Lõpuks on käes aeg oma 75 siia üles pista
Auto aastast 90 ...el.aknad, katuseluuk ja momo puitrool...varustust enam kui küll
Eestise toodi auto 94 aastal, ajalugu on hästi teada ja see ka auto ostu põhjus oligi. Auto ostsin tegelikult juba pea paar aastat tagasi. Vahelduva eduga peamiselt seisis nukralt, nüüd oleks viimane aeg asi tõsisemalt käsile võtta.
Plaanidest:
kuna rahaga pole priisata siis tuleb kõik omal ajal ja tasapisi:
põhjalikud keretööd (mitte nii põhjalikud muidugi kui LL alfal ) koos üleni värvimisega, mõttes mõlgub ka EVO pakett.
veermik ja pidurid korda (pidurite kohapealt ootaks kohe soovitusi, kas vanadele rem.komplekt või kohe midagi asisemat? )
40 dellorto asemele 45 või 48 muretseda, oleneb mis leida õnnestub)
sisu taastada ja nahatada.
Ning mis veel huvitav, et algselt oli kone pritsungiga, veel ennem eestise toomis ehitati karpadele
Esialgu aga proovin auto korralikut jooksma saada, praegu tahaks vahetamist saada roolilatt, starteri pendiks ja 2 rattalaagrit. Sama moodi ka käikukasti-difri õli, külmaga ei taha käigud hästi sisse minna.
Ajalisi piiranguid ma endale ei sea kuna ruum on hetkel vana volga all kinni ja ka majandussurutis annab tunda
Kui aga kellelgi piduritega mingeid mõtteid siis andke aga julgelt teada!
pilte leiab siit:http://picasaweb.google.com/mithrandir164/20081104#
Alfa Romeo 75, veiks
#2kuratti
on ikka ilus kere teisel
vaatan oma masinat ja
tunnen siirast kadedust
kui tahad võid minult weberi karpad saada
ma nagunii ei suuda seda punast voolualla
saada veel niipea, hoian teist ainult sirge
kere pärast
on ikka ilus kere teisel
vaatan oma masinat ja
tunnen siirast kadedust
kui tahad võid minult weberi karpad saada
ma nagunii ei suuda seda punast voolualla
saada veel niipea, hoian teist ainult sirge
kere pärast
Alfa Romeo 75, veiks
#3Ausalt öeldes kerega tööd jaguks, nii siit kui sealt on rooste väljas
PS. saladuskatte all võin öelda, et täna said kolm 75-e omavahel korraks kokku
PS. saladuskatte all võin öelda, et täna said kolm 75-e omavahel korraks kokku
155 Q4 / 159 jtdm / Kappa 16vT
Alfa Romeo 75, veiks
#5Kas see auto liigub vahest kopli tagaotsas seal balti-laevaremondi tehase juures?
Kui, siis ühte sellist ma jälitasin ükspäev seal lähedal oma hõbedase 155`ega.
Kui, siis ühte sellist ma jälitasin ükspäev seal lähedal oma hõbedase 155`ega.
Alfa Romeo 75, veiks
#6Masin on väga kena!
Aga noriks ühe asjaga,nimelt vaatan,et su masinal on üks esimene suunatuli kollane ja teine valkjas valge.
Kuid jällegi mis teha,kui Eestis nende varuosadega on lood nii,nagu nad on.
Ära siis pikka viha pea.
EDIT: Kuidas masina põhjaga lood on,kas on vaja keevitada,ning korrosioonitõrjet ka teha?
Edu,jaksu ja paksu rahakotti edaspidiseks!
Aga noriks ühe asjaga,nimelt vaatan,et su masinal on üks esimene suunatuli kollane ja teine valkjas valge.
Kuid jällegi mis teha,kui Eestis nende varuosadega on lood nii,nagu nad on.
Ära siis pikka viha pea.
EDIT: Kuidas masina põhjaga lood on,kas on vaja keevitada,ning korrosioonitõrjet ka teha?
Edu,jaksu ja paksu rahakotti edaspidiseks!
If you park it and don't look back as you walk away... you bought the wrong car.
Alfa Romeo 75, veiks
#7Ei tahaks küll nüüd tujurikkuja olla, aga kogemust jagada küll:veiks kirjutas:Plaanidest:
põhjalikud keretööd koos üleni värvimisega, mõttes mõlgub ka EVO pakett.
veermik ja pidurid korda
40 dellorto asemele 45 või 48 muretseda, oleneb mis leida õnnestub
sisu taastada ja nahatada
praegu tahaks vahetamist saada roolilatt, starteri pendiks ja 2 rattalaagrit. Sama moodi ka käikukasti-difri õli, külmaga ei taha käigud hästi sisse minna.
- Raha kulub umbkaudu 75 tuhat kohalikku krooni.
Vähemalt mul kulus (tegelt mootori kap. on samuti selle hinna sees): keretööd, uus värv, uus sisu, kasti remont, uus sidur, kardaani remont, veermiku remont, uued tuled, esiklaas, uued keretihendid, uus sumbuti alates kolledest, rehvid jne
Kõik tööd, v.a. värvi ettev. + värv ja sadulsepatööd, tegin ise - kui lased teha, siis korruta see summa vähemalt kolmega.
- Kui 75el (või ka 33el) käigud, eriti teine sisse ei lähe, siis ei ole viga õlis, vaid kulunud sünkrodes, mis vahetatakse koos muhvidega. Seega kasti varuosad, miinimum, et käigud hästi lülituks - 5000.-. Lisaks laagrid, simmerid, puksid jne. + tööraha.
Kui lased raha eest kasti kusagil suvalises töökojas maha võtta, siis ei kuule muud, kui hala (see asub ju neile väga "erilises" kohas) ja küsivad jube palju raha. Mul nüüd ise tehes kulub juba pisut üle kahe tunni, teist samapalju pealepanekuks, seega, ei ole väga raske töö, lihtsalt peab oskama.
Õnneks on mitteisetegijatele olemas TRK Kalvo + meeskond, kes oskab seda tööd silmad-kinni teha (kõiki teisi 75t puudutavaid asju kindlasti ka), kuigi ta ei ole mingi odav kontor. (Järelikult, on hea... :icon_clap: )
- Paljudel 1,8 on pritse maha võetud ja karpad pandud, siiamaani pole aru saanud, miks. Boschi L-Jet oli ju üsna töö- ja lollikindel...Mul käib pritse siiani hästi, lisaboonuseks on odav tuunitavus ja -remonditavus.
- Mida pead silmas asisema piduri all? Kas Brembo kahekolvised alumiiniumsupportid ees ja ATE kahekolvised taga siis nõudlikku alfisti ei rahulda?
Minupoolest on need originaalid täitsa ok, piisas vaid uutest tihenditest-mansettidest-ketastest-klotsidest-voolikutest-torudest-peapumbast ja kõik on hästi. Isegi kässarit kannatab täitsa edukalt elustada, ilma, et peaks uue supporti ostma. Tross, muidugi, sai uus.
- kas latt on võimuga? Kui on, siis on see problemaatilisem...Pigem ma laseks remkomplekti kusagil paigaldada (tänapäeval päris paljud pakuvad teenust), kui kasutatud latt osta. Mina tegin mõlemat... :icon_censored:
- starteriga pole mingit probleemi, remonditav nagu iga teine.
- rattalaagritega samuti probleeme pole - lihtsalt vahetatavad (eriti esimene = 15 min.) ja suht odavad ka.
- See taga pagassi plastist punane serv, mis Sul valet tooni on (peaks ka kollane olema), on raskem juhtum. Kui mina omal ajal enda 75te taastasin, selgus, et uuena kollast enam ei toodeta. Pidin seetõttu kogu tuledekomplektiga punasele värvile üle minema...Kuidas praegu seis, ei tea.
- Tõsine komistuskivi on sel autol kardaan - pöörleb ta ju koos mootoriga max. 6000 pööret, seega balanss on väga oluline. Kuna mina lappisin ta kokku mitmest erinevast kardaanist (orignaalil oli ühel osal otsalaagri toetuspind hävinud), siis käis ta põhjanaabrite juures balanseerimises. (Eestis ei tehtud siis, praegu vist kah mitte; vähemalt kiire pöörde kardaane...)
Samuti kardaani muhvid, kõik kolm, soovitan kohe uued osta´ja enne balanssi külge panna + kardaani otsasilma laagrid vahetada + vahepukk uus osta.
Kui mõnigi neist pöörde pealt saba annab, kannatab kardaani tagaistmest välja kiskuda...mis ei ole vast hea.
- Üldkokkuvõtteks peab ütlema, et 75 on VÄGA RASKE ja kallis projektauto taastamiseks, võrreldes teiste, nö tavaliste autodega ja algajale, tegelikult, ei soovita...
Olen taastanud nii vanu jaguare, forde jms, aga teist sellist enda jaoks "vaeva" ei mäleta...Kõik see kast/sidur taga-kardaan mootori küljes, keeruline tagapidur, ootamatud tehnilised lahendused jne on ikka päris raske üle elada.
See ta, aga, minu jaoks praegu, kui kõik möödas, väga väärtuslikuks teebki.
Hiljuti sain proovida üht töössetulevat 69 Mustangi, alul tundus, et tegu on "ulmeautoga" - jube vääne, kiirendus, jõud jne. Aga asi oli lihtsalt selles, et ma polnud oma ALFAT juba hulka aega käima pannud - kui lõpuks panin, sain aru, et ford pole ikkagi SEE...(kuigi, ka sihuke võiks peres olla.. :icon_angel: ) Alfa juhitavus võrreldes selle mikide ikooniga on võrreldamatu - nagu kardil - ja jõudu on piisavalt ka pärast 100km/h saavutamist...siis, kui V8 351 vääne juba ammu lõppenud on...
Minu elukas: (praegu, muidugi, talvekorteris)
Pisut on rohkem juttu ka siin: http://www.carrating.org/car.php?3171" onclick="window.open(this.href);return false;
Edu.
Küsimuste korral aitan alati.
Alfa Romeo 75, veiks
#8Nõrganärvilistel mitte palun vaadata...
õnnetus juhtus juba pea 2 kuud tagasi, ise roolis ei olnud, laenasin autot...
südant pole olnud ise vaatama minna '
mahakandmisele...
vabandust alfistid...
R.I.P
õnnetus juhtus juba pea 2 kuud tagasi, ise roolis ei olnud, laenasin autot...
südant pole olnud ise vaatama minna '
mahakandmisele...
vabandust alfistid...
R.I.P
155 Q4 / 159 jtdm / Kappa 16vT
Alfa Romeo 75, veiks
#9tere veiks
rõve pilt on tõesti :icon_shocked:
aga järsku saan endale miskit selle koolnu külgest :icon_hi:
rõve pilt on tõesti :icon_shocked:
aga järsku saan endale miskit selle koolnu külgest :icon_hi:
Alfa Romeo 75, veiks
#10Laipa praegu mõnitama ei hakka,
peab mõtlema mis ikkagi edasi teen sellega,
peab mõtlema mis ikkagi edasi teen sellega,
155 Q4 / 159 jtdm / Kappa 16vT
Alfa Romeo 75, veiks
#13Pilte ise ei teinud,
läks käest ära ja üle katuse...
läks käest ära ja üle katuse...
155 Q4 / 159 jtdm / Kappa 16vT
Alfa Romeo 75, veiks
#14Eino jah!
Mul oli mõtteis väike soov see auto Sinu käest ära osta,kui Sa ise poleks teda restaureerima tahtnud hakata!
Ise veel ilastasin siin topikus seda autot vahtides,aga nüüd pole enam midagi teha!
Krat peab neid õnnetusi ikka selliste haruldastuega juhtuma,aga mis siin ikka,mis tehtud see tehtud,peaasi et roolis olnud juht terveks jäi!
Ma ise ei laena ühtegi oma autot kellegile sõiduks,ning ise ei taha ka võõraste ega sõprade autodega sõita,sest kes teab mis juhtub,ning halvim on see mis juhtuda võib.
Kaastunne omakse lahkumise puhul!
Reijo
If you park it and don't look back as you walk away... you bought the wrong car.
Alfa Romeo 75, veiks
#15mina laenan küll, sõidux masinaidAlfa Romeo 33 kirjutas:
Eino jah!
Mul oli mõtteis väike soov see auto Sinu käest ära osta,kui Sa ise poleks teda restaureerima tahtnud hakata!
Ise veel ilastasin siin topikus seda autot vahtides,aga nüüd pole enam midagi teha!
Krat peab neid õnnetusi ikka selliste haruldastuega juhtuma,aga mis siin ikka,mis tehtud see tehtud,peaasi et roolis olnud juht terveks jäi!
Ma ise ei laena ühtegi oma autot kellegile sõiduks,ning ise ei taha ka võõraste ega sõprade autodega sõita,sest kes teab mis juhtub,ning halvim on see mis juhtuda võib.
Kaastunne omakse lahkumise puhul!
Reijo
vahel on juhtunud sama nagu siingi 75-ga
kuid üldiselt tuleb oma sõpru ikkagi veitsa tunda
autod on tehtud siiski sõitmisex
näitex 1 vana hoidis rootsimaal kusagil puukuuris, sõiduriista nagu sinagi
kellegile ei andnud ise ei sõitnud
ülim julmus auto suhtes
aastad kulusid, inimesed arenesid kooos tehnikaga edasi
ja interneti vahendusel noor junker Lindanisast sebis endale
selle okasroosikese rootsimaalt
autole tekkis koirraga 2 omanikku
rootslane, kes on piisavalt vana ja teab, et hauda ju midagi kaasa ei panda
loobus peenraha eest, oma vanast plekksõbrast
hinges jääb ta siiski oma autrox mis siis, et juba müüdud
ja siis juriidilises mõttes uus omanik
ehk meie kõigi poolt palavalt armastatud alfakunn #1
on nüüdsest hooldajax sellele plekksõbrale
tuleb vaid loota, et veiks meelega ei laenanud käpardile masinat