Tere,
Tuli aeg, kus lõpuks viitsin midagi kah siia kirjutada.
Alguse sai asi ühest silmapilgust, nagu tavaliselt

. Sai turgu uuritud ja selgus tõsiasi, nagu tavaliselt, et Eestist ei ole mõtet autot osta, vähemalt sellist mis vastaks minu soovidele, seega tuli minna lollidemaale, kus oli hea pakkumine. Järgmisel päeval bussipilet ostetud ja õhtul teele, 8h bussiga Vilniusesse ja sealt 3h Alytusesse (Poola piiri ääres). Auto täiesti olemas ja sõit tasus ära, mõni tagasilöök oli, aga kõigest saab üle. Ning selle raha eest isegi silm ei pilgu. Toredas Leedu arkis läks pea 3h aga see oli kah kõik. Transa numbrid külge ja tuld. Mõnus ja rahulolev tunne :icon_roll: aga selle tunde katkestas Läti politseinik, kellele ei meeldinud minu sõidukiirus ja nagu asjad käivad seal pool, tuleb loovutada nende jaoks mõni kroon, panna see autopassi vahele ja siis head aega soovida. Peale 600km reisi pidas kõik hästi vastu ja bussiga tagasi ei pidanud tulema. Ai kui hea tunne on suure tahmapressiga sõita, möödasõitu on tore ikka teha.
Mootoriks on reas 5 silindri ja kolviga common rail turbotatud diisel
100Kw ja üle 300Nm väänet 2000pöörde juures
Nahksisu, Kliima, Istmesoe, Tuus helisüsteem, Kõik elektriaknad, airbagid, abs jne...
Kütust võtab keskmiselt 6l sajale, ökotada ma enamasti ei suuda, seega ulmet pole mõtet ajada.
Eestis, esimene pilt ever.
Järgmine hommik olid käsipiduri trossid enda lollusest kinni külmunud
Esimesi asju mis koheselt tehtud sai olid rihmarullikud, mis lagisesid jubedalt. Väikse nuputamisega, sai see odavalt tehtud, lisaks sai ka kõik filtrid ja mahlad vahetatud. Siis sai juba Eesti numbrid külge ja ülevaatusel käidud, veermik täiesti korras, CO hea (kuigi putka oli nii vingu täis, et silmad läksid märjaks), ainukesed probleemid olid õli ja kütuseleke. Kütuselekke põhjuseks oli pihustitoru ebapiisav pingsus ja õli leket põhjustas mõranenud karteripõhi.
Siis oli tükk aega vaikust ja sõitmist, nipetnäpet midagi vist sai tehtud. Hetkeni millal ma sain aru, et karteri remondist polnud piisavalt ja õli lekib ka vända otsatihendist. Mis seal ikka, käigukast maha, iseenesest mittemidagi rasket aga selle auto puhul kulus 2 päeva, et kast mahagi saada. Põhjuseks on reas viiene mootor, mis on nii lai, et ei mahu kuidagi pidi vahele liikuma.
Otsasimmeri vahetusega läks ka uus sidur (või siiski katted, sest topeltmassiga hoorattale on lollus osta uus ketas )
Leedu rebase auk sai kah stangest eemaldatud.
Kuna kõik siin foorumis tekitavad rihmadega paanikat ja see ajas hirmu nahka ning sai rihm vahetatud.
Ahjaa, vahepeal sai kont kah täidetud, kuid peale 3 nädalat oli lõbu otsas, seega otsin Pärnust kedagi, kes tuvastab lekkekoha mitte ei sussuta lihtsalt täis.
Hetke to do listis on:
Rohkem jõudu
Õlipumba keti vahetus
Küljekarbid remontida ja värvida koos tagumise stangega
Nipetnäpet kindlasti midagi veel
Kui midagi meenub, siis kirjutan juurde, niikauaks paar ilusamat pilti ifööni udukogude kõrvale.