Alfa Romeo 166 2.0 V6 - SP166

#1
Tere foorumirahvas

Värske Alfa omanik. Auto asub Pärnus. Pühapäeva öösel sai toodud 2000a 166 2.0 V6 koju. Ostu mõjutas hind ja mugavusvarustus. Tegu esimese alfa romeoga, millega kunagi sõitnud olen.

Lisad nagu ikka: 4x el aknad ja peeglid, el istmed ees soojendustega, navi, telefon, cdbox, püsikas.
Muu peaks olema nagu kõigil teistelgi - 6k manuaal, väga mugavad istmed, väike pagass. Lisan veel, et ees ootab ülevaatus.


Tehtud:
* uus aku
* õli + õlifilter ostetud -
* uued küünlad ostetud - kohe läheb vahetusse
* talverehvid olemas - kohe läheb vahetusse


Praeguseks teada olevad vead:
* käigukast on imelik - kui käigu välja võtad siis ei tsentreeri kangi ära - pead ise liigutama kangi keskele et saaks teiselt kolmandale panna või neljandalt viiendale. Oskab keegi veale vihjata?
* kere vajab tähelepanu - mõned pahtli kohad ja kriimud/mölgid
* navi koodi vaja.
* istmesoojendused vist ei tööta (vähe proovinud alles.)
* bens. paagi luuk ei tule nupust lahti


Tahate veel millegagi aidata ? :D

20151124_154112.jpg
20151124_154112.jpg (84.12 KiB) Viewed 6416 times
20151124_154018.jpg
20151124_154018.jpg (103.01 KiB) Viewed 6416 times
Last edited by SP166 on 08 Feb 2016, 13:18, edited 7 times in total.

Re: Alfa Romeo 166 2.0 V6 - SP166

#2
Eh, hiljaks jäin. Muidugi hind millega ostsid on olematu. Kunagi sai palju vaeva nähtud selle pilliga, sest eelmised omanikud ainult sõitsid ja isegi õli ei vahetanud. Suur pluss on varustus ja sellepärast tasub juba vaeva näha. Sellise hinnaga turbot enam ei saa. Käigukang oli juba 2 aastat tagasi kange. Tuleb kasti peal olevat hoovastiku lahti võtta ja määrida. Seismise viga. Keskluku kohta siis tõenäoliselt mõni ukseluku mootor kinni. Ainult proovida ja vahetada. Mina vahetasin ära õõtsad, poolteljed, el.istme mootorid, tagatuled, iluvõred, veljed, rooli, mootoriruumi katted, aku ja midagi veel, aga pole meeles. Häving oli igatahes korralik. Reguleerisin klapid, aga kuna nukkvõllid on läbi siis päris vaikseks häält ei saanud. Kindlasti pead tegema hammasrihma vahetuse ja sidurit pole ka sellel autol keegi veel vahetanud. Igatahes tuult tiibadesse.

Re: Alfa Romeo 166 2.0 V6 - SP166

#3
:hi:

ei teagi kas õnnitleda või kaasa tunda...

* käigukast on imelik - kui käigu välja võtad siis ei tsentreeri kangi ära - pead ise liigutama kangi keskele et saaks teiselt kolmandale panna või neljandalt viiendale. -> puhastada ning määrida, määrida, määrida (kõige mõistlikum on kogu hoovastiku ulatuses- relvaõli+hülgerasv)

* sidur raskem kui harjunud olen - ideid? sidurikomplekt maksab 200.- (kõigi eelduste kohaselt on sidur otsas)- võimalus on, et harjud ära ja sõidad edasi (reeglina raskelt käiv sidur kestab suhteliselt pikalt veel- kui meeletu vilin kohapeal juba sees on, siis on aja küsimus)

* kere vajab tähelepanu - mõned pahtli kohad ja kriimud/mölgid-> kui rooste paistab, siis kata ära... ja planeeri omale kohtumine kas keremesitriga või garaaziga (arvatavasti on aja küsimus enne, kui lakk kooruma hakkab)

* minek ei ole see, mida V6 ootaks. - Kui nukkvõllid on kulunud, siis on kaks varianti-> kas uued nukad (ca 800.- eest saad omale perfomance nukad) või nukkade taastamine. Siinkohal tasuks märkida, et kui SA hakkad näiteks ebay kaudu mööda maailma neid taga otsima, siis nukid on samad kõigil Alfa V6 turbotel ning sinna võiks sobida ka 2,5 155 nukk)

* navi koodi vaja. Navi koodi jaoks (if You are lucky)- võta ICS välja ja vaata, kas sinna peale pole kirjutatud :mrgreen: tihtipeale on. Kui ei ole, siis pane numbrid kirja ja uuri Pilotist (maki enda koodi taastamine on võimalik ka dekooderitega, navi oma mitte). alternatiiv on leida kuskilt ICS, millel on kood olemas (lohutuseks muidugi- isegi kui sa navi koodi saad ja see tööle hakkab, siis on sellest v'ähe abi-> 166-le baltikumi kaarti pole)

* kesklukk lööb uksi lahti tehes lukku tagasi ja vastupidi. Kas uksesulgur või keskluku mootor (nagu öeldud)

* istmesoojendused vist ei tööta (vähe proovinud alles.) - kui ei tööta, siis mõõda üle kas probleem on juhtmestikus- kui lülitile tuleb pinge peale aga rohkemat midagi ei juhtu, siis on soojenduse enda plaat puruks-> see on taastatav, kuid eeldab kogu istme laialitõmbamist... minu kogemus ütleb, et nahksisu puhul ei ole seda mõistlik teha... vana nahk ei ole hiljem ilusti paigaldatavav (tõmbab kortsud sisse)

* armatuuris põleb üks ohutuli, millele ma siiani ei ole leidnud tähendust (lisan pildi paari päeva jooksul)

* armatuuri peal olev laegas ei tule lahti (kas on kinni kiilunud või ära lõhutud-> lähenedes ettevaatlikult ja ilma suurema jõuta on võimalik see avada)

* bens. paagi luuk ei tule nupust lahti- vajuta nupp alla ja lase kellelgi samal ajal luugi eesmist serva masseerida. variandid on, et vedru on väsinud/lõhutud VÕI ei tule pinge peale (normaaltingimustes on pagassis nöör, mida tõmmates tuleb luuk lahti- kui nöörist avaneb ilusti, siis on läbi kas mootor- relee tegelikult- või ei tule pinge peale)

* esimene käetoe pealmise osa üks plastik kinnitus on katki -> 100% kindlusega ei ütle, aga käetoe mehhanism peaks olema vaheattav

* parem peegel ei tõmba koomale - kontrolli pinge ära- kui tuleb peale, siis puhasta ja määri määri määri

* parem esimene udukas ei põle - vaheta pirn ära?

* kas taga peab olema kaks tagurpidi käigu tuld? Kui jah siis üks ei põle :D vist ei pea


Paar küsimust ka tekkinud.
* Kus asub õlifilter? Mootori küljes (tõsi küll praegu meenutades, siis vist oli jaburalt lollaka koha peal - kas äkki mootori tagumisel poolel... auto alt vaadates leiad kindlasti üles)

* Käigukasti õli vahetus käib eraldi eks? on seda võimalik ise ka teha? Ikka eraldi, on võimalik ka ise teha (kuid soovitaks pöörduda töökotta- kuna kastiõli on surve all vahetatav, siis ilma eritööriistadeta seda ei tee)

* Kus kaitsmeplokk asub? 1 on mootoriruumis, üks on pagassis ja üks on jalgade juures

* Kes mida selle auto kohta öelda oskab mulle? Jan 1 juba ütles (RIHM vaheta ära)
* palju õli sisse läheb?
* need küsimused vigade kohta...
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: Alfa Romeo 166 2.0 V6 - SP166

#4
Tänud tänud.
Ja kui nüüd aus olla siis väga palju polegi teha :D paar asja on mis vajavad suuremat tegemist ja töökoja abi aga ülejäänud on pisikesed vead ja vajavad aega ja nokitsemist. Muide roostet palju ei paista. leidsin ühe täpi kapoti serva alt aga tõesti, auto alla pole veel jõudnud.

Re: Alfa Romeo 166 2.0 V6 - SP166

#5
Tegelikult on korras 166 turbo (kõigi lisade ja nahksisuga) enamvähem unistuste auto :-)

Ja muidugi- pisiasjade korrastamisega ei ole väga vaja kiirustada, KUID ära tasuks need teha (jubedalt hakkavad häirima mingil hetkel) :roll:

P.S. korras täisvarustuses 166 V6TB on uskumatult haruldane ja hea auto (ainuüksi sellepärast tasub seda säilitada)
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: Alfa Romeo 166 2.0 V6 - SP166

#6
Õlivahetusega oli nii palju nssimist lihtsalt. Õlifilter oli muidugi suht x kohapeal kuhu ühegi tööriistaga ligi ei pääse. Õiget tööriista ei leidnud muidugi üles ka ja lõpuks saigi kruvikeerajaga auk sisse tehtud ja kuidagi moodi lahti. Sisse läks BP 10w40. Ei tõmba küll uuesti sinna auto alla :D . Lisaks sain teada, et sellest mootorisse läheb 4.5l õli.

Seal olles avastasin, et õlivahetuse keerukuse tõttu on põhja alt päris õline ja ega ma ka seda puhtana suutnud hoida.

Lisaks avastasin, et parem udutuli ei tööta, sest sealt puudub tule tagumine korpus, pistik, pirn (vb midagi veel). Võib pakkuda paremat udutuld koos kõige vajalikuga. Huvitav kas ülevaatusel ka küsima hakatakse selle kohta?

Kuidas on kõige mugavam küünlaid vahetada? Ei leidnud neid üleski esialgu.

Järgmisena küünlad ja hammasrihm, talvekad ja üv, arvele (kui endine omanik loeb seda ja soovib autot ise arvele tagasi panna siis ma olen väga tänulik, sest võimaldad mul optimeerida kulusid pikema perioodi peale ja saan selle 61€ panna hammasrihma vahetuse alla), kindlustus
20151126_192520.jpg
20151126_192520.jpg (42.04 KiB) Viewed 6333 times
Seda ohutuld mõtlesingi. Praeguseks on see kadunud jälle.

Re: Alfa Romeo 166 2.0 V6 - SP166

#7
SP166 wrote:...
Lisaks avastasin, et parem udutuli ei tööta, sest sealt puudub tule tagumine korpus, pistik, pirn (vb midagi veel). Võib pakkuda paremat udutuld koos kõige vajalikuga. Huvitav kas ülevaatusel ka küsima hakatakse selle kohta? ...
Kui TÜV'i härra/proua on täpne ja paha tuju, saadetakse korduvale. Paigaldatud udutuled peavad ikka töötama. Variant on, et paned mingid katted peale, ehk ei märka ja laseb läbi.

Samas.. kogemusi ülevaatustega, siis läksin sel aastal kuu viimasel päeval, 20 autot järjekorras (ma olin 3s õnneks) ning minu hinnangul korralike isendite pisivigadega ei noritud (ala kas vest on pagassis ja kas tuli näitab 100% sirgelt). Küll aga läks kolleeg kuu alguses ja ta nägi kurja vaeva, et tõestada, et ta autol on seadusele vastav tehase rohelist tooni küljeklaas. Inspektor käis küünega klaasi kraapimas, et veenduda :ugeek:

Alati saad ka üllatunud näo teha, et tjah, tõsi, vajab uut hõõgpirni.. kui kõik muu tip-top ja normaalne inimene vastas, ehk läheb läbi. Korduva lisahind ilmselt soodsam, kui uus tuli, samas tuli tuleb teisel juhul enivei korda teha.
--
Urmas

Re: Alfa Romeo 166 2.0 V6 - SP166

#8
Inimesed ikka ei õpi, et paar euri kokku hoida õli pealt on jama. Mina kasutan vana turbo mootoril ainult 10w 60 õli või vähemalt 5w 40. Sellised poolsündiga sõitvad mootorid on alati seest parajalt räpased. Kas auto ikka vormistamata? Mees lubas nädalaga asjad korda ajada. Loodame, et aastaga pole aresti peale pandud.

Re: Alfa Romeo 166 2.0 V6 - SP166

#11
Lisaks sain teada, et sellest mootorisse läheb 4.5l õli........ Kas mõtlesid selle all, et välja tuli 4,5l mootoriõli? Mootorisse peab minema 6 + liitrit õli. Kui mingil põhjusel on õliradiaator eemaldatud siis maht väiksem.
Ise kasutan ketiga õlifiltrivõtit, olen fikseerinud ta kindla suuruse peale ja käsi mahub keerama küll sinna. Soovitav on jah auto mingi süsteemiga / pakud - tungrauad / ikkagi kõrgemale tõsta, et ei peaks väga roomama seal all.

Re: Alfa Romeo 166 2.0 V6 - SP166

#12
Tööde jaoks on kanal olemas. 10w40 õli soovitus tuli interneti avarustest.

Sisust teen pildid kindlasti.

Auto on ikka veel vormistamata aga läheb ettevõtte nimele lähiajal. Ei tea tõesti, kes need eelnevad omanikud olnud on. Ise sain auto mingi 4 erineva o-m lepinguga.

Re: Alfa Romeo 166 2.0 V6 - SP166

#13
SP166 wrote:...
Auto on ikka veel vormistamata aga läheb ettevõtte nimele lähiajal. Ei tea tõesti, kes need eelnevad omanikud olnud on. Ise sain auto mingi 4 erineva o-m lepinguga.
Anna siis meile ka teada, kuidas läks. See ostu-müügilepingutega autode vahetus on paras naljanumber siin Eestis. Loodetavasti läheb kõik valutult!
--
Urmas

Re: Alfa Romeo 166 2.0 V6 - SP166

#14
Huvitav, panin korraliku ICS sisse, koodid andsin kaasa ja ikka jälle kadunud. Eks põhjuseks kaks järgmist valdajat. Endisel ICSil olid pooled nupud kadunud ja koodi puudu. Kõige raskem oli rooli ja korralike velgi leida, sest eelmised olid kohutavad. Airbagi aju tuli veel korralik panna kuna eelmisel oli sisemine viga. Salongis oli korralikult retsitud, ei toiminud kaks klaasitõstukit, tuhatoos puudu, lingid lõhutud. Rain käis ka vaatamas kunagi seda autot ja siis oli ta juba kohutavas seisus. Ise mõtlesin pikka aega kas sellist risu tasub korda teha ja just varustuse pärast tegin selle sammu. Ah ja, ilus uus märk sai ka ette kleebitud.
Attachments
Copy of 67912001.jpg
Copy of 67912001.jpg (27.06 KiB) Viewed 6241 times
Copy of 67910376.jpg
Copy of 67910376.jpg (32.53 KiB) Viewed 6242 times

Re: Alfa Romeo 166 2.0 V6 - SP166

#15
urmask wrote:
SP166 wrote:...
Auto on ikka veel vormistamata aga läheb ettevõtte nimele lähiajal. Ei tea tõesti, kes need eelnevad omanikud olnud on. Ise sain auto mingi 4 erineva o-m lepinguga.
Anna siis meile ka teada, kuidas läks. See ostu-müügilepingutega autode vahetus on paras naljanumber siin Eestis. Loodetavasti läheb kõik valutult!
Teen selle asja paberivabas ARKis ära. Ehk siis kelle iganes nimel see on (mul pole praegu o-m lepinguid kaasas), kirjuta mulle palun - teeme selle ümberkirjutse ära!