156 pidurid vilisevad.

#2
:icon_shifty:

kui ma nüüd väga ei eksi, siis see vilin tuleb liiga siledatest ketastest ja liiga siledatest klotsidest, millel on lihtsalt stolm vahele kinni põlenud... põhimõtteliselt tekib suure kuumuse ja hõõrdumise toimel midagi klaasisarnast klotsi pinnale ja see jääb vilisema mingiks ajaks

edasisi variante on neli-
1. kas ajad pidurid kuumad ja kettad kõveraks :mrgreen:
2. käid kettad/klotsid viiliga üle või vahetad klotsid välja (see võib olla ka klotsi materjalist tingitud)
3. enne saladuslikku pidurdamist kallad ketastele õli :roll:
4. harjud sellega ära ( :icon_angel: kõige lihtsam variant- muuseas see on vaid ajutine)

kui aga mingi imelik hääl veel kaasneb, siis vaata üle, kas Sul ehk juhuslikult ketastel nii sügavad sooned sees ei ole, et klotsi metallpind vastu ketast käib (ühel sõidukil on mul ka seda juhtunud... )
Tegelikult ma olen normaalne....

156 pidurid vilisevad.

#3
Väga tihti on kogu selle asja juures jama ka see, et klotside vahetamisel lapitakse asi vanade juppidega kokku. Ehk siis ei panda UUT klotispaigalduskomplekti. Kõik need vedrud/tapid/mis iganes, mis klotse paigal hoiavad jäetakse vanad ja väsinud. Lõpptulemusena klots liigub pisut ja vile ongi käes. Ma lugesin kusagilt mingi töökoja meistri seletust sellele, miks ei saa anda klotisvahetusele "vilegarantiid" alati. Lisaks tuleb klotsid paigalduse eel piinlikult puhtaks teha, et mingit sodi ei jääks (õli vms, mis esimese pidurduse juures juba asja pekki keerab ja põleb ja klotis "klaasistab"). Paigalduskomplekt maksab tavaliselt suurusjärgus 100 EEK, niiet ei tohiks tappev väljaminek olla.

Korralikud klotsid "klaasistuvad" siiski väga tugaval ja ekstreemsel pidurdusel. Kui see juhtub sul igapäevasõidus, siis tuleks need klotisd kohe lendama õpetada (viska minema, jookse järgi ja viska uuesti).

Ketastel on minimaalne paksus, mille juures nad PEAB vahetama. Drilled/grooved kettad oleks ka muidugi hea asendus..:D
Eesti Saabiklubi ja foorum

156 pidurid vilisevad.

#4
Soontega ketaste pakkumine vilisevale pidurile on, muidugi, hea lahendus... :icon_clap:

Mul on üksainus kord elu jooksul olnud juhtum, kus ma ei saanud aru, miks vilistab...

Kõik tavalahendused olid juba mitu korda läbi tehtud: uued klotsiplekid, vasega tagant määrimine; uued kettad ja klotsid nagunii jne ...
Ikka vilistas, rsk.
See oli miski värskem A6, kui õigesti mäletan; vähemalt seest sigavaikne auto ja jubedalt häiris see piduri hääl...
Lõpuks sai ka kettad ise määrdega kokku lastud.
Alul, muidugi, oli pidur null, aga kui lõpuks puhtaks sai, oli vait kah.

Algajale ei soovita - suur ja raske auto ilma esipidurita on killer...

156 pidurid vilisevad.

#6
Ooo, külm teeb autoga igasuguseid imesid, eriti kui auto seisab. Ise E-R komandeeringus ja tagasi tulles alati mingi uus üllatus, eelmine nädal siis abs-i tuli käivitamisel põles, muidu ei tee ta seda kunagi ja õnneks kustub lõpuks ikka ära, pidurid jebivad, hästi vähe võtavad aga pikapeale hakkavad ikka tööle, kesklukk ja usun et neid hädasi tuleb veel :icon_crazy: Vilisesid mul ka pidurid suvel, tuttav soovitas keskele viiliga väike sooneke teha, pidavat tolmu vastu aitama. :D