Page 1 of 1

Mootorite erinevused

Posted: 09 Apr 2009, 09:23
by AndriP
Tere
Sooviksin teada, kas AR 2.0 ts koodiga 323.10 ja AR 2.0 ts koodiga 672.04 mootorite vahel on kardinaalseid erinevusi, nt. agregaarite kohad ,kinnitused, kas 672.04 istub 323.10 kasti otsa ja kas 323.10 pritsung ,väljalase ja süütepoolide süsteem istub 672.04-le . Ladu24.ee andmetel on neil sama hammasrihm aga 672.04-le ei anna tasakaalustusvõlli rihma .
Autodata04 järgi on hammasrihma vahetus täpselt ühe sugune. Kas ongi tegemist täpselt samade mootoritega? Lihtsalt üks saavutab oma jõu varem 323.10 150@6300 ja 672.04 150@6200 :lol: nagu see väga suur oleks.

Ette tänades
Andri

Mootorite erinevused

Posted: 14 Apr 2009, 12:36
by AndriP
Tuli välja selline lugu, et mulle müüdav mootor oli hoopis 672.02 mootor ja see on ketiga ,nii et selle eelmine postitus kaotab mõte.

Aga ,kas keegi oskab öelda, kuidas istub uuem 2.0 jts 937A1.000 mootor 2.0 ts (323.10) käigukasti otsa ?
Ja kui istub, kas annab ka TS pritsungi jts-i plokikaanele külge panna ning ,kui erinev on neil süüte süsteem, kas TS-i moodulid annab jts peale paigutada või on jts omad samad ??

Ette tänades
Andri

Mootorite erinevused

Posted: 14 Apr 2009, 13:34
by ts
:icon_hi:

ketiga mootorit eriti lihtsalt 156-le peale küll ei paiguta...

samamoodi ei paiguta jts'le kiirelt peale ka TS süütepoole, ega ka elektroonikat (mitte JTS kasutab oluliselt keerulisemalt süütesüsteemi, kui tavaline 16V)

Siiski on see põhimõtteliselt võimalik (kui ainult plokk alles jätta, siis teoreetiliselt mängib võibolla isegi välja-> pole küll täiesti kindel andurite asukohtade, kunnituste jms osas; samuti ei kujuta ette, kuidas jts mootor käitub ilma otsepritse ning muutuva geomeetriata siselaskes...)

Üldiselt soovitaks sellest ettevõtmisest loobumist :roll: kardetavasti ei lõppe see hästi :D Kuuldavasti ei ehitatud JTS mootorit sellisena, et tõsteti vaid pihustid kollektorist silindrisse :wink:
AndriP wrote:Ja kui istub, kas annab ka TS pritsungi jts-i plokikaanele külge panna ning ,kui erinev on neil süüte süsteem, kas TS-i moodulid annab jts peale paigutada või on jts omad samad ??

Ette tänades
Andri

Mootorite erinevused

Posted: 14 Apr 2009, 14:58
by AndriP
plaan oligi selline, et jätta ainult plokk koos kaanega ja kogu elektroonika ja kolled sellele jts mootorile tõsta, hammasrihmad ja rullikud on samad mis ts-l .
Plaan selle pärast selline ,et praegu on auto24-s müüa jts mootor mis on 6k sõitnud, kust mujalt leiaks sellise korraliku mootori.

Andri

Mootorite erinevused

Posted: 14 Apr 2009, 15:33
by ts
hammasrihmad jms ei ole probleem... plokk ise on vist sama...

... küll aga on probleem pihustitega. JTS on otsepritsemootor-> s.t. et pihusti ei ole mitte sisselaskekollektori serval vaid otse mootoris. tavaline 16V kasutab küll pihustite juhtimiseks järjestiksüsteemi (ehk siis pihustab vaid vajaliku silindri pihusti), kuid siiski on kogu protsess palju "räpakam", kui JTS korral). Muidugi on võimalus kruvida pihustiavad kinni ning lisada 16V pealt terve sisselasketrakt
KUID
kuna paratamatult on tegu kordi tundlikuma süsteemiga eeldab see ka üsna korralikku peenhäälestust, et asi toimiks (seega otsepritsemootorit SFI komponentidega teha ei ole võimalik). Kuna aga mootor ise on juba häälestatud paremaks toimimiseks, siis ei kujuta ette, kas variaator hakkab korralikult ja õigeaegselt tööle (JTS kasutab veidi teist variaatorit kombineerituna muutuva sisselaskegeomeetriaga) ja kas koputajad hakkavad korralikult tööle (umbes 25% tõenäosus on, et saad veidi lonkava ja pladiseva mootori-> ka nuka profiilid on erinevad) jne jne jne

teoretiseerimise alusloogika on umbes sama, kui proovida hargpritse jaoks konstrueeritud mootorile karpa peale panna (on tehtav ja võimalik, kuid väga suuree tõenäosusega jääb mootor imelikult käima ning kindlasti ei saa sealt kätte seda võimsust/ökonoomsust, mis pritsega)

:icon_cop: ei tasu unustada, et need vanad ja head ajad, kus mootori korralikuks toimimiseks oli vaja korralikku mootorit on juba ammu ammu jäädavalt möödas-> praegu pole enam mootori seisukord nii oluline, kui seda juhtiva elekroonika oma :lol:

EDIT: muidugi 6K eest võiks katsetada küll... nagu ütlesin umbes 75% tõenäosusega hakkab mootor siiski korralikult tööle

Mootorite erinevused

Posted: 14 Apr 2009, 19:37
by AndriP
Ok, ilmselt ei hakka ma raha tuulde loopima ja proovin leida kuskilt korraliku TS mootori.
Tänan
Andri