AR 155 istme soojendused.

#3
155te pole pidanud, aga ikkagi väidan, et pole toodetud ühtki autot, millel tehase poolt oleks istmesoojendused ja tagaklaasisoojendus sama lüliti all.
Enamus aega sõidad ju üksi ja siis oleks koos tagaklaasiga kõrvalistme sooj. kogu aeg ilmaasjata sees???

AR 155 istme soojendused.

#5
:icon_think:

tagaklaasisoojendusega sama nupu alla on igatepidi mõtetu seda seada. Mis puudutab tagaklaasisoojenduse ja peeglisoojenduse kokkuühendamist, siis see on loogiline (kokkuhoid tervelt üks nupp ja relee ning neid läheb 90% juhtudel vaja samaaegselt). Kui sinna aga juurde lisada veel ka 4x istmesoojendus ning loogiliselt võttes ka maksimaalselt puhuv ventikas, siis on võimalik vabalt saavutada olukord, kus tühikäigul enam laadimist sisuliselt ei toimu (samas on istmete soojendamine tarbetu)

155-l on jah "automaatne" lülitamine (kui nüüd väga ei eksi siis vastavalt temperatuurile ning istmepadja survele)

suurem osa sõidukeid aga kasutab vana head ja läbiproovitud trikki-> vajutad nuppu ja soe tuleb (tõsi küll-> normaalsematel lahendustel kiputakse kasutama veel lisaks ka survelülitit :roll: ehk siis hoolimata sisselülitatud soojendusest-> kui sinna ikka kellegi tagumik peale ei potsata, siis sooja ei saa :wink: )

164 nt kasutab vanas versioonis süsteemi, kus kasutatakse vaid lülitit (mis minule nt ühe korra kätte maksis-> see saadanas oli imelikul kombel töös ka ilma süüteta- kasutades sama ahelat, mis istmemootoridki) ning uues versioonis lüliti ja kahe survelüliti kombinatsiooni (eraldi lüliti on nii tagumiku alla, kui seljatoel-> põhjuseks arvatavasti titetooli kasutamisel tekkiv olukord, kus tegelikult surve padjale on olemas, kui siiski ei ole istmesoojendusega mitte midagi peale hakata)
Tegelikult ma olen normaalne....

AR 155 istme soojendused.

#6
ts wrote:...155-l on jah "automaatne" lülitamine (kui nüüd väga ei eksi siis vastavalt temperatuurile ning istmepadja survele)
Päris huvitav lahendus tegelt, polegi varem sellisest kuulnud...
Eeldusel, et ta töökindel on, muidugi...:) (koos oma miinuspoolega: paned shampapudeli kõrvalistmele ja koju jõudes on kenasti soe - tänapäeva autodel kipub viimatimainitud pudel turvavöö piiksumise näiteks rakendama...)

Sest kui termostaat ntx suvel "saba" annab, kas siis s... keeb koguaeg? :icon_shocked:

Tean isegi juhtumit, kus autoesindus on kundele nailonjope garantiikorras hüvitanud, kuna istmesoojendus läks katki ja kuumutas kuhugi augu sisse... :icon_clap:
Lisaks uuele istmele, muidugi...

AR 155 istme soojendused.

#7
Stihl wrote:Eeldusel, et ta töökindel on, muidugi...:) (koos oma miinuspoolega: paned shampapudeli kõrvalistmele ja koju jõudes on kenasti soe - tänapäeva autodel kipub viimatimainitud pudel turvavöö piiksumise näiteks rakendama...)

Sest kui termostaat ntx suvel "saba" annab, kas siis s... keeb koguaeg? :icon_shocked:
155-l on samuti kaks lülitit IMHO (nii istumise, kui toetamise all)

aga selle suvise "sabaandmisega" :icon_silent: ei tahaks ära sõnuda :|

P.S. olen küll mõelnud sinna mingi lüliti vahele surada aga... pole sellist ilusat lülitit mida sinna paigutada (pealegi tegelt niikaua, kui süsteem töötab :icon_thumbup: on see ikka üks tore lahendus küll... :icon_shifty: ega ma tegelikult vist muidu istmesoojendust eriti ei kasutakski). TEGELIKULT on tegemist suht mõtetu vidinaga (v.a. muidugi juhul, kui autol on nahksisu :roll: seal on ikka ilma soojendamata kuradima külm olla. AR155 aga on kogu mudeliseeria ülevaates suhteliselt nahksisutu sõiduk :D )

P.P.S. jätkuvalt olen arvemusel, et 155 tehnilisel konstrueerimisel keerati rahakraanid väga järsku kinni (peale istmesoojenduse on seal veel :roll: "huvitavaid" insenertehnilisi lahendusi :wink:
Tegelikult ma olen normaalne....

AR 155 istme soojendused.

#8
Stihl wrote:
ts wrote:...155-l on jah "automaatne" lülitamine (kui nüüd väga ei eksi siis vastavalt temperatuurile ning istmepadja survele)
Päris huvitav lahendus tegelt, polegi varem sellisest kuulnud...
Eeldusel, et ta töökindel on, muidugi...:) (koos oma miinuspoolega: paned shampapudeli kõrvalistmele ja koju jõudes on kenasti soe - tänapäeva autodel kipub viimatimainitud pudel turvavöö piiksumise näiteks rakendama...)

Sest kui termostaat ntx suvel "saba" annab, kas siis s... keeb koguaeg? :icon_shocked:
Taolist süsteemi kasutas SAAB juba vist 70-tel..;) (Seeriatootmises istmesoojendus on IIRC ka SAABi väljamõeldis..;) ). Kui sa termostaadi all mõtled seda, mis mootoris on, siis sellega pole mingit pistmist. Istmepadjas, tagumiku all on termoandur ja "istujadetektor". Viimane on mehaaniline vidin, mis on sisuliselt ketijupiga põranda küljes olev lüliti, mis tavaolukorras on lahti ühendatud. Kui keegi peale istub, siis iste vajub allapoole, pinge läheb ketist ära ja vedru tõmbab kontaktid kokku ja vooluring ühendatakse. Shampapudeliga seda lahti ei vajuta. Termoandur on järgmine etapp, hakkab voolu läbi laskma (jällegi vist..), kui temperatuur on alla 7 kraadi. Kui mõlemad faktid osutuvad tõeseks (keegi istub ja istme all on piisavalt külm) hakkab tagumikualune soojaks minema. Läheb piisavalt soojaks, lülitatakse välja automaatselt. Tavaline viga on see, kui istmepadjal põlvili või jumal teab kuidas veel trambitakse ja juhtmed selle termoanduri küljest lahti murduvad (või ka mujal traadis katkestused tekivad).
Eesti Saabiklubi ja foorum