Juba väga ammu olen unistanud olemaks Alfa 159 omanik, sest minumeelest see on kõige ilusam seeriatootmises olnud auto viimase 30.aasta jooksul.
Kuid siiamaani on see jäänud selle taha, et ei ole olnud kas sobivat varustust, sobivat mootorit või parajasti tuli mõistus koju, et milleks 2 Alfat?
Siiski siiski olen viimased 2.a jälginud 159 turgu Euroopas, et mis seal pakutakse. Sai korra käidud ka uue diisel Giuliaga sõitu proovimas. Tegemist kindlasti hea ning kvaliteetse autoga, ning minek oli diisli kohta väga hea ja ei kõlanud ka väga diisli moodi. Kuid need tava Giuliad on kuidagi nii "vanilla" olemisega... see siduv šokolaad on puudu. Ning selleks on välimus. Minu jaoks liiga keskpärane ja massi sulanduv (va siis Giulia QV).
Piilusin ka Brerasi, sest see on ainuke Alfa mis kaaluks sobiva tehnika ja sisu ning hinna kombinatsiooni puhul üle praktilisema 159'sa ostu. Kuid üllatavalt vähe oli neid mis meeldisid ja need mis meeldisid olid kallid ja eraisikute kätes, seega keeruline või suisa võimatu tuua Eestisse liisingusse.
Minu Alfa kriteeriumid olid:
1) TI pakett
2) Turismo (Alcantara ja naha komboga sisu)
4) Navi ja displei kuigi lugesin, et enamus eelistavad järelturu Androidi seadmeid panna sest see Alfa Blue&Me+ navi ei kõlba kassi saba alla ka. Sellega olen suht nõus! :/
5) Xenonid
6) Korralik hooldusajalugu
7) Läbisõit kuni 150 000 km
Universaal kerega (minumeelest ilusam kui sedaan, kuid see on puhtalt maitse asi)
Vaatasin nii diisleid kui bensiine segamini. Uurisin ka 2.4 JTDm'e ja automaate eriti, kuid neid ei olnud saada uuema sisuga.
Miks ma otsustasin lõpuks uuema diisli kasuks, mitte uuema TBi kasuks oli see, et see TBI on ka paras bensuröövel, aga ei paku selle eest vastu suurt midagi.
Hääle ja mineku mõttes. Seega mõtlesin, et võtan siis juba disla... ning kui tahan kogeda häält ja minekut siis selleks on mul GTA olemas
Seega oleks nagu 2 äärmust olemas, mis siis kuskilt keskel kokkusaavad.
Leidsin siis sobiva auto. Hall metallik Oleks see olnud tavaline hall siis oleks diil katki jäänud
Vaatasin rohkem valgeid ja musti Alfasi, ning see hall metallik oi väga haruldane vaatepilt. Kuid mulle lõpuks meeldis see, et TI velgede toon läks hästi kokku auto enda värviga. Käigukastiks jäi manuaal, kuna uued mootorid tulidki ainult selle variandiga kahjuks... oleks eelistanud automaati :/
Lisan siis juba pildi ka.
Edit: lisatud 07.12.2017 Peale läigestavas poleerimises käimist ning keraamilise vahaga katmist. Siit tuleb eriti hästi välja see, et tagumine stange on natuke vale tooniga üle värvitud kunagi. (Väidetavalt kriimude jms pärast, avariis pole osalenud). Tagant vaadates seda ei näe.
Hetkel istub ta tutikate lamellide peal. Sain need madalama mõõduga kui suverehvid, mis kaasas olid. Sobib väga hästi minu meelest!
Sisuks siis nagu öeldud sportlikud istmed, mis kaetud alcantaraga. Kasutan sisu osas Mobile.ee tehtud müügi pilte. Pole endal aega olnud korralikult seest ja väljast jäädvustada. Kuid kolmapäeval läheb auto läigestamisse ja keraamilise vahaga katmisele. Siis teen paar klõpsu ka hiljem. Ning homme lähen Krowni, et roostetõrje terves ulatuses ära teha.
Edit: Värsked pildid allpool peale läigestamist ja vahatamist.
Tehnilise poole pealt olid just tehtud rihma vahetused ja veempumba vahetus ning õlivahetus. Seega see oli ka suur pluss, miks selle auto just võtsin.
Endal vähem asju mille pärast muretseda. Ainuke asi oli see, et läbisõit oli 165000 kui ostsin, samas kui hooldatud õigeaegselt ja kõik asjad tehtud siis ei näinud probleemi.
Auto sain kätte umbes kahe nädalaga Mobile.ee kaudu. Ise ka imestasid, et nii kähku läks ARK's tüübikinnituse saamine. Mersudega mis tuuakse läheb tavaliselt 14 päeva Mul sai 1 päevaga peale eestisse saabumist.
Esimene sõidukogemus.
Väga eriline. Alfale kohaselt on mõnus naeratus ees. Ning äärmiselt mugav linnaliikur. Mind tõsiselt üllatas auto pehmus Tallinna teedel. Ning seda enam, et autol on 19" veljed ja väga madal rehv peal. Öö ja päev vs GTA'ga.
Manuaal kastist siis.
Ega seal midagi kiita pole ja otseselt laita vast ka mitte. Kast ise on hea, kuid 2.0JTDm on madalal pöördel ikka jõuetu
Kui hoo maha võtad ja pöörama hakkan (5-20km/h) siis tuleb üldiselt ikka esimese käigu peale vahetada, muidu hakkab mootor lihtsalt puterdama.
Variant on gaasiga mängida ja pöördeid lisada kuid see pole ka mõnus.
Oma GTA V6'ga võin samas teha väga aeglase pöörde nii 20km/h ka 4'nda käiguga ja siis lihtsalt gaasi anda ning auto ei tee teist nägugi.
Olen teinu ka maanteesõitu juba ning väga eeskujulikult liigub kui juba hoo sisse saab.
Üldse liigub ta täita okeilt nii 40-120km/h vahemikus. Võibolla tulevikus vaatan väikse aju üleprogemise ja muude asjade parandamise peale, et maanteel oleks kindlam minek. Kuid projektikaks siiski peaks jääma GTA
TÜV läbis probleemideta ja hetkel naudin seda olukorda siis, et millise iludusega ma sõitma lähen.
Üritan mõlemale ühtlaselt tähelepanu jagada
Spritmonitorisse ka lisatud.
https://www.spritmonitor.de/en/detail/886141.html
Alfa Romeo 159 Ti 2.0JTDm Sportwagon - Slicer
#1
Viimati muutis Slicer, 09 Dets 2017, 01:39, muudetud 4 korda kokku.