Re: Suvaline pläma Vol 2020

#3
kuidas saada aru, et liiga kaua oled vale autoga sõitnud?

väga lihtne- kui auto hakkab tegema imelikke asju

nimelt suri eile õhtul 407 lihtsalt lambist tipptunnil keset ristmikku välja. mitu käivitamiskatset ja väikese nõiatantsu järel sain uuesti tööle ja käis nagu kulda (ei ühtki veakoodi, mitte midagi).

täna hommikul sama (keset ristmikku ja lambist). Seekord sai natuke süsteemsemalt tantsitud ja selgus, et auto läheb hoobilt uuesti tööle, kui kapott lahti teha.

Õnneks tulid seekord veakoodid, millele sai peale pikka higistamist järgmised loogilised vasted (peugeoti veakoodid on horror kuubis - kes kurat võtab generic koodide tabeli ja teeb selle ümber vastavalt oma vajadusele ning mingit adekvaatset spetsi ei tekita-> ainult PSA):
P1598- termostaat lühises (mida sedasamustki?)
p1471- EGR lühises//DPF ei regenereeru (ei üllata väga- vana auto, kindlasti on need ära killitud)
P1351- eelsüütemoodul või küünal vigane (ok, see ei tohiks mõjutada)
P1164- käivitamisel kütuserõhk kõrge või madal (kuidas see kapoti avamisega seotud on ei suuda lahti mõtestada aga ehk siis)

praegu meenus see kole lugu, kui oma esimesel 164-l roosa paela mootoriruumist eemaldasin ja auto enam käima ei läinud ...umbes sama seis.

päeva peale hakkas jälle vaikselt imelikku häält tegema ja pumpasin natuke kütust peale (vanakooli diisel- mehhaanilise etteandepumbaga), filtrist tuli õige veidike õhku välja (praegu istun ja mõtlen, et kuidas on omavahel seotud kapoti avamine, veateated ning täielik kütuse cutoff ilma ühegi turtsatuseta)
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: Suvaline pläma Vol 2020

#4
Mul oli Alfaga ka sama. Lambist suri ja ärkas. Põhjus oli vigane/lahtine maandus kütusepumbale. Juhtus siis kui raputas sõidu ajal, et see juhtuks.

Re: Suvaline pläma Vol 2020

#5
ts kirjutas:
03 Jaan 2020, 14:51

päeva peale hakkas jälle vaikselt imelikku häält tegema ja pumpasin natuke kütust peale (vanakooli diisel- mehhaanilise etteandepumbaga), filtrist tuli õige veidike õhku välja (praegu istun ja mõtlen, et kuidas on omavahel seotud kapoti avamine, veateated ning täielik kütuse cutoff ilma ühegi turtsatuseta)
Nii mõnelgi masinal piisab sellest ka parktule läbipõlemisest. See oli siis "Naised saunas rääkisid" jutt 2000 esimese poole autode elektroonika imedest!
Seitsekümmend Viis

Re: Suvaline pläma Vol 2020

#6
Update - reaalselt ongi nii, et kui välja sureb, siis uuesti käivitamiseks piisab kapoti lahtitõmbamisest (st kapotilüliti annab külma mootoriga kuhugi signaali, mis suretab auto välja ja enam käivitada ei lase...)

Lahe :D
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: Suvaline pläma Vol 2020

#9
jah- mul on selle uksed lukus ainult selle pärast, et muidu äkki keegi tuleb ja parandab midagi ära :D

peale kolme suremist on igatahes korras ja uue murena siis see, et roolivõim pumpab ennast tühjaks :D ja seda siis, kui auto seisma jätta

mulle tunduski kahtlane, et selle autoga üle 3500 vaid kallamise ja tallamisega teostatav on.
Praegu on lisaks sellele suremise probleemile juures veel:
1. roolivõimu tühjenemine- eile sain mullid välja ja kõik oli korras- täna ringteel kadus võim ära (... tore üllatus - tegelikult tuleks inimesed, kes leiutasid eraldiseisva elektrilise roolivõimu panna kõik sellega varustatud autodesse, ning mingi releega random ajavahemikuga pumbal pinge pealt ära võtta)
2. automaatkasti asendiandur hakkas lärmama
3. jahutusvedelik kaob kas voolikust või termostaadist- aru ei saa, kuna keegi on sinna meeletu hunniku katteid ja kaableid paigutanud
4. 2 nädala jooksul olen kolm korda pulti parandanud

kuna puhkuseperioodid on läbi, siis hakkan uuesti leeduketga mootori osas kontakti otsima (ehk õnnestub)
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: Suvaline pläma Vol 2020

#10
kuna midagi muud niikuinii ei toimu, siis 407 roolivõimu saaga jätk

selgus, et tegemist on tüüpveaga kuna tootja pani liiga lühikesed torud (uuematel mudelitel on see probleem lahendatud).

St korda saamiseks on vaja vahetada välja pump ja latti minevad torud. Probleemi põhjus on selles, et kuna toru on liiga lühike, siis niipea, kui haarab pumbast mulle kaasa liiguvad mullid latti ning ehitusliku eripära tõttu toimib punp edasi areaatorina (st mullid kaovad ära ainult pumbast aga seoses ehitusega ei jõua need mõistlikul moel pumbani). Tulemus siis selline, et niikaua kui pump töötab on kogu vedelik süsteemis vahu kujul (mis on üsna põnev, kuna rool muutub suvalisel hetkeöl suvalises kohas raskeks) ning kui pump seimsa jätta, siis surub õhk latist üles pumpa ning kuna vedelik on vahu peal, siis surub vedeliku välja

igal seismajätmisel ca 15-20g. palju süsteemis tegelikult vedelikku on ei saa kuidagi teada :)
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: Suvaline pläma Vol 2020

#11
Kas ”Alfameestel” on veel kombeks tervitada/lehvitada? :hi:

Uuemad autod vaatavad küll, et mida sa vehid seal...

Endal tuleb alati sahm sisse kui igavate ja hallide autode vahel linnas mõni Alfa vastu tuleb. :D

Re: Suvaline pläma Vol 2020

#12
mina nt vehin küll kogu aeg (vahel ka vale auto roolist)

st nii harva, kui alfasid näha on. Üldjoontes võiks öelda, et vastulehvitajaid on umbes iga neljas :D
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: Suvaline pläma Vol 2020

#13
ts kirjutas:
08 Jaan 2020, 12:12
kuna midagi muud niikuinii ei toimu, siis 407 roolivõimu saaga jätk

selgus, et tegemist on tüüpveaga kuna tootja pani liiga lühikesed torud (uuematel mudelitel on see probleem lahendatud).

St korda saamiseks on vaja vahetada välja pump ja latti minevad torud. Probleemi põhjus on selles, et kuna toru on liiga lühike, siis niipea, kui haarab pumbast mulle kaasa liiguvad mullid latti ning ehitusliku eripära tõttu toimib punp edasi areaatorina (st mullid kaovad ära ainult pumbast aga seoses ehitusega ei jõua need mõistlikul moel pumbani). Tulemus siis selline, et niikaua kui pump töötab on kogu vedelik süsteemis vahu kujul (mis on üsna põnev, kuna rool muutub suvalisel hetkeöl suvalises kohas raskeks) ning kui pump seimsa jätta, siis surub õhk latist üles pumpa ning kuna vedelik on vahu peal, siis surub vedeliku välja

igal seismajätmisel ca 15-20g. palju süsteemis tegelikult vedelikku on ei saa kuidagi teada :)
Mul oli aastapäevad tagasi ka 407 ja see jutt pumbast tuleb nii tuttav, nii tuttav ette :D
Tüüpvigadest rääkides siis kas tuba läheb ikka soojaks? Kas latt on korras? Kojamehed ei vehi oma lõbuks peale auto käivitamist/väljasuretamist? :eh:
Alfas are for nice people...

Re: Suvaline pläma Vol 2020

#14
kojamehed on korras (ja üllatavalt hästi töötavad)

mootor läheb jube kiirelt soojaks aga pool tuba on soe ja teine pool on külm (suvel on juhil külm, talvel on kõrvalistujal külm ning talvel on juhil soe ja suvel on kõrvalistujal soe). Teema siis klassikaliselt see üks plastst klapp :D

suurimaks mureks on jätkuvalt see, et iga kord kapotti kinni surudes läheb see ülalhoidmise pulk üha kõveramaks (ma ei saa siiani PSA loogikat aru- kes kuram küll sellel ajal veel leidis, et keskklassi autol ei ole kapotiamortide olemasolu vajalik) .
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: Suvaline pläma Vol 2020

#15
Kummalisel kombel on minulgi üks Peukar hoovis. Küll värskem (508) ja seni pean seda kiitma kui päris head autot. Isegi kapotiamordid on olemas :D
cron