda mutter on praak? Kuna peale õlivahetust sai ka see uus pandud aga tilgub ikka läbi seal?! Proovin homme ka mingid pildikesed masinast teha !

Re: Alfa Romeo 147 2002a, janoss

#2
:hi:

tervitus :wave:

karteri õlipunni osas... ei ole praak-> keegi tainas on selle üle pingutanud ja karteri keerme ära lõhkunud (see on alumiiniumisse keeratud ja kui mingid rambod seal kangiga otsas turnivad, siis paratamatu lõpp on see, et keere on tuksis)

variante 3-> 1. uus karter; 2. parandusvedru (või lisamutter vms); 3. keere suuremaks üle keerata (on olemas ka neljas variant-> punn maha, tihendisilikoon vahele ja uuesti kinni... kestab, kuid ajutiselt)
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: Alfa Romeo 147 2002a, janoss

#8
Tervitused jälle! Siuke küsimus, et hakkasin küünlaid vaatama ja kas alfal ongi, et nii-öelda kõrval istuja poolsed on suuremad ja juhipoolsed väiksemad küünlad? Või on mul mingi eriline masin? Ja teine küsimus, et kuidas selespeedil ma käigukangi koti küljest saaksin?Olen aru saand, et nendest väikesest tähikutest käib kaan maha aga kuidas nupp ära käib kui üldse?

Re: Alfa Romeo 147 2002a, janoss

#9
:hi:

Twin spark tähendabki seda, et on kaks küünalt. esimesed TS mootoris kasutasid kahte küünalt selle jaoks, et HEMI konfiguratsiooniga mootorisse ei olnud võimalik keskele küünalt paigutada (klapid liiga suured) ning ühel küljel asuv küünal ei tekitanud korralikku põlemist (siis lükati küünlad sünkrooni ning topeltelektroodide ja topeltküünaldega tekitai ilus põlemiskroon- mis muuseas võimaldab kasutada suhteliselt lahjat segu ilma, et mootori jonnima hakkaks).

16V mootoriga adapteeriti süsteem uue silindripea jaoks- põhiküünal (suurem) asub silindri keskel ja pisem küünal silindri serval, ning toimib wasted spark (mitte nüüd lugeda siit mingit vihjet foorumikasutajate kohta) meetodil vastassilindris (ehk siis süütepool annab korraga sädeme kahte silindrisse)

tulemuseks taaskord võimalus põletada suhteliselt lahjat segu ning hoida samas ka mootor oluliselt pöödrealtim, kui teised Pratola Serra perekonna mootorid.

Vastus küsimusele-> kõik Alfadele paigutatud neljasilindrilised vabalthingavad bensiinimootorid ajavahemikus 1997-2002 kasutavad kahte küünalt sarnaselt Sinu omale (pärast seda jäeti esialgu paraleelselt 1,6 ja 1,8, ning mingil hetkel umbes 2005 tõmmati 1,6-le kriips peale ja jäi vaid 1,8)
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: Alfa Romeo 147 2002a, janoss

#10
Täname väärt vastuse eest! Ja vastan enda teisele küsimusele ise, tuleb need 5 tähikut lahtikeerata, siis see mustplastik( millepeal nii-öelda käigud kirjas) ka lahti, kott ülepoole sikutada ja tähikute alt olevad mutikat ära võtta ja see järel kruvikaga nii-öelda nupu splint alla suruda ja asi käes!

Re: Alfa Romeo 147 2002a, janoss

#14
Kui palju sul see maksma läheb? :)
Pole ilus rahakotti piiluda, aga vajadusel oleks saanud Inglismaalt 147 GTA sisu umbes 500 euroga+transport.
Mis raskuse ja suurusega oleks suht kõrge, kuid kindlasti liiguvad seal mingid autotreilerid ka, kes oleks saanud tuua vähe soodsamalt.
cron