Räägime Alfadest - 155 ning 164

#1
Täna on see päev, mil oma armastatud Mazda müüki paiskasin ning tulevase Alfa Romeo ostu ära otsustasin.



75'st jõud paraku üle ei käi, seega jäävad kaalukausile 155 ning 164.



Mis nende kahe masina tüüphädad on?



Eriline maasikas oleks V6, kuid hea pakkumise korral kaalun ka 2.0 või 1.8 ostmist.

Tean, et Alfa V6 pole teps mitte öko (praegu sõidan 2.5L V6'ga, seega üllatusi tekkida ei tohiks), kuid kuidas töökindlusega asjalood on? Kusagitl o kõrvu jäänud, et 3.0 olevat ääretult pommikindel.

Millised mootorid on soovitatud, millised mitte?



Kuda nende autode üldised hoolduskulud on? Auto toon ilmselt Saksast/Šveitsist/Itaaliast, seega rooste alguses probleemitekitaja olla ei tohiks. Hinnaklass on 20-30k, eeldatavasti selle raha eest miskit viisakat juba saab?



Kuda veermikud peavad? Aga kere? Elektrianomaaliad on vist iga Alfa-omaniku igapäev? :) Jne.



Mazda on mind töökindlusega ära harjutanud, kas peaksin end halvimaks ette valmistama?



Tervitades,

Ardo.

Räägime Alfadest - 155 ning 164

#3
:roll:



kuskil juba nagu rääkisin sel teemal :roll:



aga-> V6-ga 155-te Sa tõenäoliselt ei leia (ja ega see 12klapine 2,5 ei ole just kõikse ägedam asi kah)



164 V6 on väga väga hea valik :twisted:

Nord on küll piisav kuid mitte eriti lõbus (samas jälle öko) ja kestab paremini (umbes kolmandiku kauem "to complete breakdown" võrreldes V6-ga) ning on ka paremini hooldatav (mootor on ketiga näiteks jms)



164 on oma olemuselt keerulisem sõiduk kui 155; pakkudes samas suuremat mugavust ja... väiksemat siseruumi :lol: ning üsnagi mittevõrreldavat rooli (kuigi 164 rool on hea ja täpne ja tunnetatav ja veel mitumitu ülivõrret võrreldes näiteks audisajaga; on 155WB rool, selle kiirus ja tunnetus täiesti masendavalt peajagu 164 omast üle 8) )



155 isteasend on püstine-> 164 poollamava vastu

155 rool on kõvasti parem, kui 164 oma

155 reageerib paremini ja istub ka paremini teel

164 on mugavam pikka maad sõita



jne jne jne



seega kokkuvõtteks-> kui minul oleks valida 164 ja 155 vahel, siis



















... nojah-> eks allkiri räägib enda eest :lol:



----------------------------------------------------------------------------------





Elektrijamad ei ole igapäevased [ts@täna vilkus tipptunnil Järvevana teel, kuna pada mulksus ja podises mõnuga... ventikas va saadanas lihtsalt ei lülitu-> tundub, et juhe on ära surnud]

eelmine suurem elektrijama oli 164-ga eeee...... eeeee...... eeee..... peaaegu aasta tagasi [ptüi ptüi ptüi] kui pritse primaar-relee diood otsustas streikida; väiksem oli siis, kui alarmi signaaljuhe ära suri



155-ga-> ventika 1 kiiruse takisti oksüdeerus ära (see on pagana lollaka koha peal-> otse radika taga salpeetrile avatuna)-> seega praegu on ventikas vaid ühe kiirusega; massirahutus tabas ka 155te eelmisel talvel millalgi... (koos esimese lumega kui õieti mäletan)



Igatahes tuleb mõlema probleemi puhul süüdistada mitte Alfat vaid Bosch'i kes sellised releed on välja mõelnud



----------------------------------------------------------------



keskmine küttekulu: who cares?



auto puhul on olulisemaidki aspekte, kui liitritäpsusega kütusekulu :lol:



aga kui huvitab pingerida "ökomast" kuni "röövlini":



Nord->16V->155Q4->164TB->12V-V6-> 24V-V6 -> 164Q4



Nord on kaheklapitehnikas R4 -> klassikaline täisalumiinim, topeltnukkidega, twin spark, kettajamiga, variaatoriga varustet, sigahea jahutusega jne mootor. 164 peal on see vaid kaheliitrise töömahuga 155 peal oli lisaks ka 1,7 ja 1,8 töömahuga



16V on tegelikult Lancialt Fiati poolt deriveeritud ning hilisemalt siis AR trompetimeistrite käe alt läbi käinud mootor, millel on kett asendunud rihmaga ja mille töömahte oli saada siis 1,6; 1,8 ja 2,0



V6 on kah klassika-> 12V on väga hea kuid 24V on parem (kuna aga 155-le 24V mootori ei pakutud, siis sellest ei räägi)



2,0V6 ei ole hea auraga mootor :lol:



Q4 unusta ära, kuna kasutasid küsimust: palju kütust võtab (155 puhul ei ole see nii probleemne, kuid... siiski tegemist ei ole ökotamise autoga :wink: )



Lühidalt siis vist kõik-> kui mingit küsimust veel on, siis küsi vähe konkreetsemalt



P.S. ülalpidamiskulude poolelt ei oska veel võrrelda-> 155 kogemus alles hakkab kujunema vaikselt :wink:
Tegelikult ma olen normaalne....

Räägime Alfadest - 155 ning 164

#4
Vahepeal sai uuritud-arutatud - auto tuleb Itaaliast (kui Eestist mõnd eriti spets pakkumist ei leia. Üks Tartu 164 ootab ülevaatamist ning homme viskan pilgu peale ka kohalikule Lasnamäe 155'le).



Tore, et sa Q4 jutuks tõid, sest kui ma 155 Q4 kohta lisainfot leidsin, hakkas sees surisema. :) Samas ei tea ma, palju ning mis seisus neid saadaval on.



Ökondus ming väga ei huvita, lihtsalt suusoojaks uurisin. Kui maanteel üle 9 ning linnas üle 16 ei lähe keskmise jalanumbriga, siis ei teki probleemi.



Mõtlen mõned konkreetsemad mured läbi ja siis esitan. Peamine mure on remondi- ning hoolduskuludega. Kui need nö. "keskmisest" peajagu üle pole, ei teki probleemi.

Räägime Alfadest - 155 ning 164

#5
q4 kohta-> kuna tehniliselt tegemist on delta integrale'ga siis on sama reegel, mis integrale'lgi-> sigasoodne pakkumine lõpeb kuskil seal kus K.Kotkas enda oma ehitab :lol:



9 maanteel ja 16 linnas on IMHOI võimalik saada vaid automaatkastiga (või siis väga raske jala puhul tavalisega)



R4 ei ole tõenäoliselt füüsiliselt võimaline selliseid numbreid saavutama :roll:



Itaaliast tulnud autode kohta-> kõik vedelikud kohe vahetusse, arvesta igaks juhuks ka termostaadi vahetusega, samuti arvesta sellega, et väga kiirelt vahetad arvatavasti välja summuti (minu oma läks kahe talvega täies pikkuses)



hoolduskulud-> korraline hooldus (õlid, rihmad, jahutusvedelik, filtrid jne ei ole kallim, kui teistel) remondi kohta ei oska veel öelda-> läbiroostetanud summuti, lekkiv radikas, piduriklotsid, üks rooliots ning paar tulepirni; lisaks siis terve hulk ninni-nänni (nagu istmed, rool, käigukanginupp, veljed, rehvid jms... mis remondi alla ei kvalifitseeru)
Tegelikult ma olen normaalne....

Räägime Alfadest - 155 ning 164

#6
Ardo: Kas seda punast 155 2,0TS pole käinud vaatamasm is auto24-s 20midagi kiloga? Vahepeal piilusin ise aga kokku temaga ei saanud. Selle hinna eest väga attraktiivne[ nagu alfa ikka :) ]

Sellega keskimise raske jalaga ongi kuskil 14-15l sajale ja maanteel 7-8.

Astub üldse mitte uimaselt kusjuures. Kindlasti pole aeglaasem kui Mazda MX6, aga mitte just niivõrd väänderikas.

2,0 156-le peaks särgi püksi panema küll :P

Räägime Alfadest - 155 ning 164

#7
:roll: no on olemas selline asi naq 164 q4 170kw mis oma juhitavuselt väga pro masin...linnasõidu küttekulu ei oska öelda meil siin maal sõites saab 10/100-le hakkama... aa...ja auto on mul hetkel müügis 50 000kr:lol: :!: kuid soovituslikult mootoritest siis: v6 12 klappi on kõvasti mõistlikum-tuleb osta ainult 1 hammasrihma pingutusrull (hind oli alla 2000kr)...ja muidu lihtsam ning odavam hooldada... 24v on keerulisem ja kallim ülal pidada hinnanäide: hammasrihma rullikud paljalt ca 5500kr, samas kui sellised investeeringud ära teed siis 100 000km hooletu...

Räägime Alfadest - 155 ning 164

#8
Selle lausega tahad sa öelda, e tegu on DOHC mootoriga millel 8 klappi? Et nukad on nagu luuavarred, mil paar üksikut oksamuhku alles jäänud? :) Milline raiskamine...8 klapi liigutamiseks 2 nukka...
ts wrote:Nord on kaheklapitehnikas R4 -> klassikaline täisalumiinim, topeltnukkidega, twin spark, kettajamiga, variaatoriga varustet, sigahea jahutusega jne mootor
Eesti Saabiklubi ja foorum

Räägime Alfadest - 155 ning 164

#10
Q4 jääb silmapiiri taha, rahaline olukord ei luba.

Toda Tallinna 155'e pidin täna vaatama minema, kuid uni oli magusam.



Muuseas on läbi käinud kaks õhtal mootoriga autot - 164 ning 155.

Autode hinnad hääd ning üldine seisukord tundub viisakas, häda on vaid kotti lastud mootoris.

164 puhul tuleks kõnealla vaid V6 mootor, seega mis hinnaga ning kas V6 motosid liigub?

155 puhul oleks eriline pärl muidugist Q4 mootor... Aga mõistus pakub variandina ka 2.0 R4 ning V6 2.5 motosid. Kuda nende saadavusega?



Kas mootoreid annab 1:1 ümber tõsta (155'l on originaalis 1.8L) või on kinnitused erinevad?



Ahjaa, kas keegi oleks lahke ning selgitaks tähepaari "QV" tähendust?



Kas 155'le täisnahksisu topiti? Või nahatati ainult pool istmest?

Räägime Alfadest - 155 ning 164

#11
täisnahka sai WB V6 mootoriga varustet 155-le



seega ära unistagi, et selle leida suudad :wink:



Q4 ei ole mootor vaid on veovalem



QV (Quadrifoglio Verde) tähendab tõlkes rohelist neljast ristikulehte (ehk siis seesama, mis on AR sõidukeid iidsetest aegadest rajal ehtinud) ning on mudeliseeria tippversioon (kõige kõigem n.ö.)

pre FL164 puhul oli see peaaegu, et "teine auto" :arrow: sinna sai standardis lisasid, millest teised 164-d vaid unistasid (nagu nahatatud armatuur, 15kW võimsam mootor, pikem 5 käik, elektriliselt seatav vedrustus ja palju palju muud huvitavat)



Mootorid on 1:1-le ümber tõstetavad (Nord nordi vastu, 16V 16V vastu ja V6 V6 vastu ... :roll: kui leiad kogu krempli siis võid ka 16V mootori Nord-i vasta vahetada... )



---------------------------------------------------------------------

2 cyber



kahe nukaga 8 klappi on igati normaalne :wink: kui mootorile, selle ajaloole ja karakteristikale korra otsa vaatad, siis on selge, miks see niimoodi lahendatud on (muuseas- esimene dohc mootor tuli välja pea 100 aastat tagasi :roll: )
Tegelikult ma olen normaalne....

Räägime Alfadest - 155 ning 164

#13
TS, Q4 tähendust tean, lihtsalt ei hakanud mootori nimetust välja kirjutama. Aga kas 2.0T müügis liigub?



Kas 164 puhul 1.8L asemel 3.0L passib keerukalt? 3.0 pärineb algselt 164 pealt.



Mida rohkem ma kuulutusi uurin, seda segasemaks valik läheb.



155 on:

Sportlikum

Kergem

Kiirem

Kenama esiosaga

Pisem

Ökom

Soodsam hooldada



164 on:

Suurem

Väga mugav

Kenama tagaosaga

Võimsam

Turvalisem



Süda ihkab ebamugavamat ja kiiremat, hing suurt ja mugavat.



Muideks, pakuti ühte tiptop korras kerega 164 mõne tuhande eest. Mootor on kotti lastud.

Lähen seda nädala alguses vaatama, kuid karta on, et turvavarustuse ning naha puudumine paneb otsuse paika.

Huvitab ehk kedagi teist?

Räägime Alfadest - 155 ning 164

#14
pane siis selle auto pilta kah, mida kiikama lähed



164 EI OLE KUNAGI OLNUD MITTE ÜHTEGI 1,8 mootorit :wink: ja R4 asemele V6 on mõtet paigaldada üldse ainult siis, kui on olemas lisaks mootorile ka kast, sidur kogu pritse ja pidurisüsteem jne jne jne

Ehk siis R4-st jääb alles vaid kere ja elektroonika (kuigi ka seda tuleb veidi mudida), ülejäänud jõuülekanne (ja ka üpidurid) tuleks välja vahetada :wink:



155 Q4 on ainus TB mootoriga 155 (164 peal oli sama mootor kehvemas seades 1 põlvel-> alates teisest asendati see V6TB-ga)



Hooldada ei ole ühte lihtsam ja odavam, kui teist (kulusuurus on enamvähem sama-< 155 on lihtsalt mõnevõrra lihtsamalt ehitatud) :wink:



P.S. nahksisuga 155-tesid siis ikkagi Eestis üks on :roll: lahe 8)
Tegelikult ma olen normaalne....