Valed vedelikud toitesüsteemis?

#1
:oops: Häbi küll tunnistada aga juhtus selline asi: Kuuri all seisis kanister kuhu oli ebamäärasel kombel sattunud tosooli ja bensiini segu. Paak sai tühjaks imetud, torustik läbi puhutud, küünlad ja pihustid kontrollitud, kütusesurve on olemas. Ei taha armsake enam käivituda. Kui õnnestubki käima saada siis on hirmus puterdamine nagu 1 või 2 silindrit ei töötaks ja sureb kohe välja. Kui lõpuks pedaali pumpamisega kuidagi pöörded kõrgemaks (3000-4000) õnnestub saada siis käib nii enam vähem kuigi vahepeal kaob korraks üks silinder tagant ära. Alfal on sealkohas kus kütusetorud sisenevad pihustite juurde mingi plastiklipakas kustkaudu kütus kuskile ära kaob? Äkki võis torustiku tühjendamise ajal midagi kuhugile anduri peale sattuda? :oops: :oops:



Masinaks AR 155 1.6 TS
159 2.4 JTDm:
Image

Valed vedelikud toitesüsteemis?

#2
:( :( :(



kui kütusesurve on olemas- seda kontrollisid ikka töötava mootoriga, siis on pump korras`(pumbale ei mõju tosool üldse hästi), kui tuluke ei põle, siis on tõenäoliselt ka elektroonikaga kõik korras...



kaua Sul see segu seal sees oli? ja millise koostisega see oli (natuke tosooli, natuke rohkem või lausa palju?)



Meenutades korraks põhitõdesid- bensiin on kokkusurutav... jahutusvedelik mitte, siis kardetavasti oled mootoris midagi põhjalikult ära lõhkunud



Kontrolli üle, et õli oleks puhas, et kuskilt bensuhaisu üles ei löö, vaata, et pihustid töötaksid (pirn pihustipessa), kindlasti vaata, et ühtegi lahtist juhtmeotsa kuskil ei ole, igaks juhuks kontrolli ka regulaatorid üle jne



anduritele ei tee vedelik midagi (vähemalt mitte neile, mis tühjendamise ajal pihta oleksid võinud saada)
Tegelikult ma olen normaalne....

Valed vedelikud toitesüsteemis?

#3
Ütleme, et segu oli 1 osa tosooli 3 osa bensiini:D Tegelikult ma sain just mootori enam vähem ilusti käima kui võtsin tagant ära juhtme mis liigutab mingi saasteiane filtri klappi vms. Ingliskeelses manualis on selle nimi Fuel Vapour Recovery System. Õli kontrollisin esimese asjana, oli teine päris kenake, niiet karteris mul enda teada mingit ebavajalikku kraami pole
159 2.4 JTDm:
Image

Valed vedelikud toitesüsteemis?

#4
ilmselt siis tõmbas kanku saasta täis :wink:



see kanku on koos solenoidiga vasakus esitiivas- mõte on koguda kokku lenduv kütuseaur ning see juhtida sisselaskesse- ilmselt tuli siis sealt veel tosooli peale... peaksid kanku maha võtma ja puhastama (või siis üldse solenoidi maha võtma)



kui segu oli veerandi jagu tosooli, siis tundub, et Sul vedas ikka si..akanti, et mootor ühte tükki jäi- ju siis oli eelnevalt piisavalt palju bensiini sees...



P.S. mis pagana pärast peaks keegi hoidma garaazis tosooli-bensiini segu (ei suuda mitte mingit asja välja mõelda mida sellega teha saaks :roll: samuti ei usu, et tegu oli mingite ülejääkidega, mis utiliseerimist ootasid)
Tegelikult ma olen normaalne....

Valed vedelikud toitesüsteemis?

#6
veiks wrote:Endal kogemus olemas diisliga,
fordile sai kord sisse valatud 15l tosooli ja mersule 10l tosooli. Paagid tühjaks ja töötavad siiamaani.

(ega diislirontidele vist tosool ei tee eriti kurja? )


kõigile sisepõlemismootoritele teeb (sõltuvalt siiski kogusest ning tööajast)



asi selles, et bensiin/diisel/gaas on kokkusurutav ning põlev... tosool ei ole kokkusurutav ning ka ei põle...



algul pole hullu... aga, kui tosooli saab kambrisse juba natuke liiga palju, siis käib üks pisike klõps ja keps läheb sinna, kus rohkem ruumi on :wink:



kui tosooliga veab siis on hästi- tihtipeale ei vea :roll:



P.S. veel diisel bensiin võrdlust- bensukat on raskem tappa, kui diislit (nimelt kui bensukal juba liig palju jahutusvedelikku põlemiskambris on, siis sureb auto välja- sädet pole enam... diislil on asi hullem :roll: see töötabki kuni surmani)
Tegelikult ma olen normaalne....

Valed vedelikud toitesüsteemis?

#7
teinekord tulevikus siis hoolsam,

enda 164- valasin aga kogemata tosooli asemel hästi vähe nö. "sinist", täpselt niipalju kuniks disla hais ninna lõi :D





aga loodame, et teema autor saab enda masina ilusasti korda 8)





ahjaa...muruniidukitest rääkides :lol:

ema lasi paagi "sinist" täis, siis tuleb minu juurde, et mingi jama, suitseb kuidagi imelikult... ja ikka kõvasti suitses ja klõbises :D aga töötab seegi tänaseni...
Last edited by veiks on 30 Nov 2008, 20:06, edited 2 times in total.
155 Q4 / 159 jtdm / Kappa 16vT

Valed vedelikud toitesüsteemis?

#8
Asi oli nii, et oli kaks ühesugust kanistrit, ühes oli bensiin ja teises tosool ning keegi kodanik valas sinna kunagi ammu bensiini peale kogemata. Kellegi karvase käe läbi aga oli see tosooli-bentsu kanister sinna õige bensiini kanistri kõrvale tagasi ilmunud kuigi see sai ohutusse kohta viidud. Ja niisiis saigi minu nina petetud - mul ikka kombeks enne valamist kõik vedelikud üle nuusutada:D Siit loo moraal: Ärge usaldage oma nina, käige ikka laborist läbi enne kui tankima hakkate!



P.S. Muruniiduk läks ka selle kanistri läbi paariks päevaks hingusele suvel, aga see ei olnud kahjuks minu viga muidu oleksin äkki õppust võtnud :roll:
159 2.4 JTDm:
Image

Valed vedelikud toitesüsteemis?

#10
Jälle rõõmsalt ratastel 8) Seekord läks õnneks. Vahetasin lisaks veel kütusefiltri ära ja probleemid kadusid täielikult.



Seda tosooli annab sinna mootorisse ikka koguda, et kepsud läheks?Tosool on ju raskem ja vajub põhja otse pumba peale ning siis on mootor kohe surnud, edasi ei tööta ja seda jama juurde ei ime...kui oleks mingi bensus lahustuv vedelik siis küll.
159 2.4 JTDm:
Image